![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Start Erich von Daniken - Z powrotem do gwiazd, ebooki, Daniken von Erich Erich von Daniken - Dzień w którym przybyli Bogowie, ebooki, Daniken von Erich Estelle Maskame - Czy wspominałam, eBOOKi, seria DIMILY - Estelle Maskame Eurodzihad - WOLSKI MARCIN, ebook txt, Ebooki w TXT Eric Rogell sztuka wojny w uwodzeniu kobiet. mądrość mistrza sun tzu w służbie podrywu cała książka, ebooki Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivreu. Wydanie II rozszerzone - Adam Jarczyński, PDF, Ebooki Eric A. Meyer css według erica meyera. kolejna odsłona full scan, ebooki Eriq Neale microsoft small business server 2003. księga eksperta helion, ebooki Etap szkolny 2006-2007, GEOGRAFIA, olimpiada woj. wielkopolskie Europejska Konwencja o ochronie dziedzictwa archeologicznego, Archeologia, Muzealnictwo |
Evan Bailyn, ebooki[ Pobierz całość w formacie PDF ]Spis treci O autorach .....................................................................................................................................................7 Wprowadzenie ...............................................................................................................................................9 1 W Google liczy si przede wszystkim zaufanie ............................................................................................ 15 Ocena PageRank ......................................................................................................................... 16 Ocena TrustRank ........................................................................................................................ 19 Szopka Google ............................................................................................................................ 24 Jak okrela TrustRank? ............................................................................................................. 25 TrustRank — uwagi kocowe .................................................................................................. 29 2 Pi skadników optymalizacji w Google .................................................................................................... 31 Skadnik nr 1 — wybór sów kluczowych .............................................................................. 32 Skadnik nr 2 — tytu strony ..................................................................................................... 37 Skadnik nr 3 — odnoniki ........................................................................................................ 42 Skadnik nr 4 — budowa adresu URL .................................................................................... 47 Skadnik nr 5 — czas .................................................................................................................. 50 3 Pozyskiwanie odnoników .......................................................................................................................... 53 Dobre i ze ssiedztwo ............................................................................................................... 53 Pozyskiwanie odnoników — podstawy ............................................................................... 54 Biblia pozyskiwania odnoników ............................................................................................ 58 4 Zaufanie zdobywa si z czasem .................................................................................................................. 83 Piaskownica ................................................................................................................................. 83 Sia stron z odpowiednim staem ............................................................................................ 85 Jak oceni warto odnonika na podstawie czynników staowych? ............................... 86 Dojrzao odnoników i ich szybka wymiana ...................................................................... 89 Nieufno na rónych poziomach ........................................................................................... 91 Jak znale star stron internetow wart zakupu? ........................................................... 92 5 Atomowa pika ......................................................................................................................................... 101 Definicja atomowej piki ......................................................................................................... 101 Jak zagra atomow pik? ...................................................................................................... 102 6 Google AdWords jako uzupenienie SEO ................................................................................................... 107 AdWords — definicja ............................................................................................................... 107 Dla kogo AdWords? ................................................................................................................. 109 Pocztki i pierwsze informacje na temat typów dopasowania ......................................... 113 CPC, czyli cost-per-click .......................................................................................................... 115 Wynik Jakoci ............................................................................................................................ 117 Mdre decyzje strategiczne .................................................................................................... 122 Grupy reklam ............................................................................................................................ 125 6 Przechytrzy Google Nieuczciwe kliknicia .............................................................................................................. 127 Czsto popeniane bdy ......................................................................................................... 130 Google AdWords — podsumowanie .................................................................................... 131 7 Monitorowanie postpów za pomoc operatorów wyszukiwania ............................................................. 135 Operatory wyszukiwania — podstawy ................................................................................ 138 Operator linkdomain: w wyszukiwarce Yahoo! ................................................................. 146 Inne operatory — przegld ..................................................................................................... 148 8 Mity na temat optymalizacji w Google ...................................................................................................... 151 Mit nr 1 — pozycja w rankingu Google zaley od Twojej strony .................................... 152 Mit nr 2 — pozycja w wynikach wyszukiwania zaley od ezoterycznego kodu strony ........................................................................................... 154 Mit nr 3 — na pozycj w rankingach Google wpywa wskanik CTR ............................ 155 Mit nr 4 — kampanie reklamowe typu PPC maj wpyw na pozycj w organicznych wynikach wyszukiwania .................................................... 156 Mit nr 5 — na organiczne wyniki wyszukiwania wpywa usuga Miejsca Google ....... 157 Mit nr 6 — pozycja w wynikach wyszukiwania zaley od oceny PageRank ................. 159 Mit nr 7 — zamieszczanie komentarzy na blogach i forach to skuteczna strategia pozyskiwania odnoników .......................................................... 160 Mit nr 8 — aby trafi do indeksu Google, trzeba samemu zarejestrowa stron ........... 161 Midzy prawd a mitem ......................................................................................................... 162 9 Optymalizacja w biaym i w czarnym kapeluszu ........................................................................................ 165 Optymalizacja w czarnym kapeluszu ................................................................................... 166 Prawdziwa rónica midzy optymalizacj w biaym i w czarnym kapeluszu ............... 171 10 Optymalizacja w Yahoo! i Bingu ............................................................................................................... 173 Wprowadzenie do Yahoo! ...................................................................................................... 173 Nadchodzi Bing ........................................................................................................................ 174 Optymalizacja w Bingu a optymalizacja w Google — rónice ......................................... 175 Kilka sów na temat demografii ............................................................................................. 182 PPC, czyli duma Binga ............................................................................................................ 183 Cechy charakterystyczne Yahoo! ........................................................................................... 184 Cechy charakterystyczne wyszukiwarki Bing ..................................................................... 186 11 Od nowych odwiedzajcych do paccych klientów ................................................................................. 189 Dizajn ......................................................................................................................................... 190 Zrónicowanie .......................................................................................................................... 194 Dane ........................................................................................................................................... 199 Okazje ........................................................................................................................................ 202 12 Na styku mediów spoecznociowych i SEO ............................................................................................. 205 Serwisy spoecznociowe i przepyw informacji ................................................................. 206 Tworzenie znakomitych treci ............................................................................................... 211 Promowanie treci w mediach spoecznociowych ............................................................ 212 13 Przyszo SEO .......................................................................................................................................... 215 Wyszukiwanie spoecznociowe ............................................................................................ 216 W jaki sposób Google moe zmieni swoj biec sytuacj? .......................................... 223 Spoecznociowe przewidywanie kontekstowe .................................................................. 226 Miejsca Google .......................................................................................................................... 231 Optymalizacja w usudze Miejsca Google — dzisiaj i w przyszoci ............................... 236 Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym ................................................................................. 237 Pozostae innowacje ................................................................................................................. 238 Wspólny mianownik ................................................................................................................ 239 Skorowidz ....................................................................................................................................................... 241 4 Zaufanie zdobywa si z czasem Bez wzgldu na to, jak duo stron liczy sobie Twój serwis internetowy i jak wiele od- noników pozyskae, przez pierwszych kilka miesicy i tak nie trafisz na pierwsz stron wyszukiwania popularnych sów kluczowych. Jest to jedna z podstawowych zasad optymalizacji w Google, przez któr kiedy niemal zbankrutowaem. Nic mi si wtedy nie udawao. Miaem wietne treci i mnóstwo odnoników, ale nie mogem trafi nawet do pierwszej setki wyników wyszukiwania. Problem polega na tym, e w wiecie Google na wszystko trzeba poczeka. Wyobraziem sobie wtedy starego farme- ra, który siedzi na pace swojej póciarówki, uje dbo trawy i mówi: „ycie jest niesprawiedliwe, synu”. To wanie jedna z tego rodzaju zasad. Piaskownica Obowizkowy okres oczekiwania w piaskownicy na uwzgldnienie nowych stron w rankingach to jedna z tych regu SEO, które dla wikszoci wacicieli stron pozostaj niezgbion tajemnic, ale które generalnie korzystnie wpywaj na cay system. Google wprowadzi ten okres oczekiwania w ramach walki ze spamerami. Jak wspomi- naem w rozdziale 2., zatytuowanym „Pi skadników optymalizacji w Google”, jeeli intensywnie korzystae z Google okoo 2000 roku, zapewne zauwaye liczne strony ze spamem pojawiajce si w wynikach wyszukiwania. Strony te zakadano w celu jak najszybszego zarobienia kilku groszy w nie do koca etyczny sposób i zamykano je zaledwie po kilku tygodniach. Dziki farmom odnoników, czyli wielkim sieciom wzajemnie powizanych odsyaczy niskiej jakoci, tego rodzaju strony potrafiy w krót- kim czasie znale si w pierwszej dziesitce wyników wyszukiwania — poniewa ówczesny algorytm Google nie radzi sobie z tym problemem. Sporo tego typu stron zdoao wyudzi spore kwoty, zanim Google je znalaz i zablokowa. 84 Przechytrzy Google Dzisiaj wszyscy cierpimy wanie przez tamte grupy spamerów. Jak ju wspomniaem, gdy zaczynaem swoj przygod z SEO, oczekiwanie w piaskownicy doprowadzio mnie niemal do upadku. Musiao min pene pótora roku, zanim moja studencka strona konsultingowa trafia na pierwsz stron wyników wyszukiwania. Gdyby ko- lejne trzy miesice mojej cikiej pracy miny bez efektów, zabrakoby mi gotówki. Na szczcie dla nas wszystkich dzi okres oczekiwania w piaskownicy jest ju krótszy. Chciabym, aby dokadnie wiedzia, czego powiniene si spodziewa, zakadajc now stron internetow. Pozwól wic, e przeprowadz Ci przez kolejne etapy dojrzaoci wedug Google. Od 0 do 2 miesicy — okres niebytu . Przez pierwsze dwa miesice istnienia Twojej strony w sieci Google bdzie j obchodzi szerokim ukiem, jak niedomytego dzieciaka na szkolnej potacówce, nawet jeli znajd si na niej fantastyczne tre- ci i rewelacyjne odnoniki. Nie oznacza to jednak, e w tym okresie nie naley nic robi. Wanie w tym momencie powiniene zakasa rkawy i przystpi do pozyskiwania odnoników. Google obserwuje kady odnonik zdobyty na tym etapie i na tej podstawie ocenia, czy bdzie móg Ci zaufa w kolejnych miesi- cach. Jeeli nie pozyskasz wartociowych odnoników w tej fazie, zostanie ona przeduona do momentu, w którym w kocu pozyskasz odnoniki. Od 2 do 4 miesicy — nowy wspaniay wiat . Po dwóch miesicach obecnoci w sieci Twoja strona moe wskoczy do pierwszej setki wyników wyszukiwania, ale tylko pod warunkiem, e zgromadzia nieco odnoników o wysokiej ocenie TrustRank. Na tym etapie rzadko si zdarza, aby strona trafia na pierwsz stro- n wyników wyszukiwania najbardziej popularnych sów kluczowych. Mona powiedzie, e Google przyj Ci na okres próbny. Od 4 do 6 miesicy — wichry zaufania . Jeeli w poprzednich okresach groma- dzie odnoniki w naturalny i nieagresywny sposób, Twoja strona pojawi si w wynikach wyszukiwania nawet konkurencyjnych sów kluczowych. Niewy- kluczone, e uda jej si wskoczy do wyników wyszukiwania nawet dla najpo- pularniejszego sowa kluczowego. Pamitaj jednak, e jeli Twoja strona ma tyle samo odnoników tej samej jakoci co podobna, ale dwa lata starsza strona, to wanie ta druga strona zostanie sklasyfikowana wyej. Od 6 do 12 miesicy — kotwica w dó! Twoja strona moe pojawi si w wyni- kach wyszukiwania wszystkich sów kluczowych, moe poza 2% tych najpopu- larniejszych. Oznacza to, e midzyboniak , ugoda ratalna i bilety lotnicze cigle jesz- cze nie s dla Ciebie, za to sklep biuteria Hollywood , personalizowane srebro i tym podobne ju jak najbardziej. Od 1 do 2 lat — witaj w kraju zaufania . Drzwi zostay przed Tob otwarte w 90%. Twoja strona moe znale si w wynikach wyszukiwania dowolnego sowa kluczowego, oczywicie pod warunkiem, e przez ostatni rok skutecznie gromadzi- e odnoniki o wysokiej ocenie TrustRank. Google bdzie teraz postrzega Ci tak, jak w spoeczestwie postrzega si modego i przystojnego lekarza czy prawnika — bdziesz robi wraenie i rokowa wielkie nadzieje, nie moesz jednak na ra- [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |