Start Essential Mix - Riva Starr [02.05.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !! Eternal Flakefall (Naughty or Nice) - K. R. Foster, 2010 Advent Calendar - Naughty or Nice EverMetal Zine 10 (24.05.2010), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine Essential Mix - Simian Mobile Disco [09.01.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !! Essentials - Autodesk 3ds Max Design 2010 - Official Training Guide, 3ds max Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010, [ Evil Empire & Dame Grease ], Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010 European Red List of Butterflies - Europejska Czerwona Lista Motyli - 2010, wszystko, motyle i inne ergonomia pracy z laptopem(1), BHP Ula, Vademecum BHP 2008 i 2010, Ryczkowski 2011 etap pisemny czerwiec 2010 florysta, egzamin zawodowy florystyka Eros Ramazzotti - The Collection (2010), [ Eros Ramazzotti ], Eros Ramazzotti - The Collection (2010) |
Estrada.i.studio.11.2010, PDFy, Estrada i Studio[ Pobierz całość w formacie PDF ]DVD wewntrz magazynu KONKURS NA REMIKS: WOJTEK PILICHOWSKI – KAC VEGAS Magazyn muzyków i realizatorów Nr 11/2010 (170) cena 14,70 z (w tym 0% VAT) Wizyta u producenta: Patric La Funk DOMOWEGO STUDIA [ Zbuduj muzyczn pracowni! Wybierz waciwe elementy i stwórz z nich studio nagra ] Negatyw Wojtek Pilichowski Micha „Rosa” Rosicki Avid Eleven Rack Kompleksowe rozwizanie dla gitarzystów (i nie tylko) g TES T Y ES T Y ES T Y S INDEX 345369 * ISSN 1427-0404 Boss BR-800 | Grace Design M101 | Roland R-05 Generic Audio Preceptor | PSPaudioware oldTimer Sony Vegas 10 | Avid Eleven Rack | Steinberg Nuendo 5 Nakład 12.000 egz. W P STRUKTURA TES T Y TES T Y TES T Y S Y TE TES B Nowa rodzina ultraszybkich interfejsów audio USB RME Fireface UFX 30 IN / 30 OUT połączenie z komputerem poprzez USB lub FireWire !!! możliwość jednoczesnej rejestracji audio na nośnikach pamięci USB !!! 12 wejść / 12 wyjść analogowych [technologia z referencyjnego ADI-8 QS] 4 preampy mikrofonowo – instrumentalne [technologia z Micstasy] 2 niezależne wyjścia słuchawkowe 2 x ADAT, AES/EBU 2 x MIDI wyświetlacz LCD [parametry interfejsu oraz miksera DSP] rekordowo niska latencja oraz RME Steady Clock nowy TotalMix FX z efektami DSP [reverb, delay, EQ, kompresor, expander] praca w trybie stand-alone [edycja wszystkich ustawień] RME Fireface UC RME Babyface 18 IN / 18 OUT 8 wejść / 8 wyjść analogowych 2 preampy mikrofonowe [technologia z Micstasy] 10 IN / 12 OUT 2 wejścia / 4 wyjścia analogowe 2 preampy mikrofonowe ADAT,S/PDIF MIDI wejście instrumentalne Hi-Z nowyTotalMixFX praca w trybie stand-alone nowyTotalMixFX solidna, metalowa obudowa MADE IN GERMANY ADAT,S/PDIF 2 x MIDI WSTĘP N asza okładka jest tak kolorowa, jak wielobarwna i kusząca jest oferta producentów sprzętu i oprogramowa- R nia. Wydawanie pieniędzy jest łatwe, ale sztuką jest wydać je mądrze lub, jak kto woli, efektywnie. Sir Ernest Rutherford, nowozelandzki chemik i fizyk, który jako pierwszy potwierdził istnienie jądra atomowego, miał kiedyś powiedzieć: „nie mamy pieniędzy, więc musimy zacząć myśleć”. Czy zatem nasze decyzje zakupowe muszą być co do zasady podyktowane rozsądkiem? Wiele pytań dotyczących sprzętu i oprogramowania, pojawiających się na forach internetowych, sformułowanych jest w następujący sposób: „Czy produkt X jest dobry”?; rzadziej „Czy produkt X spełni moje oczekiwania?” – i tu zwykle pojawia się długa (często zbyt długa) lista oczekiwań albo lakoniczny opis aspiracji (np. „produkuję hip-hop”). Na podsta- wie swoich obserwacji i doświadczeń doszedłem do przekonania, że większość osób szuka raczej potwierdzenia dla swo- jego wyboru, niejednokrotnie zapominając sprawdzić, czy np. interfejs wyposażony jest w określonego rodzaju wejścia, niezbędne z punktu widzenia realizacji ich celów. Nie wynika to z pewnością z trudności w dostępie do informacji, bo ta rozprzestrzenia się z prędkością światła (dosłownie, gdy obiega nasz glob za pośrednictwem linii światłowodowych), ale z tego, że podczas zakupów coraz częściej kierujemy się emocjami. I nie ma w tym nic złego. Bez wątpienia najwięksi wytwórcy w branży starają się je kształtować. Podobnie jak producenci samochodów nie mówią w reklamach o tym, ile litrów paliwa „pochłania” ich najnowszy model, tak i producenci sprzętu muzycznego nie marnują powierzchni reklamowej na zasypywanie nas informacjami technicznymi. Coraz częściej natomiast roztaczają przed nami wizję barwnego życia artystycznego, szalonych występów scenicznych i uwielbienia ze strony fanów, odwołując się do naszych pragnień. Kierować nami może także chęć przynależności do elitarnego grona użytkowników mar- ki X lub po prostu radość z obcowania z pięknymi przedmiotami. Śmiało można postawić tezę, iż rynek instrumentów muzycznych i narzędzi wirtual- nych wszedł w fazę dojrzałości, stając się przy tym wysoce konkurencyjny. Nie wystarczy już sprzedawanie systemu DAW obsługującego „nieograniczoną” liczbę ścieżek; funkcja kompensacji latencji też nie robi już na nikim żadnego wrażenia – podkreślane są raczej nowe technologie i „miękkie” wyróżniki. Coraz większy jest także nacisk na wartości dodane i przywileje, np. dostęp do narzędzi tworzonych przez użytkowników, częste aktu- alizacje istotnie zwiększające możliwości oprogramowania, system rabatowy itd. Co ciekawe, mechanizm sprzedaży oprogramowania wcale nie różni się tak bardzo od technik stosowanych przez sprzedawców wspomnianych wyżej samochodów. Ci ostatni szkoleni są, że najważniejsze to nakłonić gości salonu na jazdę próbną, bo wówczas szanse na to, że kupią oni samochód rosną nawet kilkanaście razy. Czyż nie to samo robią producenci sampli, oddając w nasze ręce darmowe zestawy próbek lub twórcy programów DAW, oferując nam „lekkie” wersje swoich flagowych produktów? Zresztą z sekwencerami jest jak z ofertami operatorów tele- fonii komórkowych – niezwykle trudno je porównać, a na ostateczny wybór zwykle wpływ ma to, w jakiej sieci są nasi bliscy i znajomi. Dlatego muzycy często decydują się na zakup tego, z którym zetknęli się w studiu lub tego, na którym pracują pozostali członkowie zespołu. Warto jednak mieć świadomość, że w wielu wypadkach nasze potrzeby w zakresie produkcji muzycznej mogą być zaspokojone zarówno przez produkt X, Y, jak i Z, a szalę na rzecz konkretnego urządzenia czy programu może czasem przeważyć jedna funkcja... Im lepiej rozpoznamy swoje potrzeby, tym łatwiej odnajdziemy się w dżungli współczesnych narzędzi sprzętowych i wirtualnych. Przede wszystkim jednak unikniemy zakupów nietrafionych, bo nieprzemyślanych. Dlatego w tym miesiącu akcent kładziemy na świadome planowanie. Mamy nadzieję, że artykuł wiodący listopadowego wydania (patrz pozwoli tym, którzy dopiero poznają dobre i złe strony samodzielnej pracy nad nagraniami, na lepsze rozpoznanie terenu i trafniejsze decyzje zakupowe, w czym zamierzamy Wam niestrudzenie pomagać poprzez przeprowadzane testy najnowszych rozwiązań w dziedzinie dźwięku. E i S Maciej Polaski redaktor prowadzcy Nasza okładka Na jakim systemie oprzeć nasze domowe studio nagrań? Zdecydować się na rozwiązanie sprzętowe czy też progra- mowe? Którą opcję z bogatej oferty rynkowej wybrać, aby najlepiej realizować nasze pragnienie nagrywania muzyki? Zapraszamy do lektury artykułu na m Z Estrada i Studio • listopad 2010 3 N WNUMERZE TECHNOLOGIA Artyku przeznaczony jest dla tych osób, które zaczynaj sw przygod z domowym nagry- waniem i dopiero zaczynaj poznawa t tema- tyk ROZMOWY Mietall Walu opowiada o powstaniu nowej pyty grupy Negatyw. Do naszej rozmowy do- czaj si te Adam Celiski i Leszek Mitman ze studia Radioaktywni Rytm to element, na podstawie którego – bar- dziej ni na podstawie innych cech – definiujemy wspóczesn muzyk W cigu ostatnich kilku lat La Funk plasowa si w pierwszej lidze didejskiej i producenc- kiej, wydajc swe produkcje w najwikszych wytwórniach w brany – monta cieki w trybie Playlist Pro Tools 8 wyposaony jest w zestaw cieka- wych funkcji, majcych nam uatwi prac wa- nie podczas sklejania jednej cieki z rónych, osobno nagranych elementów Po do dugiej przerwie Wojtek Pilichowski postanowi wyda wasn pyt autorsk, która nosi tytu Fair of Noise TEMATY Z OKADKI: Absolwent Inynierii Dwiku Politechniki Wrocawskiej. Zwizany na stae z nasz eks- portow formacj akordeonistów Motion Trio i studiem MAQ Records. Realizator, producent studyjny, realizator live MUZYKA Gar porad dla pocztkujcych, które – mamy nadziej – zainspiruj Ci i pomog przy pracy nad wasn karier RELACJE Tegoroczna, szósta ju edycja Music Media za nami. Organizatorzy znaleli now formu targów, zatem miay one inny charakter ni poprzednio W dobie netlabeli, dystrybucji internetowej i powszechnego dostpu do wszelkiego typu muzyki warto niekiedy przypomnie, jak wygl- day pocztki fonografii 7 76 3 32 104 9 94 4 Estrada i Studio • listopad 2010 ”I k iliy?!” ® L1 ® ® a rozstawienie zestawu zajmuje tylko kilka minut “BOSE ® L1 ® jest najbardziej niesamowitym i uniwersalnym zestawem niewiarygodne” – Robbie Gladwell AKA Dr Robert, gitarzysta Steve Harley & Cockney Rebel – ® ® NOWO! Nasz najlepszy, najbardziej zaawansowany system. L1 ® skongurowania. Nasz przeomowy system, wielokrotnie nagradzany za wkad w naganianie muzyki na ywo. o Nasz najmniejszy i najatwiejszy w transporcie zestaw. Wypenij pomieszczenie dwikiem z jednego gonika. - ® ® ® [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||