Start Essential Mix - Riva Starr [02.05.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !! Eternal Flakefall (Naughty or Nice) - K. R. Foster, 2010 Advent Calendar - Naughty or Nice EverMetal Zine 10 (24.05.2010), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine Essential Mix - Simian Mobile Disco [09.01.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !! Essentials - Autodesk 3ds Max Design 2010 - Official Training Guide, 3ds max Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010, [ Evil Empire & Dame Grease ], Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010 European Red List of Butterflies - Europejska Czerwona Lista Motyli - 2010, wszystko, motyle i inne ergonomia pracy z laptopem(1), BHP Ula, Vademecum BHP 2008 i 2010, Ryczkowski 2011 etap pisemny czerwiec 2010 florysta, egzamin zawodowy florystyka Eros Ramazzotti - The Collection (2010), [ Eros Ramazzotti ], Eros Ramazzotti - The Collection (2010) |
Estrada i Studio 08.2010, [◙◙◙◙◙ஜ۩۞۩ஜ◙◙◙◙◙ ☆E☆, Estrada I Studio[ Pobierz całość w formacie PDF ]DVD wewntrz magazynu KONKURS! Wygraj zestaw ustrojów akustycznych Magazyn muzyków i realizatorów Nr 08/2010 (167) cena 14,70 z (w tym 0% VAT) Studio Radioaktywni ADAPTACJA STUDIA NAGRA Mastering Mid/Side Tajna bro realizatorów masteringu Zestawienie ustrojów Przegld elementów akustycznych dostpnych na polskim rynku Korg Monotron May, ale zadziorny TES T Y INDEX 345369 * ISSN 1427-0404 Fatar VMK-176 Plus | Blue en-Core 100/200 Audac Festa 400 | sE Project Studio RF | Roland BA-330 Roland K-RD700GX1 | SPL Transient Designer | Ableton Live 8 Nakład 12.000 egz. KONKURS AKUSTYCZNA WSTĘP I JESZCZE RAZ AKUSTYKA ! B ariery wejścia na rynek studiów nagrań wydają się w dzisiejszych czasach niewielkie – w posiadanie funkcjo- A KUSTYKA , AKUSTYKA nalnego oprogramowania może wejść każdy, wysokiej klasy interfejsy audio kosztują stosunkowo niewiele, a z przetwarzaniem dźwięku świetnie poradzi sobie nawet netbook. Finalna jakość techniczna nagrań to wypad- kowa wielu czynników: ich wpływ jest przedmiotem niekończących się dyskusji na naszym forum, jednak wspólnym mnożnikiem są zawsze umiejętności realizatora i warunki akustyczne, w jakich przyjdzie mu pracować. Jeśli nawet jesteś przekonany/a o swoim talencie, umiejętnościach i wytrwałości w dążeniu do realizacji marzenia o prowadzeniu własne- go studia, nie lekceważ komfortu swojej pracy. Praca w nieodpowiednio przygotowanym pomieszczeniu jest jak oglądanie filmu na ekranie telewizora przez szybę sklepu ze sprzętem RTV – niby wszystko widać, ale obraz jest trochę zafałszowany i zamaskowany przez odbijające się światło słoneczne. I choć nadal rozdzielczość ekranu definiuje ilość szczegółów, które możemy dostrzec, to jednak para- metry techniczne wpływające na intensywność kolorów i ich barwę przestają mieć jakiekolwiek znaczenie. Tak samo jest w przypadku monitorów odsłuchowych, których potencjał nie może być w pełni wykorzystany w pomieszczeniach, których akustyka pozostawia wiele do życzenia. We współczesnej muzyce urbanistycznej i klubowej zapanowała moda na suche, selektywne i głośne brzmienie, któ- re trudno uzyskać w warunkach domowych, pomijając kwestie zakłóceń, tj. panującego wewnątrz i docierającego z zewnątrz hałasu. Czy wobec tego całkowicie „neutralne” warunki, jakie oferuje komora bezechowa, to ideał, do którego powinniśmy dążyć? Nie potrzeba ogromnej wyobraźni dźwiękowej, by odpowiedzieć na to pytanie przecząco. Z drugiej strony nadmierna ilość pogłosu osłabia nie tylko dynamikę i precyzję wykonań utworów muzycznych, ale także zrozumiałość mowy, ponieważ ciszej wymawiane spółgło- ski są przysłaniane przez pogłos wytworzony przez dźwięczne sylaby. Bez odpowiednio wyposażonej kabiny lektorskiej nie może być zatem mowy o dźwięku do wysokobudże- towych spotów reklamowych, gdzie nawet najmniejsza ilość pogłosu zostanie obnażona przez ekstremalnie silną kompresję. Zatem pojęcie idealnego czasu pogłosu nie istnieje i dobór metod adaptacji akustycznej jest kwestią kompromisu pomiędzy suchym brzmie- niem, występującym w warunkach laboratoryjnych lub na wolnej przestrzeni, a kłopotli- wym nagromadzeniem energii pogłosowej, typowym dla dużych obiektów. Oczywiście, adaptacja akustyczna to nie tylko „wytłumienie”, ale przede wszystkim optymalizacja parametrów brzmieniowych pomieszczenia, takich jak dyfuzyjność, syme- tria akustyczna, charakterystyka przenoszenia w obszarze odsłuchu, czas i natężenie pierwszych odbić, lokalizacja pozornych źródeł dźwięku itd. Warunki, w których świetnie brzmi nagrywana „z pieca” gitara, niekoniecznie będą właściwe do nagrań innych instrumentów, jak choćby perkusji, na potrzeby rejestracji której buduje się kamienne ściany. Z kolei dobór parametrów reżyserki jest po części funkcją profilu biznesowego studia nagrań – rytmiczna muzyka roz- rywkowa ma inne wymagania niż akustyczna muzyka kameralna. W tym miesiącu tematem przewodnim naszego magazynu jest adaptacja akustyczna. Na przykładzie studia Percy Street, znajdującego się w ośrodku kultury Percy Community Center w Bath w Wielkiej Brytanii, pokazujemy, w jaki sposób poradzić sobie z problemem „gołych”, równoległych ścian. Ponadto przedstawiamy kilka prostych sposobów na sprawdzenie, na ile dane pomieszczenie przystosowane jest do prac dźwiękowych. Zainteresowanym tematem budowy własnego studia polecamy także szczegółowe studium procesu bezkompromisowej adaptacji nowego obiektu New Project Production, którego właścicielem jest nasz redakcyjny kolega, Krzysztof Maszota. Największym wyzwaniem dla projek- tanta, Macieja Zakrzewskiego, było stworzenie reżyserki, która sprawdzi się zarówno podczas realizacji nagrań muzycz- nych, jak i w roli sali wykładowej. Zadbano także o inspirujący i estetyczny wygląd wnętrz. W tym numerze możecie także zapoznać się z ciekawą ofertą ustrojów akustycznych polskich producentów i dystrybu- torów, którzy także zajmują się opracowywaniem kompleksowych projektów akustycznych pomieszczeń. Ponadto wśród testowanych przez nas w tym miesiącu produktów znalazł Project Studio Reflexion Filter firmy sE Electronics – absorber akustyczny do montażu na statywie mikrofonowym. Pewne rzeczy po prostu się nie zmieniają, a należą do nich między innymi nieubłagane prawa fizyki rządzące propa- gacją dźwięku. Nie bez powodu wielu naszych rozmówców stwierdza po latach działalności na rynku studiów nagrań, że inwestycja w adaptację akustyczną to najlepiej wydane pieniądze. E i S Maciej Polaski redaktor prowadzcy Nasza okładka W tym miesiącu tematem przewodnim naszego magazynu jest adaptacja akustyczna. Naszą okładkę zdobi zdjęcie studia nagrań firmy APAMA ( oraz ilustracja prezentująca kilka elementów akustycznych z bogatej oferty firmy Primacoustic ( , reprezentowanej w Polsce przez Lauda-Audio ( ). Estrada i Studio • sierpie 2010 3 WNUMERZE TECHNOLOGIA Mastering w trybie Mid/Side Zastosowanie techniki Mid/Side pozwala na przygotowanie zwartych i bogatych brzmie- niowo, a jednoczenie w peni przestrzennych zgra stereofonicznego materiau audio RELACJE Warsaw Electronic Festival Warsaw Electronic Festival to nie tylko cztery dni muzycznej kontemplacji, dwikowych eks- perymentów i klubowych szalestw, ale przede wszystkim forum wymiany dowiadcze dla muzyków i artystów spoza gównego nurtu Adaptacjaakustyczna studia nagra Rozpoczynajc sw przygod z tworzeniem muzyki w domu nie zwracamy wikszej uwagi na akustyk naszej dwikowej pracowni. A szkoda, bo to jeden z najwaniejszych aspek- tów pracy z dwikiem Wielka Czwórka na Bemowie 16 czerwca, na warszawskim Bemowie, miao miejsce wyjtkowe wydarzenie muzyczne. Po raz pierwszy w historii na jednej scenie zagray cztery najwiksze gwiazdy trash metalu: Metallica, Slayer, Megadeth i Antrax Adaptacjaakustyczna w praktyce Prezentujemy dwa studia nagra, w których dokonano adaptacji akustycznej. Pierwsze z nich funkcjonuje w Wielkiej Brytanii i zostao opisane na amach magazynu Future Music, z którym wspópracuje nasza redakcja. Drugie studio to przykad z naszego podwórka Cyfrowe archiwa dwikowe Impreza, o której piszemy, bya okazj do zapo- znania si z nowoczesnymi metodami cyfryzacji i rekonstrukcji zbiorów audio The Manhattan Transfer na ywo Od 1 lipca do 20 sierpnia w ódzkiej Wytwórni trwa Letnia Akademia Jazzu. Tegoroczn edycj imprezy rozpoczto koncertem legendarnej grupy The Manhattan Transfer TEMATY Z OKADKI: Zestawienie ustrojów akustycznych Wszystko, co musisz wiedzie o elementach akustycznych: ceny, funkcje, producenci, dys- trybutorzy Lednica2010 Ponad 70 zestawów gonikowych, ok. 160 kW dostarczanej przez wzmacniacze mocy, kilka- nacie kilometrów przewodów i trzy dni przygo- towa. Na pocztku czerwca odbywa si tutaj Ogólnopolskie Spotkanie Modych PREZENTACJE 4SOUND 4SOUND to nowa, szybko rozwijajca si polska firma, która zajmuje si szeroko pojt aku- styk. Firma buduje swój wizerunek na szeroko pojtym rynku zwizanym z dwikiem Neo Trance Wymieszaj elementy typowe dla minimal techno i trance tak, by otrzyma mroczny, ale melo- dyjny klimat neo trance KONKURSY Konkurs „akustyczny” Wygraj zestaw do adaptacji akustycznej pomieszczenia AbcSoundLab AbcSoundLab jest jednym z najwikszych pro- ducentów ustrojów akustycznych w Polsce, a jej produkty maj certyfikacj ISO 9002. W zakre- sie zainteresowania firmy znajduj si zarówno mae studia domowe i projektowe, jak te due obiekty ROZMOWY StudioRadioaktywni Adam Celiski i Leszek Mitman „W poprzednim studiu wiele razy chciaem jed- noczenie nagrywa bbny i kontrabas, ale jeli chce si to zrobi naprawd dobrze, to trzeba mie do tego odpowiednie warunki. Pewnych rzeczy si po prostu nie przeskoczy” Konkurs ROE Nagrod s 2 lata bezpatnej nauki w 2-letniej Szkole Realizacji Dwiku APAMA Acoustic Project APAMA to firma od wielu lat funkcjonujca na rynku polskim i europejskim, posiadajca w swojej ofercie ca gam rónego typu ustro- jów akustycznych w rónym zakresie cenowym Rozwizanie konkursu na remiks utworu grupy Sensorry 102 Hoohacoustic Pamitajc o tym, e elementy ksztatowania akustyki pomieszczenia w duym stopniu decy- duj te o jego wystroju, Hoohacoustic kadzie szczególny nacisk na estetyk swoich rozwiza Primacoustic Polskim przedstawicielem kanadyjskiej firmy Primacoustic, jednej z najbardziej utytuowa- nych firm dziaajcych na rynku produktów zwizanych z akustyk pomieszcze, jest firma Lauda-Audio z Sopotu Vicoustic Portugalski Vicoustic to obecnie jedna z najbar- dziej dynamicznie rozwijajcych si firm wytwa- rzajcych elementy akustyczne. Jej polskim przedstawicielem jest MJ Audio Lab 4 Estrada i Studio • sierpie 2010 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||