Start
Essential Mix - Riva Starr [02.05.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !!
Eternal Flakefall (Naughty or Nice) - K. R. Foster, 2010 Advent Calendar - Naughty or Nice
EverMetal Zine 10 (24.05.2010), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine
Essential Mix - Simian Mobile Disco [09.01.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !!
Essentials - Autodesk 3ds Max Design 2010 - Official Training Guide, 3ds max
Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010, [ Evil Empire & Dame Grease ], Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010
European Red List of Butterflies - Europejska Czerwona Lista Motyli - 2010, wszystko, motyle i inne
ergonomia pracy z laptopem(1), BHP Ula, Vademecum BHP 2008 i 2010, Ryczkowski 2011
etap pisemny czerwiec 2010 florysta, egzamin zawodowy florystyka
Eros Ramazzotti - The Collection (2010), [ Eros Ramazzotti ], Eros Ramazzotti - The Collection (2010)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aguilera.opx.pl

  • Estrada i Studio 08.2010, [◙◙◙◙◙ஜ۩۞۩ஜ◙◙◙◙◙ ☆E☆, Estrada I Studio

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    DVD
    wewntrz
    magazynu
    KONKURS!
    Wygraj zestaw ustrojów akustycznych
    Magazyn muzyków i realizatorów
    Nr 08/2010 (167)
    cena 14,70 z (w tym 0% VAT)
    Studio Radioaktywni
    ADAPTACJA
    STUDIA NAGRA
    Mastering Mid/Side
    Tajna bro realizatorów masteringu
    Zestawienie ustrojów
    Przegld elementów akustycznych
    dostpnych na polskim rynku
    Korg Monotron
    May, ale zadziorny
    TES
    T Y
    INDEX 345369 * ISSN 1427-0404
    Fatar VMK-176 Plus
    |
    Blue en-Core 100/200
    Audac Festa 400
    |
    sE Project Studio RF
    |
    Roland BA-330
    Roland K-RD700GX1
    |
    SPL Transient Designer
    |
    Ableton Live 8
    Nakład 12.000 egz.
    KONKURS
    AKUSTYCZNA
    WSTĘP
    I
    JESZCZE
    RAZ
    AKUSTYKA
    !
    B
    ariery wejścia na rynek studiów nagrań wydają się w dzisiejszych czasach niewielkie – w posiadanie funkcjo-
    A
    KUSTYKA
    ,
    AKUSTYKA
    nalnego oprogramowania może wejść każdy, wysokiej klasy interfejsy audio kosztują stosunkowo niewiele,
    a z przetwarzaniem dźwięku świetnie poradzi sobie nawet netbook. Finalna jakość techniczna nagrań to wypad-
    kowa wielu czynników: ich wpływ jest przedmiotem niekończących się dyskusji na naszym forum, jednak wspólnym
    mnożnikiem są zawsze umiejętności realizatora i warunki akustyczne, w jakich przyjdzie mu pracować. Jeśli nawet jesteś
    przekonany/a o swoim talencie, umiejętnościach i wytrwałości w dążeniu do realizacji marzenia o prowadzeniu własne-
    go studia, nie lekceważ komfortu swojej pracy.
    Praca w nieodpowiednio przygotowanym pomieszczeniu jest jak oglądanie filmu na ekranie telewizora przez szybę
    sklepu ze sprzętem RTV – niby wszystko widać, ale obraz jest trochę zafałszowany i zamaskowany przez odbijające się
    światło słoneczne. I choć nadal rozdzielczość ekranu definiuje ilość szczegółów, które możemy dostrzec, to jednak para-
    metry techniczne wpływające na intensywność kolorów i ich barwę przestają mieć jakiekolwiek znaczenie. Tak samo
    jest w przypadku monitorów odsłuchowych, których potencjał nie może być w pełni wykorzystany w pomieszczeniach,
    których akustyka pozostawia wiele do życzenia.
    We współczesnej muzyce urbanistycznej i klubowej zapanowała moda na suche, selektywne i głośne brzmienie, któ-
    re trudno uzyskać w warunkach domowych, pomijając kwestie zakłóceń, tj. panującego
    wewnątrz i docierającego z zewnątrz hałasu. Czy wobec tego całkowicie „neutralne”
    warunki, jakie oferuje komora bezechowa, to ideał, do którego powinniśmy dążyć? Nie
    potrzeba ogromnej wyobraźni dźwiękowej, by odpowiedzieć na to pytanie przecząco.
    Z drugiej strony nadmierna ilość pogłosu osłabia nie tylko dynamikę i precyzję wykonań
    utworów muzycznych, ale także zrozumiałość mowy, ponieważ ciszej wymawiane spółgło-
    ski są przysłaniane przez pogłos wytworzony przez dźwięczne sylaby. Bez odpowiednio
    wyposażonej kabiny lektorskiej nie może być zatem mowy o dźwięku do wysokobudże-
    towych spotów reklamowych, gdzie nawet najmniejsza ilość pogłosu zostanie obnażona
    przez ekstremalnie silną kompresję. Zatem pojęcie idealnego czasu pogłosu nie istnieje
    i dobór metod adaptacji akustycznej jest kwestią kompromisu pomiędzy suchym brzmie-
    niem, występującym w warunkach laboratoryjnych lub na wolnej przestrzeni, a kłopotli-
    wym nagromadzeniem energii pogłosowej, typowym dla dużych obiektów.
    Oczywiście, adaptacja akustyczna to nie tylko „wytłumienie”, ale przede wszystkim
    optymalizacja parametrów brzmieniowych pomieszczenia, takich jak dyfuzyjność, syme-
    tria akustyczna, charakterystyka przenoszenia w obszarze odsłuchu, czas i natężenie pierwszych odbić, lokalizacja
    pozornych źródeł dźwięku itd. Warunki, w których świetnie brzmi nagrywana „z pieca” gitara, niekoniecznie będą
    właściwe do nagrań innych instrumentów, jak choćby perkusji, na potrzeby rejestracji której buduje się kamienne ściany.
    Z kolei dobór parametrów reżyserki jest po części funkcją profilu biznesowego studia nagrań – rytmiczna muzyka roz-
    rywkowa ma inne wymagania niż akustyczna muzyka kameralna.
    W tym miesiącu tematem przewodnim naszego magazynu jest adaptacja akustyczna. Na przykładzie studia Percy
    Street, znajdującego się w ośrodku kultury Percy Community Center w Bath w Wielkiej Brytanii, pokazujemy, w jaki
    sposób poradzić sobie z problemem „gołych”, równoległych ścian. Ponadto przedstawiamy kilka prostych sposobów na
    sprawdzenie, na ile dane pomieszczenie przystosowane jest do prac dźwiękowych. Zainteresowanym tematem budowy
    własnego studia polecamy także szczegółowe studium procesu bezkompromisowej adaptacji nowego obiektu New Project
    Production, którego właścicielem jest nasz redakcyjny kolega, Krzysztof Maszota. Największym wyzwaniem dla projek-
    tanta, Macieja Zakrzewskiego, było stworzenie reżyserki, która sprawdzi się zarówno podczas realizacji nagrań muzycz-
    nych, jak i w roli sali wykładowej. Zadbano także o inspirujący i estetyczny wygląd wnętrz.
    W tym numerze możecie także zapoznać się z ciekawą ofertą ustrojów akustycznych polskich producentów i dystrybu-
    torów, którzy także zajmują się opracowywaniem kompleksowych projektów akustycznych pomieszczeń. Ponadto wśród
    testowanych przez nas w tym miesiącu produktów znalazł Project Studio Reflexion Filter firmy sE Electronics – absorber
    akustyczny do montażu na statywie mikrofonowym.
    Pewne rzeczy po prostu się nie zmieniają, a należą do nich między innymi nieubłagane prawa fizyki rządzące propa-
    gacją dźwięku. Nie bez powodu wielu naszych rozmówców stwierdza po latach działalności na rynku studiów nagrań, że
    inwestycja w adaptację akustyczną to najlepiej wydane pieniądze.
    E
    i
    S
    Maciej Polaski
    redaktor prowadzcy
    Nasza okładka
    W tym miesiącu tematem przewodnim naszego magazynu jest adaptacja akustyczna. Naszą okładkę zdobi zdjęcie studia
    nagrań firmy APAMA (
    oraz ilustracja prezentująca kilka elementów akustycznych z bogatej oferty firmy
    Primacoustic (
    , reprezentowanej w Polsce przez Lauda-Audio (
    ).
    Estrada i Studio • sierpie 2010
    3
     WNUMERZE
    TECHNOLOGIA
    Mastering w trybie Mid/Side
    Zastosowanie techniki Mid/Side pozwala na
    przygotowanie zwartych i bogatych brzmie-
    niowo, a jednoczenie w peni przestrzennych
    zgra stereofonicznego materiau audio
    RELACJE
    Warsaw Electronic Festival
    Warsaw Electronic Festival to nie tylko cztery
    dni muzycznej kontemplacji, dwikowych eks-
    perymentów i klubowych szalestw, ale przede
    wszystkim forum wymiany dowiadcze dla
    muzyków i artystów spoza gównego nurtu
    Adaptacjaakustyczna
    studia nagra
    Rozpoczynajc sw przygod z tworzeniem
    muzyki w domu nie zwracamy wikszej uwagi
    na akustyk naszej dwikowej pracowni.
    A szkoda, bo to jeden z najwaniejszych aspek-
    tów pracy z dwikiem
    Wielka Czwórka na Bemowie
    16 czerwca, na warszawskim Bemowie, miao
    miejsce wyjtkowe wydarzenie muzyczne.
    Po raz pierwszy w historii na jednej scenie
    zagray cztery najwiksze gwiazdy trash metalu:
    Metallica, Slayer, Megadeth i Antrax
    Adaptacjaakustyczna
    w praktyce
    Prezentujemy dwa studia nagra, w których
    dokonano adaptacji akustycznej. Pierwsze
    z nich funkcjonuje w Wielkiej Brytanii i zostao
    opisane na amach magazynu Future Music,
    z którym wspópracuje nasza redakcja. Drugie
    studio to przykad z naszego podwórka
    Cyfrowe archiwa dwikowe
    Impreza, o której piszemy, bya okazj do zapo-
    znania si z nowoczesnymi metodami cyfryzacji
    i rekonstrukcji zbiorów audio
    The Manhattan Transfer na ywo
    Od 1 lipca do 20 sierpnia w ódzkiej Wytwórni
    trwa Letnia Akademia Jazzu. Tegoroczn edycj
    imprezy rozpoczto koncertem legendarnej
    grupy The Manhattan Transfer
    TEMATY Z OKADKI:
    Zestawienie
    ustrojów akustycznych
    Wszystko, co musisz wiedzie o elementach
    akustycznych: ceny, funkcje, producenci, dys-
    trybutorzy
    Lednica2010
    Ponad 70 zestawów gonikowych, ok. 160 kW
    dostarczanej przez wzmacniacze mocy, kilka-
    nacie kilometrów przewodów i trzy dni przygo-
    towa. Na pocztku czerwca odbywa si tutaj
    Ogólnopolskie Spotkanie Modych
    PREZENTACJE
    4SOUND
    4SOUND to nowa, szybko rozwijajca si polska
    firma, która zajmuje si szeroko pojt aku-
    styk. Firma buduje swój wizerunek na szeroko
    pojtym rynku zwizanym z dwikiem
    Neo Trance
    Wymieszaj elementy typowe dla minimal techno
    i trance tak, by otrzyma mroczny, ale melo-
    dyjny klimat neo trance
    KONKURSY
    Konkurs „akustyczny”
    Wygraj zestaw do adaptacji akustycznej
    pomieszczenia
    AbcSoundLab
    AbcSoundLab jest jednym z najwikszych pro-
    ducentów ustrojów akustycznych w Polsce, a jej
    produkty maj certyfikacj ISO 9002. W zakre-
    sie zainteresowania firmy znajduj si zarówno
    mae studia domowe i projektowe, jak te due
    obiekty
    ROZMOWY
    StudioRadioaktywni
    Adam Celiski i Leszek Mitman
    „W poprzednim studiu wiele razy chciaem jed-
    noczenie nagrywa bbny i kontrabas, ale jeli
    chce si to zrobi naprawd dobrze, to trzeba
    mie do tego odpowiednie warunki. Pewnych
    rzeczy si po prostu nie przeskoczy”
    Konkurs ROE
    Nagrod s 2 lata bezpatnej nauki w 2-letniej
    Szkole Realizacji Dwiku
    APAMA Acoustic Project
    APAMA to firma od wielu lat funkcjonujca
    na rynku polskim i europejskim, posiadajca
    w swojej ofercie ca gam rónego typu ustro-
    jów akustycznych w rónym zakresie cenowym
    Rozwizanie konkursu na remiks
    utworu grupy Sensorry
    102
    Hoohacoustic
    Pamitajc o tym, e elementy ksztatowania
    akustyki pomieszczenia w duym stopniu decy-
    duj te o jego wystroju, Hoohacoustic kadzie
    szczególny nacisk na estetyk swoich rozwiza
    Primacoustic
    Polskim przedstawicielem kanadyjskiej firmy
    Primacoustic, jednej z najbardziej utytuowa-
    nych firm dziaajcych na rynku produktów
    zwizanych z akustyk pomieszcze, jest firma
    Lauda-Audio z Sopotu
    Vicoustic
    Portugalski Vicoustic to obecnie jedna z najbar-
    dziej dynamicznie rozwijajcych si firm wytwa-
    rzajcych elementy akustyczne. Jej polskim
    przedstawicielem jest MJ Audio Lab
    4
    Estrada i Studio • sierpie 2010
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl.