Start
Essential Mix - Riva Starr [02.05.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !!
Eternal Flakefall (Naughty or Nice) - K. R. Foster, 2010 Advent Calendar - Naughty or Nice
EverMetal Zine 10 (24.05.2010), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine
Essential Mix - Simian Mobile Disco [09.01.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !!
Essentials - Autodesk 3ds Max Design 2010 - Official Training Guide, 3ds max
Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010, [ Evil Empire & Dame Grease ], Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010
European Red List of Butterflies - Europejska Czerwona Lista Motyli - 2010, wszystko, motyle i inne
ergonomia pracy z laptopem(1), BHP Ula, Vademecum BHP 2008 i 2010, Ryczkowski 2011
etap pisemny czerwiec 2010 florysta, egzamin zawodowy florystyka
Eros Ramazzotti - The Collection (2010), [ Eros Ramazzotti ], Eros Ramazzotti - The Collection (2010)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aguilera.opx.pl

  • Estrada i Studio 07.2010, [◙◙◙◙◙ஜ۩۞۩ஜ◙◙◙◙◙ ☆E☆, Estrada I Studio

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    DVD
    wewntrz
    magazynu
    MIKS ANALOGOWY i CYFROWY: SPRAWDŹ, CZY USŁYSZYSZ RÓŻNICĘ!
    Magazyn muzyków i realizatorów
    Eric Valentine
    i solowa płyta
    Slasha
    MIDI
    cena 14,70 z (w tym 0% VAT)
    Wykorzystaj wszystkie moliwoci Twojego
    sekwencera i stwórz jeszcze lepsz muzyk
    woj
    muzy
    analogowe
    Porównanie 4 modeli
    mikserów sumujcych
    Roland Lucina AX-09
    Wakacje z syntezatorem na ramieniu
    Poyteczne
    harmoniczne
    masteringu
    Magia
    T
    EST Y
    INDEX 345369 * ISSN 1427-0404
    ADAM A3X
    |
    Echo AudioFire 4
    |
    Presonus FireStudio Mobile
    Korg SR-1
    |
    Pioneer CDJ-2000
    |
    Focusrite Liquid Saffire 56
    Sony Vegas MS 10
    |
    Arturia Brass 2
    |
    SPL Vitalizer MK2-T
    Nakład 12.000 egz.
    Nr 07/2010 (166)
    Sumowanie
    znieksztacenia
    Roland Lucina AX-09
    ADAM
    Classic II
    najwyszy model lampowy,
    ciepe brzmienie,
    podwójna kapsua 1”
    K2
    lampowy mikrofon
    pojemnociowy, zmienne
    charakterystyki,
    podwójna kapsua 1”
    NT2000
    pierwszy na wiecie
    mikrofon z pynnie
    zmienian charakterystyk,
    podwójna kapsua 1”
    NT1-A
    mikrofon pojemnociowy,
    najniszy poziom szumów
    wasnych na wiecie
    NT2-A
    wielkomembranowy
    mikrofon pojemnociowy,
    przeczane charakterystyki
    kierunkowoci
    BLIMP
    uniwersalna osona
    na mikrofony kierunkowe
    typu shotgun
    NT4
    stereofoniczny mikrofon
    pojemnociowy
    w kon guracji X/Y,
    kapsuy 1/2”
    NTG-3
    ultra-precyzyjny,
    wytrzymay shotgun
    do zastosowa
    typu broadcast
    WSTĘP
    ANALOGU
    M
    ogłoby się wydawać, że byłoby ideałem w pracy w studiu nagrań, gdyby fala dźwiękowa uchwycona za pomocą
    C
    YFRA
    Z
    DOMIESZK
    mikrofonu i fala wytworzona za pomocą urządzeń elektroakustycznych były identyczne, bez zniekształceń
    i zakłóceń, które powstają przy ich przetwarzaniu na sygnał elektryczny, wzmocnieniu itd. Gdyby jednak tak
    było, nie korzystalibyśmy z lampowych przedwzmacniaczy i nie przesterowywalibyśmy dźwięku gitary elektrycznej.
    Subiektywne odczucie zniekształceń jest przedmiotem fascynacji wielu realizatorów dźwięku, którzy chętnie gromadzą
    najwyższej klasy sprzęt lampowy i magnetofony taśmowe w swoich pracowniach. Dostrzegamy piękno w dźwięku wzbo-
    gaconym o parzyste i nieparzyste harmoniczne. Dlatego w tym miesiącu wypływamy na szeroki ocean analogowych
    zniekształceń.
    Tworząc muzykę w domenie wirtualnej mamy do czynienia ze wspólnym mianownikiem, jakim jest cyfrowe prze-
    twarzanie sygnałów i szyna sumująca programu DAW. Choć w ostatnich dekadach istotnie poprawiła się ogólna jakość
    sprzętu muzycznego, a co za tym idzie strona harmoniczna nagrań, na znaczeniu straciły excitery odtwarzające utracone
    w procesie rejestracji częstotliwości, to jednak wiele osób odbiera brzmienie instrumentów wirtualnych i samplerów jako
    zbyt „sterylne” bądź pozbawione przyjemnych dla ucha niedoskonałości. A przecież to właśnie owa nieliniowość stanowi
    o popularności klasycznego sprzętu.
    W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera sposób, w jaki miksowane są nasze
    nagrania. Niewiele osób może sobie pozwolić na zakup wielkoformatowej konsolety analo-
    gowej. Tym, którzy nie są usatysfakcjonowani brzmieniem swoich nagrań i chcieliby wpro-
    wadzić do nich analogowy pierwiastek, nie wydając przy tym fortuny, polecamy artykuł
    o sumowaniu na stronie 104. Jako że miksowanie w oparciu o zgrania grup śladów staje
    się coraz popularniejsze, wiele firm wprowadziło do swojej oferty niewielkie, acz wyspe-
    cjalizowane konsolety, które idealnie integrują się z wielokanałowymi interfejsami audio
    w domowych i projektowych studiach nagrań. To interesująca propozycja dla tych, którzy
    chcą przenieść część prac nad miksem do domeny analogowej i wykorzystać w pełni poten-
    cjał posiadanych urządzeń. Skoro w procesie postprodukcji filmów oddzielnie miksuje się
    i edytuje dialogi, muzykę oraz efekty synchroniczne (ich zgranie to ostatni etap udźwięko-
    wienia filmu), dlaczego nie przenieść tej samej metodyki pracy do studia nagrań muzycz-
    nych? Dzięki temu łatwiej będzie zapanować nad brzmieniem całości. Praca na konsolecie
    o ograniczonej liczbie kanałów wejściowych oznacza, że będziemy korygować brzmienie
    grup śladów, np. wokalu, zamiast dokonywać podobnych ustawień dla każdej ścieżki
    osobno, a bębny „kleić” za pomocą kompresora na szynie sumującej miksera (takie właśnie zastosowanie znalazł słynny
    SSL buss compressor). W ten sposób możemy nie tylko zaoszczędzić moc obliczeniową komputera/karty DSP, ale także
    zminimalizować ilość niekorzystnie wpływającej na dźwięk konwersji C/A i A/C, np. przy instertowaniu zewnętrznych
    procesorów efektów. Poza tym grupy śladów łatwiej jest archiwizować i przenosić celem ostatecznego miksu w innym
    studiu. Nie bez znaczenia jest także fakt, że coraz więcej specjalistów zajmujących się masteringiem zachęca swoich
    klientów do przesyłania nagrań w takim właśnie formacie. Dzięki temu mogą oni w razie potrzeby dokonać niewielkich
    korekt w odniesieniu do poszczególnych partii, bez potrzeby sięgania po narzędzia „ciężkiego kalibru”, np. kompresor
    wielopasmowy. A jaki wpływ mają miksery sumujące na brzmienie? Przekonajcie się sami, słuchając przykładów audio
    umieszczonych na naszej płycie DVD.
    Z naszych doświadczeń wynika, że każde urządzenie, analogowe czy też nie, w mniejszym lub większym stopniu
    odciska na muzyce swoją sygnaturę brzmieniową. Czasem jest to kwestia przetworników, innym razem budowy filtrów
    bądź innego elementu toru audio. Dlatego doświadczeni producenci hip-hopu potrafią wskazać, na jakiej bit maszynie
    powstał dany podkład, a miłośnicy syntezatorów natychmiast rozpoznają charakterystyczne brzmienie Minimooga. Im
    więcej urządzeń czy choćby procesorów wtyczkowych różnych marek zgromadzimy, tym szerszą paletą kolorów i barw
    będziemy dysponować. I choć nagrania, które tworzymy, zostaną skompresowane do formatu MP3 przez nas samych na
    etapie publikacji w Internecie lub przez naszych słuchaczy, charakter ich brzmienia pozostanie w dużej mierze zachowa-
    ny. Cóż, dobrze zrealizowane nagrania będą zawsze, i w zasadzie w każdych warunkach odsłuchowych, brzmiały lepiej
    niż te niedopracowane.
    E
    i
    S
    Maciej Polaski
    redaktor prowadzcy
    Nasza okładka
    MIDI, mimo upływu lat (niedawno obchodziliśmy 25-lecie tego formatu!) wciąż jest jednym z najważniejszych aspektów
    muzyki komputerowej. Praca z MIDI nie jest tak intuicyjna jak praca z audio, ale nie taki diabeł straszny, jak go malują.
    Zapraszamy do lektury!
    M
    m
    Z
    Estrada i Studio • lipiec 2010
    3
     WNUMERZE
    TECHNOLOGIA
    Poradnik dla pocztkujcych
    MIDI mimo upywu lat wci jest jednym z naj-
    waniejszych aspektów muzyki komputero-
    wej. Praca z MIDI nie jest tak intuicyjna jak
    praca z audio, ale nie taki diabe straszny, jak
    go maluj
    MUZYKA
    Mao znana historia polskich dyskotek
    Kontynuujemy rozpoczt w ubiegym mie-
    sicu opowie o nieatwych pocztkach ruchu
    didejskiego w Polsce
    ROZMOWY
    Eric Valentine -
    By The Sword
    , Slash
    Bez wikszej przesady mona powiedzie, e
    pierwsza solowa pyta jednego z najlepszych
    gitarzystów wiata zostaa nagrana i zmikso-
    wana analogowo. Nie obyo si jednak bez nie-
    wielkiej pomocy komputerów, o czym opowie
    sam producent tego albumu
    Znieksztacenia
    Producenci zawsze zwracaj nasz uwag na
    niski poziom znieksztace w produkowanych
    przez siebie urzdzeniach, jednak w muzyce
    znieksztacenia odgrywaj bardzo istotn rol
    Kwestia sumowania w domenie analogowej
    wci wywouje kontrowersje. Przekonaj si,
    dlaczego
    Ke
    ,
    oda - meble studyjne
    Jak to si stao, e waciciel kilku dobrze pro-
    sperujcych studiów nagra, dziaajcych we
    Francji, zdecydowa si przyjecha do Polski
    i zaj si dziaalnoci o zupenie innym profilu,
    cho bardzo blisko brany nagraniowej?
    RELACJE
    systemu Adamson
    Systemy nagonieniowe firmy Adamson miay
    ju swoj prezentacj w Polsce, ale ich oficjalna
    premiera w warunkach koncertowych miaa
    miejsce w jednym z najmodszych polskich
    miast - Stalowej Woli
    TEMATY Z OKADKI:
    W drugiej czci artykuu powiconego maste-
    ringowi opiszemy szereg technik, których znajo-
    mo pozwoli Wam wykona prosty mastering
    we wasnym zakresie
    7
    78
    Syntezatory budowane z myl o sprzeday
    powstaj take w Polsce. S to raczej wyroby
    rzemielnicze, ale charakteryzujce si wyso-
    kim poziomem wykonania i z pewnoci godne
    uwagi
    PREZENTACJA
    Hiszpaska Master Audio jest jedn z tych
    firm, które wykorzystay okres sprzyjajcej
    koniunktury po wejciu Hiszpanii do Wspólnoty
    Europejskiej. To wida i sycha, zwasz-
    cza w przypadku najnowszej serii produktów
    o nazwie Xcellence
    Relacja z trzeciej edycji Majówki LFX - minitar-
    gów sprztu muzycznego i owietleniowego,
    poczonych z wystpami didejów i prezenta-
    cjami najnowszych technologii
    Po trzech latach przerwy DJShop.pl ponownie
    zorganizowa Workshop Day. W dawnej pralni
    przemysowej spotkali si wszyscy, których
    interesuje nowoczesna produkcja muzyczna
    3
    30
    104
    3
    34
    4
    Estrada i Studio • lipiec 2010
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl.