Start Essential Mix - Riva Starr [02.05.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !! Eternal Flakefall (Naughty or Nice) - K. R. Foster, 2010 Advent Calendar - Naughty or Nice EverMetal Zine 10 (24.05.2010), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine Essential Mix - Simian Mobile Disco [09.01.2010], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !! Essentials - Autodesk 3ds Max Design 2010 - Official Training Guide, 3ds max Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010, [ Evil Empire & Dame Grease ], Evil Empire & Dame Grease - Strip Club Music 2010 European Red List of Butterflies - Europejska Czerwona Lista Motyli - 2010, wszystko, motyle i inne ergonomia pracy z laptopem(1), BHP Ula, Vademecum BHP 2008 i 2010, Ryczkowski 2011 etap pisemny czerwiec 2010 florysta, egzamin zawodowy florystyka Eros Ramazzotti - The Collection (2010), [ Eros Ramazzotti ], Eros Ramazzotti - The Collection (2010) |
Estrada i studio 06.2010, [◙◙◙◙◙ஜ۩۞۩ஜ◙◙◙◙◙ ☆E☆, Estrada I Studio[ Pobierz całość w formacie PDF ]DVD wewntrz magazynu 4,7GB NAJNOWSZYCH SAMPLI, PĘTLI ORAZ PREZENTACJI AUDIO I WIDEO Magazyn muzyków i realizatorów Nr 06/2010 (165) cena 14,70 z (w tym 0% VAT) David Ferguson i płyta Johnny Casha BAS L I V E TO PODSTAWA Basy w Twoich utworach porusz suchaczy i wstrzsn parkietem 20 PORAD I PODPOWIEDZI (nie tylko) dla pocztkujcych producentów muzycznych Badamy ADAMY-y Monitory A7X to nowy rozdzia w historii firmy WYJTKOWE STUDIA NAGRA Róne koncepcje, ale ta sama pasja TLM 102 Pierwszy budetowy mikrofon Neumanna RecPublica Studios Rogalów Analogowy T EST Y INDEX 345369 * ISSN 1427-0404 Sony Creative Software ACID Music Studio 8 | ADAM A7X Behringer B1030A | Neumann TLM 102 | Akai LPD8 i LPK25 Roland VP770 | Telefunken AR-51 | Arturia Hip Hop Producer Nakład 12.000 egz. 4,7 GB Funkcja MPC Note Repeat Arpeggiator Tryb pracy jako master/slave .....tych funkcji na pewno nie znajdziesz w innych klawiaturach sterujcych. Profesjonalny, wirtualnie analogowy syntezator, penowymiarowe klawisze, sekwencer krokowy, maszyna perkusyjna, arpeggiator, 40-pasmowy vocoder, efekty stereo .....may rozmiar – potne brzmienie! Pady Akai MPC WSTĘP WIATOWA KLASA swojej książce Audio Recording For Profit Chris Stone, związany z przemysłem muzycznym od końca lat 60. ubiegłego wieku, podał ciekawy przykład międzynarodowej współpracy: amerykański producent telewizyj- ny zrealizował nagranie brytyjskiej grupy muzycznej w Holandii na potrzeby programu MTV Unplugged. W tym celu poprzez niemieckie biuro swojej wytwórni wypożyczył wóz transmisyjny, wynajął angielską ekipę filmo- wą, a materiał doszlifował w procesie postprodukcji w Szwecji. De facto prace były prowadzone w czterech krajach, a organizacja całego przedsięwzięcia zajęła mniej niż trzy dni. Dzisiejszy rynek usług dźwiękowych kurczy się do rozmiarów naszego monitora komputerowego. Wiedza na temat tego, w jaki sposób nagrywane były najpopularniejsze albumy muzyczne w historii przemysłu, jest w zasadzie powszechnie dostępna – wystarczy regularnie czytać publikowane w EiS Sekrety Realizatorów , śledzić fora inter- netowe itd. Właściciele studiów nagrań mogą dokonać zakupów w oparciu o listę urządzeń sprawdzonych podczas rejestracji płyt ulubionych amerykańskich czy brytyjskich artystów. Dlatego nasze studia nagraniowe coraz częściej dorównują, a bywają nawet lepiej wyposażone od tych za granicą, podczas gdy ich wynajęcie kosztuje co najmniej kilkakrotnie mniej. W kontekście pozyskiwania zagranicznych klientów przez polskie studia nagrań ktoś kiedyś powiedział, że aby wziąć udział w rajdzie, trzeba mieć naprawdę szybki samochód. Z naszego rozeznania wynika, że znakomite samochody i świetnych kierowców już mamy. Na dowód tego w tym miesiącu Waszej uwadze polecamy wywiady z właścicielami dwóch całkowicie odmiennych studiów nagrań. W jednym z nich pracuje 24-kanałowa konsoleta marki Philips z lat 70., a w drugim wielkofor- matowy, nowoczesny stół SSL Duality. Pomimo różnego profilu i przyjętych modeli biznesowych nasi rozmówcy dowodzą, że są otwarci na różnego rodzaju współpracę. Co ciekawe, ich poglądy na temat technologii analogowej i cyfrowej są pod pewnymi względami zbieżne. W obu przypadkach budowa studia wymagała precyzyjnego planu i dużej determinacji przy jego realizowaniu. Jednak o powstaniu tych obiektów i ich ostatecznej formie zadecydo- wały różne czynniki. W przypadku studia Rogalów Analogowy chodziło o stworzenie miejsca, w którym będzie można rejestrować materiał w sposób tradycyjny, bez edycji i z użyciem sprzętu vintage, zgromadzonego jeszcze przed boomem na analogowe reje- stratory i procesory. Z kolei unikalny charakter studia RecPublica wynika z wykorzy- stania murów starego młyna, których kształt i skomplikowana faktura mają pozytywny wpływ na akustykę pomieszczeń. Ponoć współzałożyciel słynnego studia Record Plant (nagrywali w nim m.in. Rolling Stones, Jimi Hendrix, a nie tak dawno Mary J Bligde i Pharrell Williams), Gary Kellgren, nieusatysfakcjonowany brzmieniem reżyserki kilka- krotnie malował kredą na podłodze zarys ścian i przebudowywał studio. W końcu, po wizycie w konkurencyjnym TTG w Los Angeles, zdecydował się zatrudnić w tym celu Toma Hidleya, który odpowiedzialny był za stworzenie reżyserki tegoż i kilkuset innych studiów nagrań. Tego błędu nie popełnił Maciej Hładki, założyciel RecPublica, powierzając projekt doświadczonemu specjaliście z firmy ADG Group. Czy wobec tego istnieją światowe standardy definiujące warunki, które musi spełnić profesjonalne studio? Czy klient po wejściu do studia powinien poczuć się jak w pięciogwiazdkowym hotelu, gdzie w przestronnym lobby gra nastrojowa muzyka, czy wolałby raczej niezobowiązującą atmosferę górskiej chaty, której gospodarz uraczy go nalewką własnej roboty i strawą przygotowaną w tradycyjny sposób? Sprawne funkcjonowanie obu, skrajnie różnych studiów, w których mieliśmy okazję gościć, świadczy o tym, że nie ma na te pytania jednoznacznych odpowiedzi, a na rynku jest miejsce zarówno dla supernowoczesnych, acz niepozbawionych charakteru obiektów, takich jak RecPublica, jak i dla pracowni pełnych starych i urokliwych „gratów”, gdzie w powietrzu unosi się zapach drewna i czuć ducha epoki Beatlesów i Led Zeppelin, tak jak w studiu Rogalów Analogowy. Jedno jest pewne – klient powinien być przekonany o tym, że jego nagrania zostaną zrealizowane w sposób pro- fesjonalny, z użyciem odpowiedniego sprzętu i będą brzmiały dobrze na każdym systemie odsłuchowym (biorąc od uwagę jego ograniczenia). To nie zmieniło się od początku istnienia tego biznesu i nic nie wskazuje na to, aby miało się zmienić. E i S Maciej Polaski redaktor prowadzcy Nasza okładka Bas to podstawa! Nie tylko podstawa brzmieniowa, ale też podstawa współczesnej muzyki. To jednocześnie najtrudniej- szy do okiełznania zakres częstotliwości. I właśnie dlatego bas stał się tematem głównym tego wydania naszego mie- sięcznika. Znajdujący się na artykuł uzupełniają sugestywne prezentacje na płycie DVD. fot. Digital Vision/Getty Images/Flash Press Media Estrada i Studio • czerwiec 2010 3 W WNUMERZE TECHNOLOGIA 70 20porad dla pocztkujcych producentów Dobrych rad nigdy dosy, wic i tym razem, na progu nadchodzcego lata, mamy dla wszyst- kich twórców nagrywajcych w domowych warunkach gar przydatnych wskazówek RELACJE W ostatni kwietniowy weekend w studiu B w Iza- belinie odby si pierwszy kurs z zakresu kreacji dwikowej, organizowany przez Instytut SWAM w Mateczniku Mazowsze Prezentacja jednego z najnowoczeniejszych obiektów widowiskowych w Polsce – Europej- skiego Centrum Promocji Matecznik Mazowsze ROZMOWY David Ferguson: Ain ' t No Grave (Gonna Hold This Body Down) , Johnny Cash wiee i skrzce si szczegóami brzmienie klasycz- nego songu Ain’t No Grave (Gonna Hold This Body Down) wywouje ciarki na plecach nawet u tych, którzy nigdy nie syszeli Johnny’ego Casha na ywo Po lekturze tego artykuu bdziesz wiedzia, co zrobi, by wyprodukowa zabójcze partie basowe i dowiesz si, dlaczego niskie czstotli- woci potrafi rozrusza tumy Brzmienia perkusyjne mona syntetyzowa na równie wiele sposobów, co brzmienia for- tepianu, gitary czy te potne, monofoniczne barwy basowe TEMATY Z OKADKI: Bas to podstawa 88 20 porad dla pocztkujcych producentów 70 RecPublica Studios 82 PREZENTACJA C10 HD to mniejsza, lecz oferujca t sam jako dwiku i wygod uytkowania wersja flagowej konsoli SSL C10 HD0 MUZYKA Mao znana historia polskich dyskotek Historia dyskotek i ruchu didejskiego w Polsce zacza si na przeomie lat 60. i 70. minionego wieku. Wiele osób, które wówczas t histori tworzyy, funkcjonuje do dzi w mediach, w biz- nesie, a nawet w polityce Rogalów Analogowy 100 Maciej Hadki Ich haso to „troch lepiej ni najlepiej”. I rze- czywicie – wchodzc do wntrza tego obiektu, urzdzonego w murach starego myna, mona si poczu jak w najlepszych studiach wiata 7 74 Szef Osobliwej Firmy Fonograficznej OBUH (Odgosy Bocznic Utworz Harmoni), lider psy- folmentalnej (psychodelia, folk, eksperyment) formacji Za Siódm Gór, a take waciciel uni- kalnego w skali Drogi Mlecznej studia nagra Rogalów Analogowy 108 8 82 6 68 4 Estrada i Studio • czerwiec 2010 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||