Start
Evangeline Anderson - Seks z nieznajomymi, !!! 2. Do czytania, Evangeline Anderson
Ergo Proxy - 05 [Ani-Jiyuu] SG (v.1.0), Anime, Ergo Proxy, Napisy
Essential Mix - MSTRKRFT [24.05.2008], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !!
Essential Mix - MSTRKRFT [24.05.2008](1), MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !!
EverMetal Zine 05 (10.08.2008), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine
EverMetal Zine 08 (30.05.2009), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine
Erich.von.Daniken-Czy.sie.mylilem.(osloskop.net)(1), do czytania
Eucken Rudolf - Wielcy myśliciele i ich poglądy na życie cz. I, Do czytania(4)
Eugene Ionesco - Lysa spiewaczka, !!! 2. Do czytania, ELITARNE KSIĄŻKI
Ew. dzieciństwa[arabska], Pisma chrześcijańskie i pokrewne, Apokryfy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wawa19wwa91.pev.pl

  • Estrada i Studio 05 2010, Do czytania, Estrada i Studio, 2010

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    DVD
    wewntrz
    magazynu
    PONAD 1,6 GB WYJĄTKOWYCH SAMPLI, PĘTLI I BARW
    Magazyn muzyków i realizatorów
    Nr 05/2010 (164)
    cena 14,70 z (w tym 0% VAT)
    o nowej płycie
    Contra
    R
    E
    S
    A
    M
    P
    L
    I
    N
    G
    AMPLING
    SEKRETY
    Gorące targowe nowości
    JDK Audio Comp-R22
    Klasyczny kompresor
    Sleepwalk
    Event Electronics Opal
    |
    iZotope Alloy
    |
    RCF Mytho 6
    KORG SV-1
    |
    ALTO Pro Audio ACL4
    |
    PMC Ltd. TB2S-AII
    JDK Audio Comp-R22
    |
    Solid State Logic X-Patch
    TES
    T Y
    INDEX 345369 * ISSN 1427-0404
    Eet
    Nakład 12.000 egz.
    Vampire Weekend
    Tworzymy własne, profesjonalnie brzmiące
    biblioteki próbek najlepszych instrumentów
    MASTERINGU
    w nowoczesnej cenie
    Kucz
    Kulka
    Najnowszy 14-kanaowy interfejs audio 24-bit/192 kHz
    na FireWire z ADAT oraz z wbudowanymiefektami DSP
    Elegancki kontroler gonoci
    Potny komputerowy system DSP. Zawiera pluginy Sonnox lub TC z Systemu 6000
    P t k
    t
    t DSP Z i
    D P
    l i S
    S
    l b TC S t
    b
    C S
    t
    6000
    Alternatywny multiefekt z bankiem 400 niepowtarzalnych, “wykrconych” efektów
    4
    e
    c
    c
    Cyfrowa krosownica, konwerter sygnaów cyfrowych i interfejs audio FireWire w jednym
    Profesjonalny, kompletny system masteringowy bardzo intuicyjny w obsudze
    Pf j l k l
    i
    bd i ij
    i
    j
    bd
    6
    0
    Alte
    rn
    at
    n
    m
    ltiefekt ba
    nkie
    m
    400 ni
    epo
    ta
    r
    al
    n
    ch

    rcon
    ch” efektó
    A
    e a
    e
    kt b
    n
    WSTĘP
    P
    RODUKCJA
    MUZYCZNA
    OD
    KUCHNI
    Z
    tworzeniem muzyki jest jak z gotowaniem. Natchnienie często przychodzi nagle, a te najbardziej interesujące potra-
    wy powstają z połączenia składników, które akurat mamy pod ręką. Dlatego, pracując nad muzyką, powinniśmy
    zadbać o jakość źródeł dźwięku i próbek, tak samo jak szef kuchni powinien dbać o jakość składników używanych
    do przygotowywania potraw.
    Zacznijmy od instrumentów. Wiele z nich zapisało się na trwałe w historii muzyki, a ich brzmienie jest natychmiast
    rozpoznawalne przez przeciętnego słuchacza. Z tego powodu, nawiązując np. do muzyki z lat 70., warto sięgnąć po moż-
    liwie najlepsze i najbliższe oryginałom repliki organów Hammonda czy klawinetu. Czy to oznacza, że każda tłusta syn-
    tetyczna linia basu powinna pochodzić z Minimooga czy ARP-a, a ciepły pad na pianie elektrycznym ma być zagrany na
    oryginalnym Rhodes? A czy szampan musi zawsze być z Szampanii? Ten jedyny, prawdziwy oczywiście tak, ale podanie
    niedrogiego wina musującego podczas niezobowiązującego spotkania ze znajomymi zapewne ich nie urazi, tak jak uszu
    słuchacza nie zrani mało znacząca partia zagrana na przeciętnej brzmieniowo stacji roboczej. Sporo zależy też od kontek-
    stu i oczekiwań odbiorcy. Niewielu, nawet tych wymagających, miłośników spaghetti odgadnie, czy garść startego sera
    w ich potrawie to Parmigiano Reggiano, czy Grana Padano. Ale już dodawanie tartego sera z torebki do potraw serwowa-
    nych we włoskiej restauracji to po prostu „obciach”. Smakosze od razu wyczują oszustwo. Im bardziej minimalistyczna
    lub tradycyjna forma, tym większe znaczenie mają niuanse.
    Nie bójmy się jednak wrzucać do garnka różnych składników. Na drodze eksperymentów rozwija się modna ostatni-
    mi czasy, czerpiąca inspiracje z tradycji kulinarnych wielu różnych regionów, kuchnia fusion. Dlaczego nie mielibyśmy
    przenieść tej swobody i nonszalancji królów podniebienia na grunt produkcji muzycznej? Przepastne biblioteki sampli
    obejmują zasoby nietuzinkowych barw etnicznych, a niemal nieograniczone możliwości
    przetwarzania dźwięku w domenie cyfrowej pozwalają nam uzyskać całkowicie nowe kok-
    tajle brzmieniowe. Nie wszystkim musi przecież smakować.
    Trzeba jedynie uważać, żeby nie przesadzić z ilością składników. Nie każdy duży zespół
    instrumentalny, złożony głównie z instrumentów smyczkowych czy dętych, można nazwać
    orkiestrą, tak jak nie każdą gęstą zupę można nazwać gulaszem. A nasz muzyczny barszcz
    nie będzie smaczny, jeśli wrzucimy do niego zbyt dużo grzybów.
    Trudno jednak o oryginalny przepis na bazie powszechnie dostępnych półproduktów,
    a takim z pewnością są gotowe pętle. Nie bez powodu najwięksi szefowie kuchni sami upra-
    wiają warzywa, a nawet hodują bydło. Tak właśnie robi słynny Jamie Oliver, prezentując
    w programie
    Jamie w domu
    dania przyrządzone z najświeższych składników ze swojego
    ogrodu. O ile jednak większość z nich ma charakter generyczny, a więc stosunkowo łatwo
    je zastąpić kupionymi w delikatesach czy supermarkecie, o tyle trudno to samo powiedzieć
    o partii gitary rytmicznej czy próbkach perkusyjnych, innych niż powszechnie dostępne.
    Posługując się kulinarną analogią: to już nie składniki, ale gotowe mieszanki przypraw, któ-
    re istotnie – lecz nie zawsze dobrze – wpływają na doznania smakowe.
    A co z narzędziami? Warto w nie inwestować – ostre noże w kuchni są jak wysokiej klasy procesory efektów w studiu
    nagrań. W kulinarnych show zazwyczaj widzimy miksery marki Kitchen Aid, a w dużych studiach postprodukcji dźwię-
    kowej wciąż standardem są systemy Pro Tools. A jeśli nie możemy sobie pozwolić na zakup tych wymarzonych – nie
    zamartwiajmy się, bo choć wielu profesjonalnych kucharzy preferuje „analogowy” interfejs kuchenki gazowej (ponieważ
    ich zdaniem pozwala precyzyjnie kontrolować temperaturę), to przecież mając elektryczną płytę kuchenną można przy-
    rządzić równie smaczne dania.
    Należy też pamiętać, że mięso po upieczeniu powinno „odpocząć”. Jeśli od razu zabierzemy się do jego krojenia, soki
    nie rozejdą się równomiernie i pieczeń będzie sucha. To samo dotyczy pracy nad miksem – chwila wytchnienia pozwala
    spojrzeć na pewne kwestie z dystansu. Mastering natomiast najlepiej zostawić fachowcom. Wrzucenie na szynę sumu-
    jącą dużej ilości wtyczek programowych to jak wlewanie całych jajek do gotującego się ryżu – ryż się bryli, a kucharz
    wpada w panikę...
    Podobnie jak żaden restaurator, stosujący kiepskiej jakości składniki, nie zdobędzie gwiazdki Michelina, tak żaden
    producent muzyczny, używający w procesie kreacji niskiej klasy narzędzi czy półfabrykatów, nie zostanie doceniony
    przez środowisko ekspertów i prawdziwych melomanów. A budek z hamburgerami jest całe mnóstwo. Pytanie tylko,
    czy chcemy produkować muzyczny fast food – łatwy, względnie smaczny, ale z dużą ilością soli i tłuszczu oraz pełen
    „pustych” kalorii?
    E
    i
    S
    Maciej Polaski
    redaktor prowadzcy
    Nasza okładka
    Resampling to często niedoceniana, ale bardzo użyteczna technika tworzenia bibliotek brzmień dokładnie dopasowa-
    nych do naszych oczekiwań. W tym numerze naszego magazynu zamieszczamy obszerny artykuł na ten temat, który
    pozwoli Wam wykorzystać wszystkie jej zalety.
    Estrada i Studio • maj 2010
    3
     WNUMERZE
    TECHNOLOGIA
    Tworzenie wasnych sampli instrumentalnych
    wcale nie musi by zajciem mudnym – wy-
    starczy, e skorzystasz z naszych wskazówek,
    a w cigu kilku minut nauczysz si tworzy po-
    tne brzmienia
    ROZMOWY
    Sleepwalk
    Kucz Kulka to wyjtkowy projekt na polskiej
    (i nie tylko) scenie muzycznej. Oboje z dystan-
    sem odnosz si zarówno do technologii cyfro-
    wych, jak i analogowych, wiadomie czerpic
    to, co najlepsze z obu tych wiatów
    Wokó masteringu naroso wiele mitów, które
    spróbujemy rozwia. Omówimy take sprzt
    i procedury, z jakich korzystaj realizatorzy
    masteringu, wykonujc ostateczny szlif naszych
    nagra
    Rostam Batmanglij, Justin Gerrish
    Zespó Vampire Weekend ogromn saw
    zawdzicza Rostamowi Batmanglij, który nie
    tylko jest klawiszowcem, programist bbnów,
    gitarzyst, aranerem oraz realizatorem, ale
    równie kompozytorem przebojów
    MUZYKA
    Ultravox,
    Vienna
    Pod koniec lat 70. wszystko wskazywao na to,
    e losy grupy Ultravox s przesdzone i przej-
    dzie ona do historii jako mao znany zespó
    z Londynu. Jednak zmiana skadu, instrumenta-
    rium i charakteru granej muzyki przyczyniy si
    do zaegnania kryzysu
    Handmade Songs
    O
    rcznie wykonanych piosenkach
    i o proce-
    sie nagrywania albumu, na którym si znalazy,
    opowiadaj czonkowie zespou Dr Zoydbergh
    oraz producent ich pyty
    TEMATY Z OKADKI:
    9
    94
    RELACJE
    Fakt, e targi Musikmesse/Prolight+Sound
    odbywaj si raptem dwa miesice po targach
    NAMM, stawia wiele firm przed dylematem:
    zaprezentowa wiatu wszystkie nowoci ju
    w styczniu czy te poczeka z tym do marca?
    Kiedy przychodzi Ci do gowy jaki muzyczny
    pomys i zastanawiasz si, co dalej mona z nim
    zrobi, w tym wanie momencie na scen
    wkracza pojcie aranacji
    2
    24
    7
    72
    8
    88
    4
    Estrada i Studio • maj 2010
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl.