Start Evangeline Anderson - Seks z nieznajomymi, !!! 2. Do czytania, Evangeline Anderson Erikson Steven - Malazańska Księga Poległych 04 - Dom łańcuchów 02 - Konwergencja, Malazańska Księga Poległych Essential Mix - Tiga [2009-04-03], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !! EverMetal Zine 04 (24.12.2007), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine Ethics-ch-04, Med, Military Medical Ethics Volume 1 Erich.von.Daniken-Czy.sie.mylilem.(osloskop.net)(1), do czytania Eucken Rudolf - Wielcy myśliciele i ich poglądy na życie cz. I, Do czytania(4) Etap 0, Szkoła, Liceum, Chemia, Olimpiada chemiczna, 50. Olimpiada Eurogeddon - analiza sytuacji rynkowej i potencjału funduszu, Polityka, Gospodarka et-wyk6, UE Katowice FiR, etyka |
Estrada i Studio 04 2008, Do czytania, Estrada i Studio, 2008[ Pobierz całość w formacie PDF ]2 PYTY GRATIS CD+DVD DUSTY WAKEMAN – MOJAVE AUDIO | ROBINSONOWIE POWOJENNEJ FONOGRAFII ROBINSONOWIE POWOJENNEJ FONOGRAFII Magazyn muzyków i realizatorów Nr 4/2008 (139) cena 14,70 z (w tym 0% VAT) V-MIXER M-400 cyfrowa konsoleta RSS SAMPLERY cyfrowa konsoleta RSS PROGRAMOWE Programy do nagrywania, edycji i odtwarzania próbek. Zestawienie 13 samplerów dostpnych na rynku Zestawienie 13 samplerów dostpnych na rynku W YW IAD PROPHET '08 ANALOG JAK ZA DAWNYCH LAT ZDO BYWCA NAGRO DY m.i.p .a 2008 JAKUB AK ANALOG JAK ZA DAWNYCH LAT NORD WAVE: WRACA MODA NA CZERWIE WRACA MODA NA CZERWIE 20 PORAD TEST Y Fulltone Tube Tape Echo Crane Song HEDD 192 INDEX 345369 * ISSN 1427-0404 Korg TR Music Workstation IK Multimedia Miroslav Philharmonik Classik Edition IK Multimedia Miroslav Philharmonik Classik Edition Akai MPK49 Akai MPK49 | GEM RP 910 GEM RP 910 | FabFilter Total Bundle FabFilter Total Bundle Nakład 12.000 egz. DUSTY WAKEMAN – MOJAVE AUDIO V-MIXER M-400 Programy do nagrywania, edycji i odtwarzania próbek. Programy do nagrywania, edycji i odtwarzania próbek. Zestawienie 13 samplerów dostpnych na rynku PROPHET '08 NORD WAVE: dla nagrywajcych w domu Apogee DUET Apogee DUET | Fulltone Tube Tape Echo Crane Song HEDD 192 | Korg TR Music Workstation WSTP Miks kontra remiks am pewien pomysł i zarazem propozycję dla Redakcji. Może warto byłoby zrobić coś na zasa- dzie małego kursu. W jakimś numerze zamieszczane są ścieżki do utworu bez jakichkolwiek efektów itp. W następnym numerze zamieszczany jest opis, co zostało wykonane na poszcze- gólnych ścieżkach i w miksie, i cały utwór tak, jak to powinno wyglądać. Każdy by zobaczył, co zrobił źle i jak bardzo odszedł od oryginału. Dzięki temu można by się wiele nauczyć”. Post takiej treści pojawił się swego czasu na naszym forum ( www.eis.com.pl ) i wywołał burzliwą dys- kusję w gronie redakcji i współpracowników. Przeważała opinia, że koncepcja jest ciekawa, ale... No wła- śnie, jest jedno małe „ale”. Konkursy na miks/remiks organizujemy na naszych łamach od wielu lat i niezmiennie cieszą się one olbrzymim zainteresowaniem naszych Czytelników. Dla wielu z nich jest to pewna forma treningu, pod- czas którego doskonalą swe umiejętności w tym zakresie, a dla innych to jedyna szansa na kontakt z wielośladowym materiałem nagranym przez kogoś innego niż oni sami – a to zawsze jest ciekawe doświadczenie o charakterze edukacyjnym. Słuchając Waszych prac, stwierdziliśmy jedno: remiksy zawsze prezentowały się lepiej niż miksy. Najlepszych efek- tów można się było spodziewać tam, gdzie uczestnicy konkursu podchodzili do materiału wielościeżkowego w sposób kreatywny, używając go wyłącznie jako tworzywa, swobodnie go kształtując i naginając do własnej koncepcji artystycznej. Natomiast tam, gdzie praca sprowadziła się do zmiksowania ścieżek, nałożenia korekcji, kompresji i efektów, tam wynik końcowy był zaledwie bladym cieniem tego, co uzyskiwał wykonawca dostarczają- cy nam ścieżki do konkursu. Co ciekawe – od tej reguły nie było wyjątków – każdy remiks był lepszy niż miks. Już jakiś czas temu zaczęliśmy się zastanawiać, co jest przyczyną takiego stanu rze- czy. W głowach poczęła nam kiełkować pewna teoria, która – przynajmniej w przypad- ku wszystkich organizowanych przez nas konkursów – znalazła swoje potwierdzenie w praktyce. Otóż miksowanie nagranego przez kogoś materiału wielościeżkowego musi zapewne powo- dować wyłączenie pewnego obszaru świadomości odpowiedzialnego za kreatywność. Miksując ścieżki, nakładając efekty i ustawiając korekcję tak, by wszystkie ślady pasowały do siebie, niejako zrzucamy z siebie obowiązek całościowego myślenia o nagraniu – skupiamy się tylko na jego wykończeniu i w mia- rę sensownym ułożeniu. Zakładamy że wszystko w tymże nagraniu jest już skończone pod względem artystycznym i uruchamiamy tylko te komórki w naszym mózgu, które pozwalają nam sprawnie złożyć puzzle w jedną całość. Nie ma więc sensu robienia zawodów w składaniu puzzli. Puzzle mogą być uło- żone albo nie. Nie można ich ułożyć lepiej lub gorzej, można jedynie szybciej lub wolniej – efekt końcowy zawsze musi być taki sam, by to w ogóle miało jakiś sens. Zupełnie inaczej wygląda sprawa w przypadku remiksu. To już nie jest składanie puzzli w jedną całość – to jest wybieranie tych puzzli, które nam pasują, przemalowywanie ich na odpowiadające nam kolory, docinanie kształtów, dokładanie własnych fragmentów, odrzucanie tych elementów, które z różnych względów do nas nie przemawiają i składanie obrazu w jakiś sposób przypominającego oryginał, ale będącego zupełnie innym dziełem. Na remiks patrzymy z zupełnie innej perspektywy. Nie oceniamy jego stopnia podobieństwa do oryginału, tylko efekt końcowy, jaki uzyskaliśmy na bazie tych samych prefa- brykatów (plus wkład własny). W zasadzie więc oceniamy nowe dzieło. A zatem wracając do tematu – miksowanie to świetna zabawa, sporo można się przy nim nauczyć, ale trudno będzie jednoznacznie powiedzieć, co zrobiono dobrze, a co źle. Dzieje się tak, ponieważ miks to tylko pewien etap procesu, który został zapoczątkowany nagraniem ścieżek. Owe ścieżki nagrano z okre- ślonym zamiarem i miks jest tylko ciągiem dalszym procesu twórczego. Nie można oddzielić jednego eta- pu tego procesu od drugiego. Jaki sens ma kręcenie korekcją, dodawanie efektów, ustalanie proporcji, jeśli nie wiemy nic na temat pomysłu na utwór, jaki mieli jego twórcy w czasie rejestracji śladów, dokonywanej już pod kątem określonego miksu. Oczywiście wszyscy doskonale wiemy, że powstało mnóstwo utworów, gdzie wykonawca po nagraniu śladów przekazywał je innej osobie lub grupie producenckiej w celu ich zmiksowania. W znaczącej więk- szości przypadków są to jednak swego rodzaju remiksy. Chyba że miksuje się konkretny gatunek muzycz- ny, który rządzi się określonymi prawami i jeśli tylko nagrano ścieżki zgodnie z regułami, to miksowanie sprowadza się wyłącznie do wykonania określonych czynności niezbędnych dla uzyskania konkretnego efektu brzmieniowego. Ale chyba nie o to w tym chodzi. Jestem bardzo ciekaw Waszej opinii na ten temat. Znajdziecie go na naszym forum pod tytułem „Trudne początki” (autorem posta jest Greengo). Tomasz Wróblewski redaktor naczelny Estrada i Studio • kwiecie 2008 3 „M W NUMERZE TECHNOLOGIA 90 Wiosenne porzdki! 20 porad dla nagrywajcych w domu Wiosna puka do naszych okien! Pora wzi si za porzdki, take w domowym studiu nagra. Przy okazji warto sign po gar wieych pomysów, które natchn nas do zrobienia czego nowego 118 Live na ywo Warping, czyli manipulacja czasem Obecna na pokadzie programu Ableton Live funk- cja Warp naley do tych udogodnie, które na pocztku pracy z programem przecitny uyt- kownik ostronie obchodzi z daleka. Zupenie nie- potrzebnie, gdy nie taki diabe straszny, jak go maluj 100 Samplery programowe Cyfrowe urzdzenia zwane samplerami day muzy- kom nieograniczone wprost moliwoci wyko- rzystania brzmie. Od tego momentu praktycznie kady dwik, po sprowadzeniu do postaci cyfro- wej, móg by wyzwolony z poziomu klawiatury MIDI. W naszym artykule opisujemy 13 samplerów programowych dostpnych na rynku ROZMOWY 84 Jakubak Swój pierwszy kontrakt podpisa w 1999 roku z Sony Music Poland, nagrywajc debiutancki album Abomej . Koncertowa ze swoj muzyk w Polsce, Francji, Woszech, Wielkiej Brytanii, Czechach i Ukrainie. Ukoczy Akademi Muzyczn w Krakowie, studiowa kompozycj w Wielkiej Brytanii, aktualnie studiuje w Juilliard School w Nowym Jorku, gdzie mieszka i pracuje 110 Robinsonowie powojennej fonografii Autorka artykuu odsania przed nami mao znane kulisy funkcjonowania prywatnych firm pytowych w latach 40. XX wieku, przedstawiajc jednocze- nie problemy, z jakimi trzeba si byo zmaga TEMATY Z OKADKI: RSS V-Mixer M-400 ..................................... 28 Prophet ‘08 .................................................. 36 Clavia Nord Wave......................................... 50 Jakub ak .................................................... 84 20 porad dla nagrywajcych w domu ........... 90 Samplery programowe ............................... 100 114 Warsztaty Magix Samplitude Zarzdzanie zasobami programowymi (2) W poprzednim odcinku naszych warsztatów zapo- znalimy si z opcjami zarzdzania plikami oraz obiektami i ladami projektu. Teraz przyjrzymy si dalszym moliwociom kontrolowania funkcji tego programu z pozycji okien zarzdzajcych 96 Dusty Wakeman Mojave Audio Amerykaska firma Mojave Audio nie naley do gigantów na rynku producentów mikrofonów stu- dyjnych, ale jej wyroby ciesz si bardzo dobr opini w rodowisku realizatorów dwiku. Co ciekawe, pierwsza „odsona” tej firmy miaa miej- sce w 1985 8 84 110 9 96 100 4 Estrada i Studio • kwiecie 2008 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||