Start
Evangeline Anderson - Seks z nieznajomymi, !!! 2. Do czytania, Evangeline Anderson
Erikson Steven - Malazańska Księga Poległych 04 - Dom łańcuchów 02 - Konwergencja, Malazańska Księga Poległych
Essential Mix - Tiga [2009-04-03], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !!
EverMetal Zine 04 (24.12.2007), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine
Ethics-ch-04, Med, Military Medical Ethics Volume 1
Erich.von.Daniken-Czy.sie.mylilem.(osloskop.net)(1), do czytania
Eucken Rudolf - Wielcy myśliciele i ich poglądy na życie cz. I, Do czytania(4)
Etap 0, Szkoła, Liceum, Chemia, Olimpiada chemiczna, 50. Olimpiada
Eurogeddon - analiza sytuacji rynkowej i potencjału funduszu, Polityka, Gospodarka
et-wyk6, UE Katowice FiR, etyka
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anusiekx91.opx.pl

  • Estrada i Studio 04 2008, Do czytania, Estrada i Studio, 2008

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    2 PYTY GRATIS
    CD+DVD
    DUSTY WAKEMAN – MOJAVE AUDIO
    |
    ROBINSONOWIE POWOJENNEJ FONOGRAFII
    ROBINSONOWIE POWOJENNEJ FONOGRAFII
    Magazyn muzyków i realizatorów
    Nr 4/2008 (139)
    cena 14,70 z (w tym 0% VAT)
    V-MIXER M-400
    cyfrowa konsoleta RSS
    SAMPLERY
    cyfrowa konsoleta RSS
    PROGRAMOWE
    Programy do nagrywania, edycji i odtwarzania próbek.
    Zestawienie 13 samplerów dostpnych na rynku
    Zestawienie 13 samplerów dostpnych na rynku
    W
    YW
    IAD
    PROPHET '08
    ANALOG JAK ZA DAWNYCH LAT
    ZDO
    BYWCA
    NAGRO
    DY
    m.i.p
    .a 2008
    JAKUB AK
    ANALOG JAK ZA DAWNYCH LAT
    NORD WAVE:
    WRACA MODA NA CZERWIE
    WRACA MODA NA CZERWIE
    20 PORAD
    TEST
    Y
    Fulltone Tube Tape Echo
    Crane Song HEDD 192
    INDEX 345369 * ISSN 1427-0404
    Korg TR Music Workstation
    IK Multimedia Miroslav Philharmonik Classik Edition
    IK Multimedia Miroslav Philharmonik Classik Edition
    Akai MPK49
    Akai MPK49
    |
    GEM RP 910
    GEM RP 910
    |
    FabFilter Total Bundle
    FabFilter Total Bundle
    Nakład 12.000 egz.
    DUSTY WAKEMAN – MOJAVE AUDIO
    V-MIXER M-400
    Programy do nagrywania, edycji i odtwarzania próbek.
    Programy do nagrywania, edycji i odtwarzania próbek.
    Zestawienie 13 samplerów dostpnych na rynku
    PROPHET '08
    NORD WAVE:
    dla nagrywajcych w domu
    Apogee DUET
    Apogee DUET
    |
    Fulltone Tube Tape Echo
    Crane Song HEDD 192
    |
    Korg TR Music Workstation
    WSTP
    Miks kontra
    remiks
    am pewien pomysł i zarazem propozycję dla Redakcji. Może warto byłoby zrobić coś na zasa-
    dzie małego kursu. W jakimś numerze zamieszczane są ścieżki do utworu bez jakichkolwiek
    efektów itp. W następnym numerze zamieszczany jest opis, co zostało wykonane na poszcze-
    gólnych ścieżkach i w miksie, i cały utwór tak, jak to powinno wyglądać. Każdy by zobaczył, co zrobił źle
    i jak bardzo odszedł od oryginału. Dzięki temu można by się wiele nauczyć”.
    Post takiej treści pojawił się swego czasu na naszym forum (
    www.eis.com.pl
    ) i wywołał burzliwą dys-
    kusję w gronie redakcji i współpracowników. Przeważała opinia, że koncepcja jest ciekawa, ale... No wła-
    śnie, jest jedno małe „ale”.
    Konkursy na miks/remiks organizujemy na naszych łamach od wielu lat i niezmiennie cieszą się one
    olbrzymim zainteresowaniem naszych Czytelników. Dla wielu z nich jest to pewna forma treningu, pod-
    czas którego doskonalą swe umiejętności w tym zakresie, a dla innych to jedyna szansa
    na kontakt z wielośladowym materiałem nagranym przez kogoś innego niż oni sami – a to
    zawsze jest ciekawe doświadczenie o charakterze edukacyjnym. Słuchając Waszych prac,
    stwierdziliśmy jedno: remiksy zawsze prezentowały się lepiej niż miksy. Najlepszych efek-
    tów można się było spodziewać tam, gdzie uczestnicy konkursu podchodzili do materiału
    wielościeżkowego w sposób kreatywny, używając go wyłącznie jako tworzywa, swobodnie
    go kształtując i naginając do własnej koncepcji artystycznej. Natomiast tam, gdzie praca
    sprowadziła się do zmiksowania ścieżek, nałożenia korekcji, kompresji i efektów, tam
    wynik końcowy był zaledwie bladym cieniem tego, co uzyskiwał wykonawca dostarczają-
    cy nam ścieżki do konkursu. Co ciekawe – od tej reguły nie było wyjątków – każdy remiks
    był lepszy niż miks.
    Już jakiś czas temu zaczęliśmy się zastanawiać, co jest przyczyną takiego stanu rze-
    czy. W głowach poczęła nam kiełkować pewna teoria, która – przynajmniej w przypad-
    ku wszystkich organizowanych przez nas konkursów – znalazła swoje potwierdzenie
    w praktyce. Otóż miksowanie nagranego przez kogoś materiału wielościeżkowego musi zapewne powo-
    dować wyłączenie pewnego obszaru świadomości odpowiedzialnego za kreatywność. Miksując ścieżki,
    nakładając efekty i ustawiając korekcję tak, by wszystkie ślady pasowały do siebie, niejako zrzucamy
    z siebie obowiązek całościowego myślenia o nagraniu – skupiamy się tylko na jego wykończeniu i w mia-
    rę sensownym ułożeniu. Zakładamy że wszystko w tymże nagraniu jest już skończone pod względem
    artystycznym i uruchamiamy tylko te komórki w naszym mózgu, które pozwalają nam sprawnie złożyć
    puzzle w jedną całość. Nie ma więc sensu robienia zawodów w składaniu puzzli. Puzzle mogą być uło-
    żone albo nie. Nie można ich ułożyć lepiej lub gorzej, można jedynie szybciej lub wolniej – efekt końcowy
    zawsze musi być taki sam, by to w ogóle miało jakiś sens.
    Zupełnie inaczej wygląda sprawa w przypadku remiksu. To już nie jest składanie puzzli w jedną całość
    – to jest wybieranie tych puzzli, które nam pasują, przemalowywanie ich na odpowiadające nam kolory,
    docinanie kształtów, dokładanie własnych fragmentów, odrzucanie tych elementów, które z różnych
    względów do nas nie przemawiają i składanie obrazu w jakiś sposób przypominającego oryginał, ale
    będącego zupełnie innym dziełem. Na remiks patrzymy z zupełnie innej perspektywy. Nie oceniamy jego
    stopnia podobieństwa do oryginału, tylko efekt końcowy, jaki uzyskaliśmy na bazie tych samych prefa-
    brykatów (plus wkład własny). W zasadzie więc oceniamy nowe dzieło.
    A zatem wracając do tematu – miksowanie to świetna zabawa, sporo można się przy nim nauczyć, ale
    trudno będzie jednoznacznie powiedzieć, co zrobiono dobrze, a co źle. Dzieje się tak, ponieważ miks to
    tylko pewien etap procesu, który został zapoczątkowany nagraniem ścieżek. Owe ścieżki nagrano z okre-
    ślonym zamiarem i miks jest tylko ciągiem dalszym procesu twórczego. Nie można oddzielić jednego eta-
    pu tego procesu od drugiego. Jaki sens ma kręcenie korekcją, dodawanie efektów, ustalanie proporcji, jeśli
    nie wiemy nic na temat pomysłu na utwór, jaki mieli jego twórcy w czasie rejestracji śladów, dokonywanej
    już pod kątem określonego miksu.
    Oczywiście wszyscy doskonale wiemy, że powstało mnóstwo utworów, gdzie wykonawca po nagraniu
    śladów przekazywał je innej osobie lub grupie producenckiej w celu ich zmiksowania. W znaczącej więk-
    szości przypadków są to jednak swego rodzaju remiksy. Chyba że miksuje się konkretny gatunek muzycz-
    ny, który rządzi się określonymi prawami i jeśli tylko nagrano ścieżki zgodnie z regułami, to miksowanie
    sprowadza się wyłącznie do wykonania określonych czynności niezbędnych dla uzyskania konkretnego
    efektu brzmieniowego. Ale chyba nie o to w tym chodzi.
    Jestem bardzo ciekaw Waszej opinii na ten temat. Znajdziecie go na naszym forum pod tytułem
    „Trudne początki” (autorem posta jest Greengo).
    Tomasz Wróblewski
    redaktor naczelny
    Estrada i Studio • kwiecie 2008
    3
    „M
    W NUMERZE
    TECHNOLOGIA
    90
    Wiosenne porzdki!
    20 porad dla nagrywajcych
    w domu
    Wiosna puka do naszych okien! Pora wzi si za
    porzdki, take w domowym studiu nagra. Przy
    okazji warto sign po gar wieych pomysów,
    które natchn nas do zrobienia czego nowego
    118
    Live na ywo
    Warping, czyli manipulacja
    czasem
    Obecna na pokadzie programu Ableton Live funk-
    cja Warp naley do tych udogodnie, które na
    pocztku pracy z programem przecitny uyt-
    kownik ostronie obchodzi z daleka. Zupenie nie-
    potrzebnie, gdy nie taki diabe straszny, jak go
    maluj
    100
    Samplery programowe
    Cyfrowe urzdzenia zwane samplerami day muzy-
    kom nieograniczone wprost moliwoci wyko-
    rzystania brzmie. Od tego momentu praktycznie
    kady dwik, po sprowadzeniu do postaci cyfro-
    wej, móg by wyzwolony z poziomu klawiatury
    MIDI. W naszym artykule opisujemy 13 samplerów
    programowych dostpnych na rynku
    ROZMOWY
    84
    Jakubak
    Swój pierwszy kontrakt podpisa w 1999 roku
    z Sony Music Poland, nagrywajc debiutancki
    album
    Abomej
    . Koncertowa ze swoj muzyk
    w Polsce, Francji, Woszech, Wielkiej Brytanii,
    Czechach i Ukrainie. Ukoczy Akademi Muzyczn
    w Krakowie, studiowa kompozycj w Wielkiej
    Brytanii, aktualnie studiuje w Juilliard School
    w Nowym Jorku, gdzie mieszka i pracuje
    110
    Robinsonowie
    powojennej fonografii
    Autorka artykuu odsania przed nami mao znane
    kulisy funkcjonowania prywatnych firm pytowych
    w latach 40. XX wieku, przedstawiajc jednocze-
    nie problemy, z jakimi trzeba si byo zmaga
    TEMATY Z OKADKI:
    RSS V-Mixer M-400 ..................................... 28
    Prophet ‘08 .................................................. 36
    Clavia Nord Wave......................................... 50
    Jakub ak .................................................... 84
    20 porad dla nagrywajcych w domu ........... 90
    Samplery programowe ............................... 100
    114
    Warsztaty Magix Samplitude
    Zarzdzanie zasobami
    programowymi (2)
    W poprzednim odcinku naszych warsztatów zapo-
    znalimy si z opcjami zarzdzania plikami oraz
    obiektami i ladami projektu. Teraz przyjrzymy si
    dalszym moliwociom kontrolowania funkcji tego
    programu z pozycji okien zarzdzajcych
    96
    Dusty Wakeman
    Mojave Audio
    Amerykaska firma Mojave Audio nie naley do
    gigantów na rynku producentów mikrofonów stu-
    dyjnych, ale jej wyroby ciesz si bardzo dobr
    opini w rodowisku realizatorów dwiku. Co
    ciekawe, pierwsza „odsona” tej firmy miaa miej-
    sce w 1985
    8
    84
    110
    9
    96
    100
    4
    Estrada i Studio • kwiecie 2008
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl.