Start Europejski Kodeks Dobrej Administracji, Administracja UŁ, Administracja I rok, Nauka administracji, Nauka administracji, inne Ernst Bloch – Oblicze woli (1918 rok), Komunizm - Socjalizm, Ernst Bloch Ergonomia - wykład 4, 2 rok, Ergonomia ETP wyklad 11 bledy i komparacja dalmierzy funkcjonowanie wybranych modulow operacyjnych dalmierzy, Studia, 2 rok, semestr 3, etp 1 ETP wyklad 10 dalmierze elektromagnetyczne dokladnosc pomiaru dalmierzami wplyw warunkow meteorologicznych, Studia, 2 rok, semestr 3, etp 1 Etyka resuscytacji oraz problemy konca zycia, Stomatologia, II rok, Medycyna ratunkowa, Medycyna ratunkowa Etapy tworzenia informacji radiowej - M. Świętosławski, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna - I rok, Gatunki Dziennikarskie Radiowe Ergonomia - wykład 6, TŻ 2 rok, ERGONOMIA ETP poczatek, Studia, 2 rok, semestr 3, etp 1 Europa Srodkowa atlas 1500 000 Freytag Berndt - Rok wydania 2008 oprawa twarda format 210 x 297, lukaszkozanowski dokumenty |
Euromarketing cwiczenia 2012 2, Zarządzanie UE Katowice - licencjat - materiały, Zarządzanie UE Katowice - 3 rok - ...[ Pobierz całość w formacie PDF ]//-->Euromarketing -ćwiczenia,dr Mirosław PacutUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach2. ANALIZA OTOCZENIA DALSZEGO – ANALIZA PESTJakie elementy i tendencje makrootoczenia mogą mieć wpływ na sytuację przedsiębiorstwa?otoczenie:oprawno-polityczne – system prawny (zwłaszcza normy i regulacje dot. róznych aspektów działalności gosp.), politykagospodarcza rządu i postawa ugrupowań politycznych wobec niej (polityka fiskalna, zatrudnienia, konkurencji,ochrony konsumentów, ew. także monetarna),oekonomiczne - PKB,średniedochody, zatrudnienie, inflacja, stopy %, - trendy rozwojowe i cykle koniunkturalneodemograficzne - liczba ludności, struktura wiekowa, wlk. gosp. dom., stopień urbanizacji, poziom wykształcenia,okulturowe - język, religia, poziomświadomościspołecznej i nastawienie do róznych zjawisk społecznych, styleżycia,wzorce konsumpcji, zwyczaje konsumpcyjne, inne czynniki kulturowe kształtujące zachowania (poczucie estetyki,znaczenie symboli itp.)otechnologiczne - poziom rozwoju technologicznego (metody produkcji iświadczeniausług), standardy i tendencje,rozwój i transfer nowych technologii, inowacyjność, nakłady na badania i rozwój, normy i standardy jakościoweoekologiczne/przyrodnicze/naturalne - klimat, ukształtowanie terenu, zasoby naturalne i możliwość korzystania z nichEuromarketing -ćwiczenia,dr Mirosław PacutUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach3. ANALIZA OTOCZENIA BLIŻSZEGOJak wygląda obraz rynku, na którym zamierza działać przedsiębiorstwo?Konkurencjaogłówni konkurenci, ich oferta (cechy, zróżnicowanie), najważniejsze silne i słabe strony każdego z nich,ostruktura rynku – stopień koncentracji (udziały poszczególnych konkurentów w rynku), ew. bariery wejścia-wyjścia, ew.ryzyko pojawienia się nowych konkurentówodziałania konkurencyjne – intensywność działań, rodzaje i zakres wykorzystania instrumentów (k . cenowa, jakościowa,informacyjna),oew. produkty substytucyjne, ryzyko pojawienia się nowychNabywcyowielkość popytu/pojemność rynku, kierunek i dynamika zmianopotencjalni nabywcy – charakterystyka socjodemograficzna, rodzaje i struktura ich potrzeb, kryteria wyboru oferty(wymagania, preferencje), zachowania zakupowe i czynniki je kształtujace, postrzeganie ofert konkurencyjnych i lojalnośćwobec produktów konkurencyjnych,Kooperanciopotencjalni dostawcy i pośrednicy oraz ich oferta (cechy, zróznicowanie),oistniejące na rynku kanały (dystrybucyjne i komunikacyjne)otypowe zasady i warunki zawierania transakcji i współpracy (sposoby zawierania umów, składania zamówień, terminyplatności, sezonowość sprzedaży, warunki prowadzenia działań promocyjnych itp.), pozycja przetargowa kooperantów, ew.powiązania z konkurentami, [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||