![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Start Etap wojewódzki 2006-2007 arkusz, GEOGRAFIA, olimpiada woj. lubuskie Etap 1, Szkoła, Liceum, Chemia, Olimpiada chemiczna, 48. Olimpiada Etap 2 - Teoria, Szkoła, Liceum, Chemia, Olimpiada chemiczna, 54. Olimpiada Evaluation of Sty-But polymers using High temperature SHS-GC, Artykuły naukowe, Polimery i ich analiza Evangelium vitae, lekarski, Etyka Etyka psychologiczna - artykuł - Pomoc psychologiczna czy psychoterapia, Psychologia, Etyka zawodowa Etykieta językowa, Filologia Ethan Church by dryler COMPLETE, E - I Evanick Marcia - Duch opiekunczy, Serie, Namiętności Etap 2 - Laborki, 48. Edycja |
eu,[ Pobierz całość w formacie PDF ]Literka.pl - Tydzień europejski Tydzień europejski Data dodania: 2006-05-04 11:15:00 Scenariusz tych zajęć dotyczy Unii Europejskiej. Powstał dla potrzeb klasy trzeciej nauczania zintegrowanego. Zawiera trzy zajęcia przybliżające dzieciom kraje Unii, scenariusz prezentacji pt."Teleekspres na Litwie" oraz scenariusz apelu dla klas 0-4 na ten temat Scenariusz zajęć w III klasie szkoły podstawowej poświęcony Unii Europejskiej– tydzień europejski. Przygotowała mgr Lucyna Kozerska ze Szkoły Podstawowej W Goleszach Dużych Temat bloku : Unia Europejska bez tajemnic. Tematy dnia : 1. Co wiemy o Unii? (Co to jest Unia?, symbole unijne, języki urzędowe, cele i zadania, instytucje, waluta) . 2. Poznajemy kraje należące do Unii (zwyczaje, główne miasta, zabytki, kulturę, zabawy dzieci itp.). 3. Poznajemy kraje, które od 1 maja 2004 r. należą do Unii. (zwyczaje, główne miasta, zabytki, kulturę, zabawy dzieci itp.). 4. Konkurs związany z Unią Europejską– gry i zabawy. 5. Przygotowujemy prezentację o Litwie– Teleekspres. 6. Apel poświęcony Unii Europejskiej dla klas O– IV. Założenia Rodzaje aktywności: — czytanie, — mówienie, — słuchanie, — tworzenie, — pisanie, — liczenie, — wycinanie i klejenie, — organizowanie własnych działań, umiejętności kluczowe: — komunikowanie się, — umiejętność wyszukiwania i porządkowania informacji, — poszukiwanie twórczych rozwiązań, — doskonalenie ( współpracy w grupie, wielozdaniowej ustnej i pisemnej wypowiedzi, umiejętności słuchania) uczeń powinien umieć: — wymienić państwa członkowskie Unii Europejskiej, — ułożyć wielozdaniową wypowiedź na podany temat, — powiedzieć co to jest Komitet Integracji Europejskiej, — wyszukać informacji na mapie i w encyklopedii , — wymienić państwa, które wstąpiły do Unii wraz z Polską. uczeń powinien rozumieć: — co to jest unia, — po co Polska chciała wstąpić do Unii Europejskiej. uczeń powinien znać: — symbol euro, — walutę państw Unii Europejskiej, — datę wstąpienia Polski do unii, — flagę i tytuł Unii Europejskiej, — datę święta Europy– 9 maja. Formy prace: indywidualna, grupowa, zbiorowa. Potrzebne materiały: puzzle– mapy Europy, papier kolorowy, klej, karteczki z nazwami państw i ich stolic, rozsypanka wyrazowa, mapa fizyczna Europy, szary papier, kartony, brystol, encyklopedia, nagranie„ Ody do radości” z IX symfonii Beethovena. Przebieg zajęcia 1 Co wiemy o Unii? (Co to jest Unia?, symbole unijne, języki urzędowe, cele i zadania, instytucje, waluta) . 1. Powitanie Uczniowie wraz z nauczycielem stoją w kole i rzucają do siebie kłębkiem włóczki– tworząc pajączka– wymieniając przy tym imię osoby i cechę za którą ją lubią. Kiedy zostanie utworzona sieć, dzieci odpowiadają na pytanie: Co nas łączy?– nić przyjaźni, koleżeństwa itp. Sieć należy ostrożnie odłożyć na wcześniej przygotowany szary papier i przykleić. 2. Ustalenie tematu zajęć. Na tablicy narysowanych jest tyle kresek poziomych ile liter zawiera hasło Unia Europejska. Dzieci kolejno grupami podają jedną literę, jeśli jest właściwa, to mogą próbować odgadnąć hasło, jeśli nie, to prawo do odgadywania przechodzi na grupę następną… Wygrywa ta grupa, która odgadnie hasło. Uczniowie pięknie przepisują je do zeszytu. 3. Część główna. -Dzieci próbują ustalić co znaczy słowo unia. -Wyszukują informacje na temat: Co to jest Unia Europejska? — Ułożenie zdań z rozsypanki wyrazowej. ( Unia to polityczna i gospodarcza grupa piętnastu państw europejskich. Postanowiły one współpracować ze sobą. Budują wspólnie dobrobyt i bezpieczeństwo. Nie rezygnują z własnej niepodległości i odrębności narodowej.) (polityczna, grupa, Unia, piętnastu, to, gospodarcza, europejskich. i, państw) (współpracować, sobą. Postanowiły, ze, one,) (dobrobyt, Budują, i, bezpieczeństwo. wspólnie ,) (rezygnują, niepodległości, narodowej. Nie, z, i, odrębności, własnej ,) — Wklejenie zdań do zeszytu. -Poznają symbole unijne. Rozmowa na temat flagi. -Dzieci malują przygotowane przez nauczyciela flagi. Gwiazdki na żółto, tło na niebiesko. -Wysłuchanie hymnu Unii–„Ody do radości”. -Jak należy słuchać hymnu ? -Jaki nastrój ma ten utwór ? -Kto napisał słowa i melodię ? -Kiedy jest Dzień Europy ? -Nauka hymnu. -Rozmowa na temat: Jakie cele stawia sobie Unia?. — Dzieci podzielone są na trzy grupy. Każda z nich na kartonie wykonuje jeden filar Unii i opisuje dziedziny, które one obejmują . — Rozmowa na temat instytucji Unii. Co to jest Rada Europejska, komisja Europejska, Parlament Europejski, Trybunał Sprawiedliwości? -Zapoznanie się z walutą euro i jej symbolemЄ SymbolЄ jest inspirowany grecką literą epsilon, odwołuje się do początków europejskiej cywilizacji i stanowi pierwszą literę słowa Europa. Poprzeczne linie oznaczają stabilność. Wzory banknotów prezentują okresy w architekturze europejskiej. Na awersie pojawiają się okna i bramy jako symbole otwartości i współpracy w UE. Na rewersie– mosty z różnych wieków symbolizujące komunikację pomiędzy ludźmi w Europie. Tylko Szwecja, Dania i Wielka Brytania z różnych powodów nie przystąpiły do strefy euro. 4. Rozwiązywanie zadań matematycznych * Masz 175Є, twój kolega ma 207Є. Ile pieniędzy macie razem? O ile więcej pieniędzy ma twój kolega? *Masz banknot o nominale 20Є, kupiłeś chleb za 1Є, cukier za 2Є i masło za 2Є. W jakich monetach lub banknotach otrzymasz resztę? *Wyjechałeś do kolegi na 10 dni. Masz 50Є kieszonkowego, za 10Є kupiłeś prezent dla niego, a resztę pieniędzy postanowiłeś podzielić po równo na każdy dzień. IleЄ możesz wydać każdego dnia? *Dzieci będą na obozie przez tydzień. Mają kolejno: Ania 1176Є, Bartek 1645Є, Kuba 756Є, Zosia 3563Є, Janek 5320Є. Wiedząc, że każdego dnia mogą wydać tyle samo pieniędzy, policz ile wydadzą w ciągu jednego dnia. 5. Podsumowanie pracy na zajęciach — O czym dzisiaj rozmawialiśmy na zajęciach? — Jak nazywa się waluta państw Unii? — Jakie znasz symbole Unii Europejskiej? 6. Praca domowa. Poszukaj w różnych źródłach i napisz jakie państwa wchodziły do Unii przed 1 maja 2004 roku ( piętnaście ). Zajęcie 2 i 3 Poznajemy kraje należące do Unii (zwyczaje, główne miasta, zabytki, kulturę, zabawy dzieci itp.). Poznajemy kraje, które od 1 maja 2004 r. należą do Unii. (zwyczaje, główne miasta, zabytki, kulturę, zabawy dzieci itp.). 1. Powitanie. Dzieci rzucają do siebie piłkę. Na sygnał nauczyciela uczniowie przerywają zabawę. Osoba, która posiada piłkę wymienia nazwę znanego mu państwa. Zabawa trwa dalej. Uczeń który nie wymieni nazwy, bądź powtórzy ją daje fant. Potem następuje wykupienie fantów. 2. Ustalenie tematu dnia. Każda grupa otrzymuje szyfr do rozwiązania. Kraje należące do Unii. 15 20 4 7 9 @ 16 4 12 9 24 30 45 9@ 2 5 @ 10 16 35 35@ Ż 6 * 4 = I 5 * 7 = A 4 * 1 = U 2 * 5 = K 3 * 5 = E 3 * 3 = N 4 * 4 = R 5 * 4 = O 30: 6 = J 42: 6 = L 4 * 3 = C 5 * 9 = Ą 5 * 6 = D 16: 8 = 3. Część główna. -Dzieci porządkują informacje wg ustalonego kodu– państwa unii maja kolor niebieski, państwa kandydaci– kolor czerwony. Każdy uczeń losuje jedną karteczkę z nazwą państwa ( aż do wyczerpania ) i przypina w odpowiedniej kolumnie na tablicy. Austria Belgia Dania Finlandia Francja Grecja Hiszpania Holandia Irlandia Luksemburg Niemcy Portugalia Szwecja Wielka Brytania Włochy Cypr Czechy Estonia Litwa Łotwa Malta Polska Słowacja Słowenia Węgry -Dzieci odszukują na mapie fizycznej Europy te państwa, potem szukają ich na swoich mapkach konturowych i malują na odpowiedni kolor. Podpisują nazwy państw. -Zabawa puzzlami– każda grupa otrzymuje puzzle Europy i układ je na czas. -Uczniowie korzystając z mapy przyporządkowują stolice państw do każdego państwa. Wiedeń Bruksela Kopenhaga Helsinki Paryż Ateny Madryt Amsterdam Dublin Luksemburg Berlin Lizbona Sztokholm Londyn Rzym Nikozja Praga Tallin Wilno Ryga Valletta Warszawa Bratysława Lublana Budapeszt -Uczniowie dobierają się parami i każda para losuje nazwy 4 państw, a następnie wykonuje ich flagi. Wykonaną flagę przypina do państwa na mapie Unii Europejskiej . -Pary wyszukują w dostępnych źródłach informacji o wybranych przez siebie państwach i wykonują w wymyślonej przez siebie formie prezentacje danych krajów wg planu: 1. Nazwa państwa. 2. Stolica. 3. Flaga. 4. Większe miasta. 5. Największe rzeki. 6. Zabytki. 7. Znane postacie. 8. Z czego słynie dane państwo. -Prezentacja wytworów. 4. Obliczenia matematyczne. -Dzieci układają treści zadań o tematyce państw Unii do podanych działań. ( 25 + 33 ) * 4 = ( 36– 16 ): 2 = -Oblicz: Sumy liczb 2563 i 6784, 2984 i 5673, 5985 i 7394 Różnice liczb 6784 i 2563, 9843 i 5920, 5980 i 3961 Iloczyny liczb 564 i 6, 890 i 7, 395 i 5, 870 i 4 Ilorazy liczb 1692 i 3, 2140 i 5, 6080 i 8, 3642 i 6 -Zabawy ruchowe . 5. Podsumowanie dnia . Dzieci podzielone są na dwie grupy. Jedna wymyśla nazwę państwa i na migi próbuje pokazać jego cechy charakterystyczne. Druga grupa odgaduje jego nazwę. Zajęcie 4 Konkurs związany z Unią Europejską– gry i zabawy. 1. Powitanie– zabawa w skojarzenia. Dzieci dzielą się na dwie grupy. Jedna grupa podaje nazwę państwa, a druga wymyśla coś co kojarzy się z danym państwem np. Francja– sery, W. Brytania– królowa itp. 2. Część główna. [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |