Start Evangeline Anderson - Seks z nieznajomymi, !!! 2. Do czytania, Evangeline Anderson Erikson Steven - Malazańska Księga Poległych 04 - Dom łańcuchów 02 - Konwergencja, Malazańska Księga Poległych Essential Mix - Tiga [2009-04-03], MUZYKA, !! ESSENTIAL MIX !! EverMetal Zine 04 (24.12.2007), ZINY O MUZYCE, EverMetal Zine Ethics-ch-04, Med, Military Medical Ethics Volume 1 Erich.von.Daniken-Czy.sie.mylilem.(osloskop.net)(1), do czytania Eucken Rudolf - Wielcy myśliciele i ich poglądy na życie cz. I, Do czytania(4) Ewaluacja jako standard zarzadzania w sektorze publicznym, Socjologia, Socjologia Literatura 5 Evita (1996) DVDRip, Musical Eureka S05E09, różne |
Estrada i Studio 04 2010, Do czytania, Estrada i Studio, 2010[ Pobierz całość w formacie PDF ]DVD wewnątrz magazynu PONAD TYSIĄC PĘTLI I SAMPLI W STYLU MINIMAL Magazyn muzyków i realizatorów Nr 04/2010 (163) cena 14,70 zł (w tym 0% VAT) Humberto Gatica o nagrywaniu albumu Michaela Bublé PR AK T YCZNE POR ADY Novation Launchpad Ableton Live SOFTWARE KONTRA NAJLEPSZYCH HARDWARE PRODUCENTÓW TAKICH JAK: Bomb The Bass TES TY INDEX 345369 * ISSN 1427-0404 PSI Audio Manufacturing A17-M/A225-M | Denon DN-X1700 Novation Launchpad | Moog MP-201 | Steinberg The Grand 3 TC Electronic Impact Twin | Celemony Melodyne DNA Editor Nakład 12.000 egz. Uwolnij całą moc Tim Simenon StudioLive ™ 24.4.2 Niesamowity dwik · Intuicyjna obsuga · Podczasz i nagrywasz 24-kanaowy mikser do zastosowa studyjnych oraz live FAT Channel Studio One Najnowsza propozycja w świecie oprogramowania do rejestracji audio / MIDI. Przejrzyście zaprojektowany interfejs grafi czny programu sprawia, że wszystkie narzędzia są dostępne pod ręką. Dzięki temu szybko możesz nagrać - edytować – zmiksować projekt bez konieczności przedzierania się przez gąszcze podmenu. Oprogramowanie wyposażone jest również w szereg procesorów dynamiki oraz efektów pozwalających nadać ostateczny szlif miksowi. Sercem miksera jest Fat Channel działający na każdym kanale niezależnie. Fat Channel to 4-pasmowy EQ, kompresor, limiter i bramka szumów. Ustawienia wszystkich kanałów mogą być przywoływane w ciągu kilku sekund. Wbudowany port FireWire umożliwia użycie miksera wraz z komputerem jako bardzo zaawansowanego rejestratora audio. Jeden przycisk i nagrywasz! Cechy charakterystyczne • 24 wejścia mikrofonowo/liniowe z insertami, 10 szyn AUX, 4 subgrupy • 24 przedwzmacniacze mikrofonowe klasy A • Fat Channel z fi ltrem górnoprzepustowym, kompresorem, limiterem, bramką szumów, equalizerem 4-pasmowym na wszystkich kanałach, subgrupach oraz szynach AUX • Wysokiej klasy konwertery A/D - D/A [rozpiętość dynamiki 118 dB] • Precyzyjne suwaki o długości 100mm • 2 efekty DSP z możliwością zapisywania ustawień • System komunikacji Talkback • Bezpośrednia współpraca z oprogramowaniem Logic, Cubase, Sonar, Live, Digital Performer • Pełna kompatybilność z MAC oraz PC Presonus Studio Live dostpny jest równie w wersji 16-kanaowej WSTĘP W YRÓŻNIJ SIĘ ! W latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku sprzęt półprofesjonalny był o kilka klas lepszy od tego, który oferowali producenci „zwykłych” kart muzycznych, ale od sprzętu uznawanego za profesjonalny dzieliła go przepaść. Nikt jednak nie oczekiwał cudów – chodziło przecież tylko o to, by tworzyć muzykę. Dlatego symbolem homerecordingu szybko stały się 8-bitowe sekwencery krokowe, zwane trakerami. Niestety, zaniżona w porównaniu do standardu płyty CD jakość dźwięku natychmiast demaskowała dzieło przedstawiciela demosceny na tle profesjonalnie zrealizowanego nagrania. Dziś z niesmakiem korzystamy z próbek zarejestrowanych z użyciem 16-bitowej rozdzielczości, a granica pomiędzy sprzętem z najwyższej półki a sprzętem przeznaczonym dla studiów projektowych i domowych zaciera się. Możemy jedy- nie mówić o lepszych i gorszych przetwornikach, analizując takie ich walory, jak bardziej otwarte, szczegółowe brzmie- nie, dynamika czy odwzorowanie wirtualnej przestrzeni dźwiękowej. Niskie ceny wysokiej klasy urządzeń, na których zakup może pozwolić sobie każdy, zachęcają do uprawiania tego fantastycznego hobby, jakim jest zabawa z dźwiękiem. Znamienne dla naszych czasów jest to, że na rynku muzycznym funkcjonuje więcej twórców niż kiedykolwiek. Nie wszystkim zależy na popularności i poklasku, ale co mają zrobić ci, którzy chcieliby zwrócić na siebie uwagę? Przede wszystkim muszą umieć wyróżnić się z tłumu im podobnych twórców i wykonawców. I choć wspomniane przetworniki A/C odciskają w jakimś stopniu swoje piętno na wielościeżkowym nagraniu, to jednak bardziej niż kiedykolwiek liczy się pomysł na nagranie, oryginalne brzmienie i kreatywna realizacja. O efektywnej promocji w sieci nawet nie wspominam, bo to oczywiste. Piszę o tym również dlatego, że bardzo wielu polskich artystów zdaje się tego nie dostrzegać. Nieliczne sukcesy na rynkach zagranicznych, będące ich udziałem, wydają się być nie tyle konsekwencją niezbyt dobrej wymowy w języku angielskim (bo to coraz rzadsze zjawisko), ale przede wszystkim tego, że wielu z nich zbytnio zapatrzonych jest w swoich zachodnich idoli i próbuje ich naśladować zamiast pracować nad własnym wizerunkiem i stylem. To także w mojej ocenie główna przyczyna niepowodzenia wielu muzycznych debiutów. Pozostaje więc pytanie, jak stworzyć własny styl? Wielokrotnie zachęcaliśmy Was do poszukiwania barw oraz ich samodzielnego tworzenia. Fabryczne brzmienia, będące wiernymi kopiami użytych przez takiego czy innego producenta w takim czy siakim prze- boju, raczej nie doprowadzą Was na szczyty list przebojów. Jednak nie tylko brzmienia mają znaczenie. Z rozmów z wieloma producentami muzycznymi wynika, że na unikalny, rozpoznawalny styl ich muzyki składają się w dużym stopniu: sposób organizacji pracy, zastosowanie określonych technik realizacji dźwięku czy nietypowych trików aranżacyj- nych. I choć zawsze istotne będzie to, co wykorzystuje się w procesie produkcji nagrania, to jeszcze ważniejsze jest to, „w jaki sposób” i „w jakim celu”. Dlatego Waszej uwadze gorąco polecamy zbiór 50 porad słynnych zagranicznych producentów (str. 66). Być może ich słowa zainspirują Was do opracowania własnych „patentów”, które zapewnią Wam oryginalne i jednocześnie przewidywalne rezultaty brzmieniowe. Należy też zaznaczyć, że naszymi sprzymierzeńcami na drodze do wypracowania tożsamości artystycznej są produ- cenci oprogramowania. Oni doskonale wiedzą, że większość popularnych programów muzycznych, pomimo wykładni- czego wzrostu możliwości i dodatków w postaci bibliotek próbek, nie zaspakaja potrzeb ambitnych twórców. Z myślą o nich powstają środowiska quasi-developerskie, takie jak Reaktor firmy Native Instruments czy Max/MSP, od niedawna dostępny także w wersji dla programu Live firmy Ableton. Co jakiś czas na muzycznym horyzoncie pojawiają się poten- cjalnie rewolucyjne produkty, które pozwalają na jeszcze głębszą ingerencję w materiał audio, niż było to możliwe do tej pory. Świetnym tego przykładem jest polifoniczny edytor intonacji i struktury rytmicznej Celemony Melodyne (test na stronie 32). Co ciekawe, sami producenci oprogramowania także stale szukają recepty na jedyne w swoim rodzaju narzędzia muzyczne. Wystarczy chwila surfowania w Internecie, by znaleźć dość nietuzinkowe wirtualne instrumenty, działające z poziomu stron internetowych, np. ToneMatrix, Balldrappings czy nawet kompletne, acz zamknięte i dość spe- cyficzne systemy DAW, jak choćby Audiotool. Biorąc pod uwagę bogatą jak nigdy dotąd ofertę rynkową w zakresie sprzętu i programowania, nie mamy zatem żadnej wymówki. Przyszedł czas, by ostro wziąć się do nauki technik realizacji dźwięku. Ktoś może jednak zapytać, czy wobec tego utalentowanych, lecz trochę leniwych twórców wyprą sprawni „programiści” i przedsiębiorcy-rzemieślnicy? Można mieć nadzieję, że tak się nie stanie, choć z pewnością większe szanse na sukces będą mieli uzdolnieni i pracowici. Jak mawia wiele gwiazd show-biznesu, sukces to 10 procent talentu, a reszta to ciężka praca. I coś w tym jest... Zatem do roboty! E i S Maciej Polaski redaktor prowadzcy Nasza okładka Nie ma lepszej nauki niż korzystanie z doświadczeń mistrzów. Takimi właśnie mistrzami jest pięćdziesięciu najlep- szych obecnie producentów muzycznych, którzy w tym miesiącu podzielą się z Wami swoją bezcenną wiedzą. s Estrada i Studio • kwiecie 2010 3 N WNUMERZE TECHNOLOGIA produkcji muzycznej Poprosiliśmy pięćdziesięciu najważniejszych obecnie producentów muzycznych o to, by podzielili się z naszymi Czytelnikami swoim doświadczeniem związanym z pracą nad utwo- rami ROZMOWY W maju 2009 roku nakładem Biodro Records zespół Sensorry wydał płytę 38:06 , nad którą pracował dwa lata Tim Simenon, czyli Bomb The Bass, podobnie jak większość obecnie znanych producentów zaczynał jako DJ w londyńskich klubach Czy powszechna opinia o wyższości klasycz- nego, dostępnego za niewielkie pieniądze sprzętu nad oprogramowaniem jest w dalszym ciągu prawdziwa? Humberto Gatica Humberto Gatica pracował chyba z każdym wielkim nazwiskiem w USA, otrzymując za swoje produkcje 16 nagród Grammy Mid/Side (w skrócie M/S) pozwala uzyskać nagranie dwukanałowe, z zachowaniem szero- kości i przestrzeni, różniąc się od technik zapisu stereo tym, że jest czymś więcej niż tylko tech- niką rejestracji PMC jest jedną z nielicznych firm tej branży mogących się poszczycić nagrodą Emmy, przy- znaną jej za najwyższą jakość i wkład w rozwój przemysłu nagraniowego TEMATY Z OKADKI: 6 66 9 94 106 100 4 Estrada i Studio • kwiecie 2010 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||