Start
Erikson Steven - Malazańska Księga Poległych 10 - Okaleczony Bóg 2 - Kolanse, Erikson Steven Malazańska księga poleglych
Erikson Steven - Malazańska Księga Poległych Tom 9.2 - Pył Snów. Pustkowia, KSIĄŻKI(,,audio,mobi,rtf,djvu), Nowy folder, Erikson Steven - Malazańska Księga Poległych Tom1 -10[JoannaC]
Ewa Nowak - Krzywe 10, ❹►EBOKI ™ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬, Nowak Ewa
Evangeline Anderson - Seks z nieznajomymi, !!! 2. Do czytania, Evangeline Anderson
Ernest Bryll - Dramaty I Wiersze(1), Wszystko, poprostu wszystko
Europe - Final Countdown, Ultrastar txt
Evans, Angielskie [EN](4)(2)
Eumelos, Opracowania, notatki
EuropeanFolk, Nuty-Gitara
Etimologia dos nomes dos paĂ­ses, Nauka języków, język hiszpański, portugalski, włoski
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anusiekx91.opx.pl

  • Estrada i Studio 10 2008, Do czytania, Estrada i Studio, 2008

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    2 PŁYTY GRATIS
    CD+DVD
    GUY SIGSWORTH
    i NAJNOWSZA PŁYTA
    ALANIS MORISSETTE
    |
    ABLETON LIVE NA SCENIE
    Magazyn muzyków i realizatorów Nr 10/2008 (145) cena 14,70 zł (w tym 0% VAT)
    Piotr Łukaszewski
    Mikrofony
    USB
    MPC5000
    Najnowsza stacja robocza AKAI
    HIT
    RYNKO
    W Y!
    Wygodne w użyciu, praktyczne i relatywnie niedrogie
    .
    Można je włączyć do komputera i od razu nagrywać
    Focusrite ISA One
    Najwyższa jakość za rozsądne pieniądze
    W
    Y W I
    A D
    Vance Powell
    Szef topowego studia
    Blackbird w Nashville
    Krótkie spięcie
    Bezpłatny sampler Vember Audio Shortcircuit
    T
    E S T Y
    Martech MSS
    -
    01
    |
    Native Instruments Kore 2
    Purple Audio Inc
    .
    MC77
    |
    sE Electronics 4400a
    Lexicon PCM96
    |
    Moog Little Phatty Stage Edition II
    AMC iLive
    |
    ART USB Dual Pre
    |
    Icon Utrack
    |
    Korg Pa500
    Sony Creative Software ACID Pro 6
    |
    PSP Audioware Xenon
    INDEX 345369 * ISSN 1427-0404
    Nakład 12.000 egz.
    z wyjściem
    PR
    EAMP M
    ARZEŃ
     WSTĘP
    Polskie zespoły
    śpiewają po polsku
    ział
    Przyślij Nam Swoje Demo
    to najdłużej istniejąca w Rzeczypospolitej Polskiej instytucja, do
    której młodzi wykonawcy mogą przysyłać swoje nagrania, a najciekawsze prace zostają opubli-
    kowane na płycie wydanej w kilkunastu tysiącach egzemplarzy miesięcznie. Płyty te, a mam tu
    na myśli krążki towarzyszące miesięcznikowi Estrada i Studio, trafiają razem z magazynem wszędzie
    tam, gdzie można sprzedać swoją muzykę albo chociaż znaleźć kogoś, kto pomoże w dalszej karierze.
    Dodam tylko, że w obecnych realiach polskiego przemysłu płytowego sprzedaż wydaw-
    nictwa fonograficznego w kilkunastu tysiącach sztuk można już poczytywać za sukces.
    Zatem każdy z kilkuset wykonawców, których utwory w ciągu ostatnich dwunastu lat
    pojawiły się na naszych krążkach, może śmiało i z podniesionym czołem mówić o tym,
    że jego nagranie rozeszło się w nakładzie nierzadko większym niż nagrania artystów
    z czołowych miejsc list przebojów.
    Fakt ten cieszy nas ogromnie, gdyż dzięki temu mamy poczucie, że nasza praca, zwią-
    zana z rozwojem działu
    Przyślij Nam Swoje Demo
    , ma głęboki sens, pozwalając szerzej
    zaistnieć wielu anonimowym muzykom. Podobne działy, w tej czy innej formie, funkcjo-
    nują też w pismach zachodnich. Spędziłem niedawno kilka dni słuchając nagrań demo,
    które tam się pojawiają. Bardzo mnie ciekawiło, czy na tym poziomie wykonawczym,
    czyli jeszcze przed transformacją w profesjonalistę, istnieją jakieś różnice między wyko-
    nawcami Stamtąd a wykonawcami Stąd.
    Po tych kilku dniach przesłuchań potrzebowałem trochę czasu i ciszy, by dojść do
    siebie. Okazuje się bowiem, że rynek amatorski w Europie Zachodniej i USA jest... kom-
    pletnie amatorski. To naprawdę nie jest tak, że już nastolatki w UK czy Ameryce grają profesjonalnie,
    a ich profesjonalizm bije na głowę naszych profesjonalistów. To wciąż są amatorzy, którzy fałszują,
    grają nierówno i kopiują na zabój wszystko, co usłyszeli z iPoda. Łącznie z całymi linijkami tekstów.
    Jedyne, czego anglosaskim demowiczom zarzucić nie można, to świetny akcent. Dzięki temu akcento-
    wi ich piosenki brzmią bardziej profesjonalnie niż piosenki rodzimych wykonawców, którzy silą się na
    śpiewanie po angielsku. Nawet gdy bębniarz sypie kartofle, gitarzysta gra w tonacji niższej niż trzeba,
    a basista szarpie struny, jakby próbował podnieść gorącą pokrywkę garnka, to gdy tylko wokalista
    zacznie śpiewać, wszystko zaczyna brzmieć jakoś inaczej, bardziej zawodowo. Także wtedy, gdy fał-
    szuje na potęgę.
    Długo się zastanawiałem nad tym fenomenem i wyszło mi, że przynajmniej jedna rzecz w utworze
    musi być autentyczna. W przypadku amatorów znad Tamizy i z drugiej strony Atlantyku, ta auten-
    tyczność to świetne brzmienie angielskich słów – naturalne i nie wymuszone. W końcu to ich język.
    W zdecydowanej większości przypadków polski wykonawca, choćby nie wiem jak dobrze śpiewał po
    angielsku, nigdy nie zabrzmi tak jak wokalista Stamtąd. Podobnie jak mało który obcokrajowiec jest
    w stanie mówić po polsku tak, byśmy w jego mowie nie wyczuli obcego akcentu.
    Wielu polskich wykonawców tłumaczy fakt, że śpiewają po angielsku, tym że śpiewa im się zdecy-
    dowanie łatwiej. Zgoda, język angielski bazuje na krótszych słowach, które lepiej brzmią w rytmicz-
    nych piosenkach. Ponadto, powszechnie uważa się, że śpiewanie po angielsku pozwala dotrzeć do
    szerszego grona słuchaczy, zwłaszcza w dobie Internetu. Owszem, można wskazać przykłady takich
    zespołów jak Vader czy Behemoth, ale w przypadku wokalu akcent nie odgrywa tam większej roli...
    Nie jestem przeciwnikiem śpiewania po angielsku. Są gatunki muzyczne, gdzie polski brzmi tak
    sobie i nie ma co na siłę grać patrioty. Ale wrócę jednak do myśli przytoczonej wyżej – przynajmniej
    jedna rzecz w utworze musi być autentyczna. Nawet słaby numer potrafi się wybronić intrygującym
    i oryginalnym tekstem, a utwór z banalnymi słowami może stać się przebojem z uwagi na świetną
    melodię. Jeśli jednak wszystko jest beznadziejne, a wokalista śpiewa używając angielskiego, który
    bardziej przypomina suahili, to już kompletna tragedia.
    Tomasz Wróblewski
    redaktor naczelny
    Luźne myśli
    Wyrażone przeze mnie
    w
    EiS
    8/2008 podejrzenia,
    że zniekształcenia we
    współczesnych produkcjach
    muzycznych nie ograniczą
    się tylko do zniekształceń
    we wzmacniaczach gita-
    rowych, znalazły potwier-
    dzenie w kolejnej mega-
    produkcji. Na najnowszej
    płycie zespołu Metallica
    ewidentnie słychać, że
    producentom nie wystarcza
    już dobijanie głośności do
    jej fizycznych poziomów
    maksymalnych. Zaczyna
    się produkować dźwięk
    ewidentnie podbarwiony
    zniekształceniami, czego
    najlepszym przykładem
    jest właśnie
    Death Magnetic
    Metalliki. Coraz bardziej
    zbliżamy się do momentu,
    kiedy albumy muzyczne
    będą się składać z utworów
    zawierających odpowiednio
    ukształtowany szum
    różowy. A wkrótce pojawią
    się ekstremiści, którzy będą
    produkować utwory bazu-
    jące na szumie białym...
    E
    i
    S
    PS. A wszyscy, którzy uważają, że język polski źle brzmi w muzyce, niech klikną sobie na ten link:
    . Miłego słuchania.
    Estrada i Studio • październik 2008
    3
    D
    W NUMERZE
    TECHNOLOGIA
    100
    Ableton Live na scenie (1)
    Artykuł ten powstał, by dać takie narzędzia oraz
    pokierować poszczególnymi etapami przygoto-
    wania projektu w taki sposób, aby stworzyć set,
    który na żywo pokaże Wasz materiał z jak naj-
    lepszej strony
    126
    Mikrofony z wyjściem USB
    Artykuł przedstawiający dostępne na rynku
    modele mikrofonów z portem USB, o różnej
    funkcjonalności i parametrach
    ROZMOWY
    94
    GuySigsworth
    Ten mieszkający w Polsce brytyjski produ-
    cent, aranżer, kompozytor i instrumentalista
    skomponował i wyprodukował wszystkie
    utwory do płyty Alanis Morissette
    Flavors of
    Entanglement
    104
    Krótkie spięcie
    Vember Audio Shortcircuit
    W artykule przedstawiamy doskonały szwedzki
    produkt, w dodatku zupełnie darmowy:
    Shortcircuit – wirtualny sampler VST działający
    w środowisku Windows
    108
    Warsztaty Magix Samplitude
    W tym odcinku warsztatów, ostatnim już
    w naszym cyklu, przedstawiamy kilka przydat-
    nych z praktycznego punktu widzenia technik,
    które usprawnią i uproszczą naszą pracę z pro-
    jektem
    112
    Vance Powell
    Vance jest szefem studia Blackbird w Nashville,
    w którym nagrywali m.in. Sheryl Crow, Red
    Hot Chili Peppers, Jewel, Willie Nelson, Merle
    Haggard, Bon Jovi, Beck, The White Stripes, The
    Raconteurs, Neil Young i Mariah Carey
    TEMATY Z OKŁADKI:
    Focusrite ISA One...................................................32
    Akai MPC5000.......................................................42
    Krótkie spięcie – Shortcircuit................................104
    Vance Powell .......................................................112
    Mikrofony z wyjściem USB...................................126
    116
    Warsztaty Digidesign Pro Tools
    Za co lubimy Pro Tools?
    Przedstawiamy te funkcje, które szczególnie
    wyróżniają Pro Tools na tle innych programów
    typu Digital Audio Workstation
    120
    Piotr Łukaszewski
    Gitarzysta, producent, aranżer i kompozytor.
    Znany jest głównie z występów w takich zespo-
    łach jak TSA Evolution, IRA, KarmaComa, Ska-
    walker i Ptaky. Właściciel Red Studio Pro
    94
    104
    122
    fot. www.arbiter.co.uk
    112
    120
    4
    Estrada i Studio • październik 2008
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl.