Start
Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre’u. Wydanie II rozszerzone - Adam Jarczyński, PDF, Ebooki
Etykietowanie płyt technikami Labelfl ash i LightScribe, Porady komputerowe
Etykietowanie płyt technikami Labelflash i LightScribe, eBooki, Informatyka, Artykuły
Etykiety ostrzegawcze, Edukacyjnie, T, Technik bezpieczeństwa i higieny pracy, L A S E R
Etykieta w biznesie - Adam Jarczynski, Nieznany
EtykietyZiel, Biologia UŚ !, Botanika systematyczna
Etykieta, Antykwariat, savoire vivre#=
Etykieta w biznesie etybiz, OnePress
Etykiety, Instrukcja, Komputer
Eraserhead (Głowa do wycierania), Eraserhead - Głowa do Wycierania
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nea111.xlx.pl

  • etykietowanie-opon(1), Logistyka

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Opony
    Nowe standardy unijne w Polsce
    Etykietowanie
    opon
    1 listopada 2012 roku wchodzą
    w życie przepisy unijne
    dotyczące etykietowania
    opon do samochodów
    osobowych oraz dostawczych.
    Oznacza to nowe standardy
    przekazywania informacji
    o parametrach ogumienia,
    takich jak oszczędność paliwa,
    przyczepność na mokrej
    nawierzchni oraz poziom emisji
    szumów toczenia.
    zwiększenie bezpieczeństwa oraz oszczędno-
    ści, jak również ograniczenie wpływu trans-
    portu drogowego na środowisko przez pro-
    mowanie opon oszczędnych i bezpiecznych,
    o niskim poziomie emisji szumów toczenia.
    Większa świadomość nabywców na temat
    poszczególnych cech dostępnych na rynku
    opon, pozwoli im wybierać produkty zgodne
    z oczekiwaniami.
    Nieosiągalna
    doskonałość
    Wydawałoby się, że teraz konsumentom nie
    pozostaje nic innego, jak poszukiwać pro-
    duktu o parametrach idealnych, najlepszych
    w każdej z trzech kategorii. Nic bardziej myl-
    nego. W samym Rozporządzeniu Parlamentu
    Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009,
    zauważa się, że budowę opony charakteryzu-
    ją parametry wzajemnie ze sobą powiązane.
    Wysoka nota jednego z nich np. efektywność
    energetyczna może być związana z niższą
    oceną innego parametru np. bezpieczeństwo
    (hamowanie na mokrej nawierzchni). Jak za-
    tem czytać etykiety? Dobra przyczepność na
    mokrej nawierzchni gwarantuje najkrótszą
    drogę hamowania. Nie idzie to jednak w parze
    z oporami toczenia, przekładającymi się na
    zmniejszenie wydatków na paliwo. I odwrot-
    nie, im parametr oporów toczenia wyższy,
    np. klasa A, tym dłuższa droga hamowania
    w warunkach zimowych i mniejsze bezpie-
    czeństwo kierowcy i pasażerów samochodu.
    Konsument musi sam zdecydować, który
    z parametrów ma dla niego największą wagę.
    Dzięki etykietom ma on jednak możliwość
    obiektywnego sprawdzenia tej samej cechy
    u różnych dostawców.
    Studium
    przypadku
    Aby lepiej zrozumieć zależności zachodzące
    pomiędzy wskaźnikami, posłużmy się przy-
    kładami opon zimowych marki Yokohama
    W.drive V902A. Są one wykonane ze spe-
    cjalnej mieszanki, wzbogaconej o substancję
    ZERUMA, zapewniającą odporność na zmiany
    temperatur. Dzięki temu nie twardnieją pod

    Artur Posłuszny, menedżer
    sprzedaży i marketingu ITR.
    S.A., (wyłączny dystrybutor
    opon Yokohama w Polsce)
    Jak dotąd nie wymyślono opony doskonałej i opiekunowie
    aut służbowych będą musieli wybrać produkt mający
    określone zalety, lecz i wady.
    Podstawą nowych regulacji jest Rozporządze-
    nie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr
    122/009 z 2009 roku nakładające na produ-
    centów obowiązek etykietowania opon pod
    kątem efektywności paliwowej oraz dwóch
    innych zasadniczych parametrów, takich jak:
    droga hamowania na mokrej nawierzchni
    i poziom hałasu. Dotyczy to ogumienia do
    samochodów osobowych, dostawczych i cię-
    żarowych wyprodukowanego po 30 czerwca
    2012*. Zgodnie z nowymi przepisami infor-
    macje o oponach mają być widoczne w formie
    etykiety naklejonej na bieżniku (z wyjątkiem
    aut ciężarowych) i muszą zostać podane we
    wszystkich materiałach technicznych, pro-
    mocyjnych, cennikach, umowach, fakturach,
    dostępne w punktach sprzedaży jak i sklepach
    internetowych.
    Pewne analogie można znaleźć w sposobie
    oznaczania efektywności energetycznej pro-
    duktów, stosowanym do urządzeń gospo-
    darstwa domowego. Wprowadzenie etykiety
    energetycznej dla sprzętu AGD przyniosło
    duże korzyści konsumentom – stanowiąc jasne
    i dostępne źródło informacji, ułatwiające po-
    dejmowanie decyzji przy zakupie, oraz środo-
    wisku – promując urządzenia efektywniejsze
    energetycznie.
    W przypadku opon ustawodawcy spodziewa-
    ją się analogicznego efektu. Ich celem jest
    Fot. Fotolia
    30
    www.fab.com.pl
     Opony
    wpływem mrozu. Posiadają wiele gęstych
    lameli układających się w agresywny wzór
    i masywne klocki, pozwalające im „wgryzać
    się” w śnieg, osiągając odpowiednią, świet-
    ną przyczepność. Dzięki tym cechom, w ka-
    tegorii „hamowanie na mokrej nawierzchni”,
    opony Yokohama W.drive V902A otrzymały
    najwyższą ocenę – klasę A. Wartości pozo-
    stałych dwóch parametrów nie będą jednak
    wysokie, bo doskonale przyczepne ogu-
    mienie stawia duże opory toczenia (klasa
    C lub F w zależności od rozmiaru) i emituje
    wyższy hałas (od 72 do 74 dB w zależności
    od rozmiaru). Tak jak już wspomniano, osią-
    gnięcie najwyższych wartości wszystkich
    parametrów jednocześnie jest obecnie moż-
    liwe, a Yokohama stawia na bezpieczeństwo
    i najkrótszą możliwą drogę hamowania, stąd
    takie a nie inne wyniki.
    Ceny
    wzrosną?
    Obowiązek etykietowania opon prawdopo-
    dobnie zmusi producentów do poszukiwania
    nowych rozwiązań umożliwiających opty-
    malizację wartości wszystkich parametrów.
    Yokohama stosuje obecnie szereg techno-
    logii o takim właśnie przeznaczeniu, m. in.
    wkładkę Advanced Inner Linner, zmniejsza-
    jącą utratę powietrza w oponie o ponad 30
    procent i kanały HydroARC, gwarantujące
    doskonałą przyczepność oraz stabilność
    podczas wchodzenia w zakręty. Takie udo-
    skonalenia znajdują zastosowanie w oponach
    Wprowadzenie nowych
    oznaczeń nie powinno
    wpłynąć na wzrost cen
    opon na rynku.
    Fot. Fotolia
    różnego typu. Możliwe, że kiedyś uda się je
    połączyć w idealne zestawienie.
    Wprowadzenie nowych oznaczeń nie powin-
    no wpłynąć na wzrost cen opon na rynku.
    Dopiero ewentualne dążenie producentów
    do innowacji, będące następstwem nowych
    standardów, mogłoby się do takiego wzro-
    stu przyczynić. Trudno jednak już dzisiaj
    określić, czy producenci staną do wyścigu
    modernizacyjnego, czy może będą woleli
    doskonalić własne technologie w dotychcza-
    sowym tempie.
    opis parametrów
    Parametr I: opory toczenia (ang.
    Rolling resistance)
    Pierwszą informacją zawartą na etykiecie
    jest efektywność paliwowa. W lewej górnej
    części, pod symbolem opony i dystrybutora
    paliwa, znajduje się 7 kolorowych pasków,
    odpowiadających klasom oporów toczenia:
    od najbardziej oszczędnej – ciemnozielony
    pasek „A”, po najmniej oszczędną – ciemno-
    czerwony pasek „G”. Według badań Yokoha-
    my zestaw opon klasy A w zakresie oporów
    toczenia pozwala zaoszczędzić 7,5 procent
    spalanego paliwa w stosunku do zestawu kla-
    sy G, a w oponach ciężarowych nawet wię-
    cej. To około 0,35 l/ 100 km przy średnim
    zużyciu paliwa 6,6 l/100 km, czyli pozornie
    niewiele, jednak w przypadku lot samocho-
    dowych w grę wchodzić będą już poważne
    sumy. Oprócz obniżenia kosztów, parametr
    ten ma również odniesienie do ekologii. Po-
    konanie oporów toczenia pochłania bowiem
    podczas jazdy ok. 20-30 procent spalanego
    paliwa, co ma bezpośrednie przełożenie na
    ilość zużytej energii i wyemitowanego do at-
    mosfery CO
    2
    .
    Parametr II: Hamowanie na mokrej
    nawierzchni (ang. Wet Grip)
    Ma on niezwykle istotny wpływ na bezpie-
    czeństwo jazdy. W prawej górnej części
    etykiety, pod piktogramem opony i chmu-
    ry deszczowej, znajduje się siedmiostop-
    niowa skala, szeregująca drogę hamowania
    od „A” – najkrótsza, do „G” – najdłuższa.
    Różnica pomiędzy klasą A, a klasą G może
    dochodzić nawet do 30 procent. Według
    danych Yokohamy, w przypadku typowego
    samochodu osobowego jadącego z pręd-
    kością 80 km/h, daje to aż o 18 metrów
    krótszą drogę hamowania.
    Parametr III: Zewnętrzny hałas
    toczenia (External noise)
    Poziom hałasu zewnętrznego powodowane-
    go przez oponę ilustruje symbol opony po-
    łączonej z głośnikiem i trzema falami oraz
    wartość dB. Jeśli wszystkie fale wypełnione są
    czarnym kolorem, oznacza to, że szumy emi-
    towane przez oponę mieszczą się w normie
    określonej przez obecne przepisy unijne, obo-
    wiązujące do 2016 roku. Od tego roku po-
    ziom hałasu emitowanego przez ogumienie
    będzie do trzech dB cichszy niż obecny stan-
    dard. Parametr ten zgodny z nowymi norma-
    mi UE oznaczony jest przez dwie czarne fale.
    Pojedyncza czarna fala symbolizuje emisję
    szumów o kolejne 3 dB lub więcej cichszą od
    ograniczenia, które zostanie wprowadzone
    w 2016 roku. Obok fal podano również infor-
    mację o głośności opony w postaci liczby dB.
    Nr rozporządzenia, Kategoria opony
    Na samym dole etykiety umieszczony jest nr
    Rozporządzenia unijnego regulującego kwe-
    stie etykietowania oraz klasa danej opony:
    C1 - opony do samochodów osobowych, C2 -
    opona do lekkich samochodów dostawczych,
    C3 - opona do samochodów ciężarowych.
    * Wprowadzone regulacje nie obejmują opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon of-road, opon przeznaczonych do pojazdów zarejestrowa-
    nych po raz pierwszy przed 1. października 1990, opon zapasowych i dojazdowych typu T, opon nieprzeznaczonych do prędkości powyżej 80
    km/h, opon, których znamionowa średnica nie przekracza 254 mm lub jest większa niż 635 mm, opon wyposażonych w urządzenia dodatkowe
    poprawiające właściwości trakcyjne (takie jak do kolcowania), profesjonalnych opon wyścigowych i rajdowych.
    31
    www.fab.com.pl
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl.