![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Start Ewolucja strategii militarnej NATO, NATO Ethics-ch-23, Med, Military Medical Ethics Volume 2 Ethics-ch-15, Med, Military Medical Ethics Volume 2 Ethics-ch-22, Med, Military Medical Ethics Volume 2 Ethics-ch-14, Med, Military Medical Ethics Volume 2 Ethics-ch-08, Med, Military Medical Ethics Volume 1 Ethics-ch-13, Med, Military Medical Ethics Volume 2 Ethics-ch-19, Med, Military Medical Ethics Volume 2 Ethics-ch-06, Med, Military Medical Ethics Volume 1 Ethics-ch-18, Med, Military Medical Ethics Volume 2 |
Eskortowce typu Shoreham 1930, Encyklopedia militariów MarkaF - morskie[ Pobierz całość w formacie PDF ]//-->WIELKA BRYTANIATechnika morskaBROŃEskortowce1930Eskortowce typu ShorehamShoreham-class sloopsW ramachprogramu 1929Es-timates brytyjska Admiralicja zamówiładalszych 6 slupów wg nieco tylkozmodyfikowanego projektu, określa-nych mianemtyp Shoreham,z któ-rych jednak ostatecznie zbudowanotylko4 jednostki,zaś budowa kolej-nych 2 okrętów została anulowana zprzyczyn finansowych, bowiem rozpo-częty właśnie tzw. Wielki Kryzys Eko-nomiczny lat 1929-1933 wywoływałtrudności nawet w Wielkiej Brytanii.Admiralicja powtórzyła zamówienie,tym razem skutecznie w ramachpro-gramu 1930Estimates, dzięki któremupowstały następne 4, niemal identycz-ne slupy określane jakotyp Repeat Shoreham.Wyporność standardowa slupówtypu Shoreham wynosiła1105t, a typuRepeat Shoreham1060t, zaś wypornośćpełna odpowiednio1590t i1515t przydługości całkowitej kadłuba 85,6 m, szero-kości 10,7 m i zanurzeniu 3,15 m (I seria)oraz 3,11 m (II seria).Napędjednostekstanowiły 2 turbiny parowe Parsons ołącznej mocy 2000 KM, które za pośred-nictwem przekładni zębatej poruszały 2śruby napędowe. Turbiny były zaopatry-wane w parę przez 2 trójwalczakowe, opa-lane paliwem płynnym kotły typu Admirali-cji. Układ napędowy zapewniał maksymal-ną prędkość na poziomie16,5 węzła.Za-sięg przy prędkości ekonomicznej 10 węzłów i zapasie paliwa 280 t wynosił około 5370 Mm dla okrętów typu Shorehamoraz około 4830 Mm dla typu Repeat Shoreham.2Pierwotneuzbrojenieobejmowało 2 działa kal.102 mm L/45 QF Mk V, przy czym rufowe mogło prowa-dzić ogień wyłącznie do celów nawodnych i lądowych.Uzupełnienie stanowiły 4 działka salutacyjne Hotchkiss3-funtowe (kal. 47 mm). Jednostki obu serii otrzymaływyposażenie trałowe na pokładzie rufowym. Moderniza-cja uzbrojenia, która objęła typ Shoreham w roku 1938,a typ Repeat Shoreham w latach 1937-1939, doprowa-dziła do wymiany rufowego działa kal. 102 mm na modelumożliwiający ogień plot. oraz zamontowania 1 po-czwórnie sprzężonego wkm-u plot. kal. 12,7 mm VickersMk III.Jeden ze slupów typu Repeat Shoreham - HMSFalmouth został przeznaczony do służby w charakterzejednostki dyspozycyjnej admirała dowodzącego Eskadrąw Chinach. Okręt ten otrzymał powiększone pomiesz-czenia mieszkalne i służbowe na śródokręciu i rufie kosztem rufowego działa kal. 102 mm oraz wyposażenia trałowego,które zostały zdemontowane. Drugie działo kal. 102 mm Falmouth otrzymał dopiero z chwilą wybuchu II wojny światowej.Załoga slupów typu Shoreham i Repeat Shoreham liczyła 100 marynarzy i oficerów.Okręty typuHMS BidefordL43, U43. Stocznia:Devonport Dockyard, Devonport.Położenie stępki:10.05.1930.Wodowa-nie:01.04.1931.Wejście do służby:27.11.1931.Los okrętu: wycofany ze służby8 czerwca 1945i przekazany14 lipca1949roku do złomowania.HMS FoweyL15, U15. Stocznia:Devonport Dockyard, Devonport.Położenie stępki:24.03.1930.Wodowanie:04.11.1930.Wejście do służby:11.09.1931.Los okrętu: wycofany ze służby wpaździerniku 1946roku i sprzedany jakoFawlock, złomowany w1950roku.HMS RochesterL50, U50. Stocznia:Chatham Dockyard, Devonport.Położenie stępki:24.11.1930.Wodowa-nie:16.07.1931.Wejście do służby:31.03.1932.Los okrętu: wycofany ze służby7 września 1949i przekazany wstycz-niu 1951roku do złomowania.HMS ShorehamL32, U32. Stocznia:Chatham Dockyard, Devonport.Położenie stępki:19.12.1929.Wodowa-nie:22.11.1930.Wejście do służby:02.11.1931.Los okrętu: wycofany ze służby wczerwcu 1946roku i sprzedany jakoJorge FEl Joven, złomowany w1950roku..HMS DundeeL84, U84. Stocznia:Chatham Dockyard, Devonport.Położenie stępki:01.12.1930.Wodowanie:20.09.1932.Wejście do służby:31.03.1933.Los okrętu: zatopiony 19 września 1940 roku przez U-48.HMS FalmouthL34, U34. Stocznia:Devonport Dockyard, Devonport.Położenie stępki:31.08.1931.Wodowa-nie:19.04.1932.Wejście do służby:27.10.1932.Los okrętu: odstawiony do rezerwy w1946roku, przebudowany dostycznia 1952roku na okręt szkoleny Calliope, wycofany ze służby w1968roku i sprzedany na złom.HMS MilfordL51, U51. Stocznia:Devonport Dockyard, Devonport.Położenie stępki:14.09.1931.Wodowanie:11.06.1932.Wejście do służby:22.12.1932.Los okrętu: wycofany ze służby w grudniu1943,przebudowany wczerwcu1944na okręt-cel i przekazany3 czerwca 1949roku do złomowania.HMS WestonL72, U72. Stocznia:Devonport Dockyard, Devonport.Położenie stępki:07.09.1931.Wodowanie:27.07.1932.Wejście do służby:23.02.1933.Los okrętu: wycofany ze służby w czerwcu1945roku i przekazany22czerwca 1947roku do złomowania.Dane taktyczno-techniczne typ ShorehamWyporność standardowa:1105 t.Wyporność pełna:1590 t.Długość całkowita:85,60 m.Szerokość:10,70 m.Zanurzenie:3,15 m.Napęd:2 trójwalczakowe, opalanepaliwem płynnym kotły typu Admiralicji, 2 turbi-ny parowe Parsons o łącznej mocy 2000 KM, 2śruby napędowe.Prędkość maksymalna:projektowana 16,5 w.Zapas paliwa:280 t.Zasięg:5370 Mm/10 w.Uzbrojenie:2 działakal. 102 mm L/45 QF Mk V (2 x I), 4 działa kal.47 mm 3pdr Hotchkiss L/40 Mk I (4 x I), wypo-sażenie trałowe.Załoga:100 osób.Dane taktyczno-techniczne typ RepeatShorehamWyporność standardowa:1060 t.Wyporność pełna:1515 t.Długość całkowita:85,60 m.Szerokość:10,70 m.Zanurzenie:3,11 m.Napęd:2 trójwalczakowe, opalane paliwem płynnym kotły typu Admiralicji, 2 turbiny parowe Parsons o łącznejmocy 2000 KM, 2 śruby napędowe.Prędkość maksymalna:projektowana 16,5 w.Zapas paliwa:280 t.Zasięg:4830Mm/10 w.Uzbrojenie:2 działa kal. 102 mm L/45 QF Mk V (2 x I), 4 działa kal. 47 mm 3pdr Hotchkiss L/40 Mk I (4 x I),wyposażenie trałowe.Załoga:100 osób. [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |