Start
Ewakuacja szkoły, Ppoż dla szkoły
Etapy rozwoju słuchu fonematycznego(1), Prywatne, Przedszkole, LOGOPEDIA, logopedia
Etapy zakładania indywidualnej działalności gospodarczej, Biol UMCS, V semestr, Podstawy przedsiębiorczości
Ewa Farna - EWAkuacja, Muzyka, Teksty piosenek
Ewakuacja i transport poszkodowanego, KSiĄŻKi RATOWNiCTWO MEDYCZNE
Ewakuacja, Bezpieczeństwo
esprit prog, Alarmy, domofony, P.Poż, Paradox
ethm1, Alarmy, domofony, P.Poż, Satel
Everyday activities (Codzienne czynności) - scenariusz zajęć, Wychowanie Przedszkolne, Język angielski w przedszkolu
Erewhon Samuel Butler, Biblioteka, Butler Samuel
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myszkuj.opx.pl

  • EWAKUACJA PRZEDSZKOLI - ŻŁOBKÓW(1), p.poż

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    ROZPOZNAWANIE ZAGRO¯EÑ
    Pro ble my ewa ku a cji z bu dyn ków ¿³ob ków i przed szko li
    Bez pie cz ne ma lu chy i sta r sza ki
    Ewa ku a cjê z przed szko li i ¿³ob ków czê sto utrud niaj¹
    me be l ki ta ra suj¹ce prze j œcia, ³atwo pa l ne dy wa ni ki
    i bo a ze rie, nie wy dzie lo ne kla t ki scho do we, nie wie dza
    pra co w ni ków... Wie lu tych za gro ¿eñ mo ¿ na unikn¹æ
    bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
    Na pod sta wie wy ni ków prze pro -
    wa dzo nych w po prze dnich la tach
    kon tro li prze strze ga nia prze pi sów
    prze ciwpo ¿a ro wych w obie k tach
    mieszcz¹cych ¿³obki i przedszkola
    mo ¿ na stwier dziæ li cz ne uchy bie -
    nia i od stê p stwa od obo wi¹ zu -
    j¹cych przepisów. Na oko³o 1100
    ba da nych obie któw ro cz nie œred -
    nio 25 proc. wy ka zu je nie pra wi d³o -
    wo œci w sta nie dróg ewa kua cy j -
    nych, a 20 proc. w zakresie instru-
    kcji bez pie cze ñ stwa po ¿a ro we go
    5
    .
    Dro gi ewa kua cy j ne w przed szko -
    lach i ¿³obkach czêsto s¹ niedro¿ne
    z po wo du sk³ado wa nia na nich
    licznych ma te ria³ów pa l nych, ta -
    kich jak: ³awki, dekoracje, wysta-
    wy itp. Brakuje te¿ czêsto oznako-
    wania dróg ewakuacji lub jest ono
    nie pra wid³owe albo nie czy te l ne.
    Wie lu pra co w ni ków tych in sty tu cji
    nie zna te¿ podstawowych zasad
    bez pie cze ñ stwa po ¿a ro we go, ze
    wzglêdu na brak instrukcji bezpie-
    cze ñ stwa po ¿a ro we go lub nie w³aœ -
    ci we jej wy ko na nie. A prze cie¿ lu -
    dzie pra cuj¹cy z dzie æ mi po win ni
    przywi¹zywaæ do spraw bezpie-
    cze ñ stwa szcze góln¹ wagê, po nie -
    wa¿ od ich poziomu wiedzy zale¿y
    bez pie cze ñ stwo in nych osób.
    Od czego to zale¿y
    Li cz ba i wie l koœæ pro ble mów
    wy stê puj¹cych pod czas ewa ku a cji
    ludzi, zw³aszcza dzieci, ze ¿³obków
    i przed szko li jest uza le ¿ nio na od
    wie lu czyn ni ków. W szcze gó l no œci
    od:

    obiektu, w którym jest usytuo-
    wany ¿³obek lub przedszkole –
    czy dany budynek spe³nia wy-
    ma ga nia obo wi¹zuj¹cych prze -
    pi sów techni czno- budow la -
    nych, a jeœli nie, to czy zosta³y
    za sto so wa ne in ne roz wi¹za nia
    za pe w niaj¹ce spe³nie nie wy -
    mo gów bez pie cze ñ stwa po ¿a ro -
    we go;

    ro dza ju ma te ria³ów wy ko ñ cze -
    nia wnêtrz, szczególnie na dro-
    gach ewakuacyjnych – czy s¹ to
    ma te ria³y ³atwo za pa l ne, ka -
    pi¹ce pod wp³ywem wysokiej
    tem pe ra tu ry wy stê puj¹cej pod -
    czas po¿aru lub kopc¹ce albo
    wy dzie laj¹ce sub stan cje to ksy -
    czne w czasie rozk³adu termicz-
    ne go;

    sze ro ko œci przejœæ ewa kua cy j -
    nych oraz spo so bu utrzy ma nia
    dróg ewa kua cy j nych – czy jest
    za cho wa na wy ma ga na sze ro -
    K
    A ROL
    G
    O ŒCI NIAK
    Bez pie cze ñ stwo ewa ku a cji jest
    za wsze zde ter mino wa ne cza sem
    po miê dzy mo men tem uœwia do mie -
    nia so bie za gro ¿e nia po ¿a rem lub
    ode bra nia ala r mu o po ¿a rze a cza -
    sem, w którym ucieczka jest ju¿
    nie mo ¿ li wa na sku tek dzia ³a nia
    czyn ni ków po ¿a ro wych. W zwi¹z -
    ku z tym w³aœciwe zaprojekto-
    wanie wa run ków ewa ku a cji lu dzi
    z bu dyn ków sta no wi je den z pod -
    sta wo wych wy mo gów bu do w la -
    nych ochro ny prze ciwpo ¿a ro wej.
    Li cz ne uchy bie nia
    ¯³obki i przed szko la zna j duj¹
    siê naj czê œ ciej w bu dyn kach wol -
    no stoj¹cych, jedno- b¹dŸ dwu-
    kondy gnacy j nych, w nie któ rych
    przy pa d kach nie przy stoso wa nych
    do pe³nienia takiej funkcji. Odpo-
    wie dzia l ny w œwie t le pra wa za
    bez pie cze ñ stwo osób i mie nia
    w obiekcie jest w³aœciciel, zarz¹d-
    ca lub u¿y t ko w nik da ne go obie -
    ktu
    1
    . Po dej mu je on de cy zje o ewa -
    ku a cji w ra zie za gro ¿e nia po ¿a -
    rem, ata kiem ter rory sty cz nym lub
    in nym za gro ¿e niem, jest rów nie¿
    odpo wie dzia l ny za opra co wa nie
    in stru kcji bez pie cze ñ stwa po ¿a -
    ro we go
    2
    oraz za prze pro wa dza nie
    pra kty cz ne go spra w dze nia or ga -
    ni za cji i wa run ków ewa ku a cji
    3
    .
    ¯³obki i przedszkola, ze wzglêdu
    na prze by wa nie w nich dzieci, lu-
    dzi o ogra ni czo nej zdo l no œci po ru -
    szania siê i w okreœlonym wieku,
    kwa lifi ko wa ne s¹ do ka te go rii za -
    gro ¿e nia lu dzi ZL II
    4
    . W tej grupie
    obie któw szcze gó l nie wa ¿ ne jest
    za pe w nie nie bez pie cz nych wa run -
    ków ewakuacji, w tym równie¿ za-
    bez pie cze nie pio no wych i po zio -
    mych dróg ewakuacji przed zady-
    mie niem.
    16
    Przegl¹d Po ¿a r ni czy – 4/2006
    Z tego pomieszczenia na parterze
    mo¿liwa jest ewakuacja przez wyjœcie na taras
    Ta k ¿e bu do wa nie
    œwia do mo œci
    W ka te go rii ZL II, czy li ta k ¿e
    w bu dyn kach przed szko li i ¿³ob -
    ków, za ka za ne jest sto so wa nie na
    dro gach ewa kua cy j nych ma te ria -
    ³ów ³atwo palnych. Jednak wyma-
    ganie to czêsto nie jest spe³niane:
    ko ry ta rze prze wa ¿ nie s¹ po kry te
    dy wa ni ka mi lub wyk³ad zin¹, któ -
    ra rza d ko ma ce r ty fi kat ma te ria³u
    trud no za pa l ne go. Bar dzo po pu -
    larne w mi nio nych la tach bo a ze -
    rie w ró¿nym wydaniu s¹ ze
    wzglêdu na estetykê oraz ³atwoœæ
    utrzy ma nia chê t nie sto so wa ne
    przez admi ni stra to rów bu dyn ków
    na ko ry ta rzach i kla t kach scho do -
    wych. Nie ste ty, ty l ko nie wie l ki
    pro cent tych bo a ze rii jest za bez -
    pie czo ny spe cja l ny mi œro d ka mi
    og nio chron ny mi do sto p nia co naj -
    mniej trud noza pal no œci. Po zo -
    sta³e s¹ kla syfi ko wa ne jako ³atwo
    za pa l ne i w cza sie po ¿a ru sta no -
    wi¹ re a l ne za gro ¿e nie, tworz¹c
    œcia nê og nia szy b ko roz prze strze -
    nia j¹c¹ siê na dro dze ewa kua cy j -
    nej.
    Po do b nie nie bez pie cz ne s¹, do
    nie da w na po wszech nie sto so wa -
    ne, lekkie œcianki dzia³owe z p³yt
    drew no po chod nych. Œcian ki z ta -
    kich p³yt nie tylko nie maj¹ wyma-
    ga nej od po rno œci og nio wej, ale
    tak ¿e w wiê kszo œci przy pa d ków s¹
    ele men ta mi si l nie roz prze strze -
    niaj¹cymi ogieñ. Ponadto nierzad-
    ko mo ¿ na zaob se r wo waæ na dro -
    gach ewa kua cy j nych ró ¿ ne go ro -
    dza ju me b le: sza f ki, sto li cz ki itp.,
    koϾ przejϾ ewa kua cy j nych
    oraz czy na drogach komunika-
    cji ogó l nej nie zna j duj¹ siê
    przed mio ty ta kie jak me b le,
    sza f ki, utrud niaj¹ce bez pieczn¹
    ewa ku a cjê i zmnie j szaj¹ce sze -
    ro koœæ przejœæ po ni ¿ej wy ma ga -
    nej wa r to œci;

    oz na ko wa nia dróg ewa ku a cji;

    przy go to wa nia opie ku nów i pra -
    s¹ usy tu o wa ne w bu dyn kach
    spe³ niaj¹cych wa run ki bez pie -
    cze ñ stwa po ¿a ro we go.
    Po nie wa¿ w bu dyn ku za gra -
    ¿aj¹cym ¿yciu ludzi czas potrzeb-
    ny na ich ewakuacjê jest d³u¿szy
    ni¿ czas, w którym warunki wyni-
    kaj¹ce z roz wo ju po ¿a ru (za dy -
    mie nie, tem pe ra tu ra, pro mie nio -
    wa nie cie p l ne, spa dek stê ¿e nia
    tle nu) za czy naj¹ za gra ¿aæ ¿yciu,
    rozwi¹zania zamienne maj¹ na
    celu:

    skró ce nie cza su trwa nia ewa -
    ku a cji (np. przez zmnie j sze nie
    li cz by osób jej pod le gaj¹cych);

    przy spie sze nie wy kry cia po ¿a -
    ru (np. przez za sto so wa nie sy -
    ste mu syg na li za cji po ¿a ro wej);

    spo wo l nie nie roz wo ju po ¿a ru
    (np. przez za sto so wa nie sta -
    ³ych urz¹dzeñ ga œ ni czych, usu -
    niê cie ma te ria³ów pa l nych
    z miejsc niepo¿¹danych);

    zmnie j sze nie mo ¿ li wo œci od -
    dzia³ywa nia po ¿a ru na ewa ku -
    uj¹cych siê ludzi (np. przez po-
    pra wie nie ochro ny dróg ewa -
    kua cy j nych przed za dy mie -
    niem).
    Na pod sta wie wy ni ków prze pro wa dzo nych
    w po prze dnich la tach kon tro li prze strze ga nia prze pi sów
    prze ciwpo ¿a ro wych w obie ktach mieszcz¹cych ¿³obki
    i przed szko la mo ¿ na stwier dziæ li cz ne uchy bie nia
    i od stê p stwa od obo wi¹zuj¹cych prze pi sów.
    Na oko³o 1100 badanych obiektów rocznie œrednio 25 proc.
    wy ka zu je nie pra wid³owo œci w sta nie dróg ewa kua cy j nych,
    a 20 proc. w zakresie instrukcji bezpieczeñstwa po¿arowego.
    ç
    cowników przedszkoli i ¿³ob-
    ków do prze pro wa dze nia spra -
    wnej ewakuacji – czy znaj¹ oni
    pro ce du ry po stê po wa nia na wy -
    padek po¿aru i czy wiedz¹, kto
    za co jest odpo wie dzia l ny pod -
    czas pro wa dze nia dzia³añ do
    cza su przy by cia jed no stek stra -
    ¿y po ¿a r nej;

    prze szko le nia i sta nu wie dzy
    dzieci na temat po¿aru i sposo-
    bu za cho wa nia siê po wy da niu
    przez opie ku na po le ce nia o na -
    ty ch mia sto wym opu sz cze niu
    bu dyn ku.
    W bu dyn ku uz na nym za za gra -
    ¿aj¹cy ¿y ciu lu dzi nie zbêd ne jest
    za sto so wa nie roz wi¹zañ za pe w -
    niaj¹cych spe³nie nie wy ma gañ
    bez pie cze ñ stwa po ¿a ro we go. Ich
    nie spe³nie nie po wo du je du ¿e
    utrud nie nia pod czas ewa ku a cji,
    a za pe w nie nie szy b kiej i bez pie cz -
    nej ewa ku a cji sta no wi o bez pie -
    cze ñ stwie da ne go obie ktu. Jed nak
    nie wszystkie ¿³obki i przedszkola
    Prawid³owo oznakowana
    droga ewakuacyjna
    Przegl¹d Po ¿a r ni czy – 4/2006
    17
    ç
    zmnie j szaj¹ce sze ro koœæ przejœæ
    ewa kua cy j nych oraz przy czy nia -
    j¹ce siê do rozwoju po¿aru. Czêsto
    te¿ klatki schodowe nie s¹ wydzie-
    lo ne ani za bez pie czo ne przed za -
    dy mie niem i za my ka ne drzwia mi.
    Dym mo¿e po prostu swobodnie
    roz prze strze niaæ siê po ca³ym
    budynku.
    Czas prze zna czo ny na bez -
    pieczn¹ ewakuacjê jest w g³ównej
    mie rze uza le ¿ nio ny od li cz by dzie ci
    i opie ku nów prze by waj¹cych w da -
    nym czasie w obiekcie. Budynek
    przed szko la czy ¿³obka po wi nien
    byæ tak skon stru o wa ny i za pe w niæ
    ta kie wa run ki te ch ni cz ne, ¿eby
    wszy s cy mo gli bez pie cz nie opu œciæ
    go w cza sie wy st¹ pie nia za gro ¿e -
    nia. Nale¿y wzi¹æ pod uwagê ko-
    nie cz noϾ wy no sze nia naj mnie j -
    szych dzieci na rêkach.
    ¯³obki i przedszkola
    znajduj¹ siê najczêœciej
    w budynkach wolno stoj¹cych, jedno- b¹dŸ dwukondygnacyjnych
    W czasie prowadzenia ewakuacji ma³ych dzieci chyba
    najwiêkszym problemem jest panika. Ustrzec przed ni¹
    mo¿e tylko czêste æwiczenie ewakuacji – dziêki temu
    w czasie realnego zagro¿enia dziecko nie bêdzie czu³o,
    ¿e znalaz³o siê w nowej, nietypowej sytuacji. Tym samym
    nie bêdzie odczuwa³o strachu, wiêc te¿ nie wpadnie
    w panikê, tylko podda siê przeæwiczonym nawykom
    – wybiegnie np. na boisko.
    w pa ni kê, ty l ko pod da siê prze æwi -
    czo nym na wy kom – wy bie g nie np.
    na bo i sko. Wy ma ga ne æwi cze nia
    ewa ku a cji obie ktu prze pro wa dza -
    ne raz na dwa lata to zdecydowa-
    nie za ma³o w tego typu obiektach.
    Oso b nym pro ble mem jest ewa-
    ku a cja najm³od szych dzie ci w ¿³ob -
    kach. Tu wa ¿ ne jest roz mie sz cze -
    nie po koi. Po mie sz cze nia, w któ -
    rych prze by waj¹ naj mnie j sze
    dzieci, te, które bêdzie trzeba wy-
    no siæ, po win ny zna j do waæ siê na
    pa r te rze. Ewa ku a cjê mo ¿ na wów -
    czas prowadziæ przez okna, drzwi
    ba l ko no we czy przez drzwi ewa -
    kua cy j ne.
    W oma wia nej gru pie obie któw
    mo ¿ na zna cz nie pod nieœæ po ziom
    bez pie cze ñ stwa bez du ¿ych na -
    k³adów fi nan so wych. Wa ¿ ne jest
    po dej œcie dy re kto rów oœro d ków
    i stra ¿a ków pro wadz¹cych sta³y
    nad zór nad ta ki mi obie kta mi –
    liczy siê tu g³ównie œwiadomoœæ,
    po nie wa¿ czê sto wy sta r czy ty l ko
    za pe w niæ od po wied ni¹ dro ¿ noœæ
    dróg ewa kua cy j nych. Bar dzo wa ¿ -
    na jest te¿ oczywiœcie edukacja
    na szych najm³od szych oby wa te li,
    na po cz¹tku w fo r mie za ba wy.
    Czê sto prze pro wa dza ne w obie k -
    tach æwi cze nia ewa ku a cji s¹ bar -
    dzo dobr¹ form¹ prewencji, jed-
    nak przy okazji takich æwiczeñ
    mo¿na zawsze zor ga ni zo waæ
    krótki kurs ppo¿. dla maluchów.
    Li te ra tu ra
    1. Roz porz¹dze nie mi ni stra spraw we -
    wnê trz nych i ad mi ni stra cji z 16 cze r w ca
    2003 r. w sprawie ochrony przeciwpo¿aro-
    wej bu dyn ków, in nych obie któw bu do w la -
    nych i terenów (Dz. U. nr 121, poz. 1138).
    2. Roz porz¹dze nia mi ni stra in fra stru k -
    tu ry w spra wie wa run ków te ch ni cz nych,
    ja kim po win ny opo wia daæ bu dyn ki i ich
    usy tu o wa nie z 12 kwie t nia 2002 r.
    (Dz. U. nr 75, poz. 690).
    3. Biu le ty ny info rma cy j ne Pa ñ stwo wej
    Stra ¿y Po ¿a r nej 1999-2004.
    4. M³. bryg. mgr in¿. Ireneusz Naworol,
    Ewa ku a cja ze ¿³ob ków i przed szko li pod
    -
    czas po ¿a rów, „Pra ce Ka te dry Dzia³añ
    Ratow niczo- Gaœ ni czych”, ze szyt nr 6,
    SGSP Wa r sza wa, gru dzieñ 1999 r.
    5. W³od zi mierz Ku szak, Jak ewa ku o waæ
    ludzi i mienie.
    6. An to ni Ce lej: Bez pie cze ñ stwo lu dzi
    w szpi ta lach, „Ochro na Prze ciw po¿a ro -
    wa” nr 1/2005.
    7. Wa l de mar Ku bik, Ewa ku a cja przed
    -
    szko li – dzia³ania per so ne lu.
    8. Materia³y z wyk³adów st. bryg. dr. in¿.
    Da riu sza Ra ta j cza ka.
    9. St. bryg. mgr Piotr Bielicki: Ra tow ni c
    -
    two i ewa ku a cja lu dzi pod czas po ¿a ru,
    „W akcji” nr 4/2005, czerwiec-lipiec.
    St. ogn. pchor. Karol Goœciniak
    jest studentem pi¹tego roku SGSP.
    Bardzo wa¿n¹ rolê odgrywaj¹
    szko le nia pra co w ni ków przed -
    szkoli i ¿³obków, a w szczególno-
    œci osób pracuj¹cych z dzieæmi.
    Maluchy nie s¹ w stanie oceniæ
    ani sku t ków za gro ¿e nia, ani jego
    Ÿród³a. Dla te go wa ¿ ne jest, aby
    po le ce nie ewa ku a cji do tar³o prze -
    de wszy stkim do bez po œred nio
    sprawuj¹cych opiekê nad przed-
    szkolakami. Rola tych osób nie
    ogra ni cza siê ty l ko do zna jo mo œci
    pro ce dur po stê po wa nia i sto so wa -
    nia siê do zaleceñ zawartych w in-
    stru kcji bez pie cze ñ stwa po ¿a ro -
    we go, po le ga ta k ¿e na spra w nym
    i jed no cze œ nie spo ko j nym wy pro -
    wa dze niu gru py dzie ci w bez pie cz -
    ne miejsce, np. na boisko czy plac
    za baw. Opie ku no wie po win ni czu -
    waæ nad bez pie cze ñ stwem dzie ci
    i stosowaæ siê do przepisów bez-
    pie cze ñ stwa. Nie dopu sz czal ne
    jest za my ka nie drzwi wyj œcio -
    wych, po wo duj¹ce od ciê cie drogi
    ucieczki
    6
    .
    Opie ku no wie i lu dzie pra cuj¹cy
    z dzie æ mi po win ni bu do waæ œwia -
    do moœæ za gro ¿eñ, ja kie wy ni kaj¹
    z nie prze strze ga nia bez pie cze ñ -
    stwa po ¿a ro we go. Za po zna nie siê
    z in strukcj¹ bez pie cze ñ stwa po ¿a -
    ro we go sta no wi obo wi¹zek ka ¿ de -
    go pra co w ni ka. Po win ny zna leŸæ
    siê w niej informacje m.in. na te-
    mat wa run ków ochro ny prze ciw -
    po ¿a ro wej, spo so bów po stê po wa -
    nia na wypadek po¿aru, jak rów-
    nie¿ spo so by za zna ja mia nia u¿yt -
    ko w ni ków obie ktu (opie ku nów
    i wy cho wa w ców) z tre œci¹ przed -
    mio to wej in stru kcji oraz z prze pi -
    sa mi prze ciwpo ¿aro wy mi
    7
    .
    W przedszkolach i ¿³obkach nie-
    zbêd na jest przy ja z na at mo s fe ra,
    a opie kun po wi nien byæ uz na wa ny
    przez dzie c ko za przy ja cie la. Stan
    psy chi cz ny dzie cka jest bar dzo
    isto t ny, zw³asz cza w ra zie wy -
    st¹pie nia za gro ¿e nia. Nie któ re
    dzie ci w sy tu a cji stre so wej mog¹
    uciekaæ lub siê schowaæ, np. pod
    ³awk¹, gdzie wed³ug nich bêdzie
    bez pie cz nie. Dla te go tak wa ¿ ne
    jest pro wa dze nie na uki dla dzie ci
    w formie zabawy na temat profila-
    kty ki przeciwpo¿arowej.
    Bez pie cz niej,
    a bez wy da t ków
    W cza sie pro wa dze nia ewa ku a -
    cji ma³ych dzieci chyba najwiê-
    kszym pro ble mem jest pa ni ka.
    Ustrzec przed ni¹ mo¿e tylko czê-
    ste æwi cze nie ewa ku a cji – dziê ki
    temu w cza sie re a l ne go za gro ¿e nia
    dziecko nie bêdzie czu³o, ¿e zna-
    laz³o siê w nowej, nietypowej sytu-
    acji. Tym samym nie bêdzie odczu-
    wa³o strachu, wiêc te¿ nie wpadnie
    1
    Par. 4-6 roz porz¹dze nia mi ni stra spraw we wnê trz nych i ad mi ni stra cji z 16 cze r w ca
    2003 r. w spra wie ochro ny prze ciwpo ¿a ro wej bu dyn ków, in nych obie któw bu do w la -
    nych i terenów (Dz. U. nr 121, poz. 1138).
    2
    Par. 6 (Dz. U. nr 121, poz. 1138).
    3
    Par. 13 (Dz. U. nr 121, poz. 1138).
    4
    Par. 209.2 roz porz¹dze nia mi ni stra in fra stru ktu ry w spra wie wa run ków te ch ni cz -
    nych, ja kim po win ny opo wia daæ bu dyn ki i ich usy tu o wa nie z 12 kwie t nia 2002 r.
    (Dz. U. nr 75, poz. 690).
    5
    Biu le ty ny info rma cy j ne Pa ñ stwo wej Stra ¿y Po ¿a r nej 1999-2004.
    6
    Par. 4.1.12 roz porz¹dze nia mi ni stra spraw we wnê trz nych i ad mi ni stra cji z 16 cze r -
    w ca 2003 r. w spra wie ochro ny prze ciwpo ¿a ro wej bu dyn ków, in nych obie któw bu do w -
    lanych i terenów (Dz. U. nr 121, poz. 1138).
    7
    Par. 6 (Dz. U. nr 121, poz. 1138).
    18
    Przegl¹d Po ¿a r ni czy – 4/2006
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl.