Start
Etap praktyczny czerwiec 2007 z komentarzem, Czerwiec 2007
EShKO Polsky dlya nachinayuschikh Zhurnal 4 Uro, Język polski jako obcy, Nauka języka polskiego jako obcego, Język polski jako obcy, Język polski jako obcy(1)
etap pisemny czerwiec 2010 florysta, egzamin zawodowy florystyka
Etap IIIC - Testy założeń - v11, ekonometria prognozowanie, wyklady notatki
Etap IIIB - v11, ekonometria prognozowanie, wyklady notatki
Etap II i IIIA - v11, ekonometria prognozowanie, wyklady notatki
etap pisemny 2008 marzec, Egzamin Zawodowy i zaliczenia
etap praktyczny - karta pracy, egzaminy
etap pisemny2008, Farmacja, Egzaminy zawodowe
Etap 2 - Laborki, 55. Edycja
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aguilera.opx.pl

  • Etap wojewódzki 2011-2012 arkusz, Nauka, Olimpiady, konkursy przedmiotowe, woj. śląskie

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy
    z Języka Angielskiego
    dla uczniów gimnazjów
    województwa śląskiego
    w roku szkolnym 2011/2012
    KOD UCZNIA
    Etap:
    Data:
    Czas pracy:
    wojewódzki
    6 marca 2012 r.
    90 minut
    Informacje dla ucznia
    1.
    Na stronie tytułowej arkusza w wyznaczonym miejscu wpisz swój kod ustalony przez
    komisję.
    2.
    Sprawdź, czy arkusz konkursowy zawiera 10 stron i 11 zadań.
    3.
    Czytaj uważnie wszystkie teksty i zadania.
    4.
    Rozwiązania zapisuj długopisem lub piórem. Nie używaj korektora.
    5.
    W zadaniach zamkniętych:
    ·
    Jeżeli podane są cztery odpowiedzi: A, B, C lub D, wybierz tylko jedną odpowiedź
    i zaznacz ją znakiem
    „X”
    bezpośrednio na arkuszu.
    ·
    Jeżeli należy podać, czy zdanie jest prawdziwe (T), czy fałszywe (F), wpisz T lub F
    we właściwym miejscu na arkuszu.
    Jeżeli należy połączyć różne elementy, wpisz odpowiednią literę we właściwym
    miejscu tabeli.
    6.
    Staraj się nie popełniać błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi, ale jeśli się pomylisz, błędne
    zaznaczenie otocz kółkiem
    ·
    V
    i
    zaznacz inną odpowiedź znakiem
    „X”
    .
    7.
    Rozwiązania zadań otwartych zapisz czytelnie w wyznaczonych miejscach. Pomyłki
    przekreślaj.
    8.
    Przygotowując odpowiedzi na pytania, możesz skorzystać z miejsca na stronie 10
    opatrzonego napisem
    Brudnopis.
    Zapisy w brudnopisie nie będą sprawdzane i oceniane.
    9.
    W czasie pracy nie wolno korzystać z żadnych materiałów dodatkowych ani ze słowników
    .
    Liczba punktów możliwych do uzyskania:
    Liczba punktów dająca tytuł laureata konkursu:
    60
    51
    WYPEŁNIA KOMISJA KONKURSOWA
    Nr zadania
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    Razem
    Liczba punktów
    możliwych do zdobycia
    5
    5
    5
    5
    5
    5
    5
    5
    5
    5
    60
    10
    Liczba punktów
    uzyskanych przez
    uczestnika konkursu
    Podpisy przewodniczącego i członków komisji:
    1.
    Przewodniczący - ....................................
    2.
    Członek - ................................................
    3.
    Członek - ................................................
    4.
    Członek - ................................................
    5.
    Członek - ................................................
    6.
    Członek - ................................................
    7.
    Członek - ................................................
    8.
    Członek - ................................................
    9.
    Członek - ................................................
    10.
    Członek - ................................................
    11.
    Członek - ................................................
    12.
    Członek - ................................................
    1
     Zadanie 1 (0 – 5)
    Uzupełnij poniższe zdania dotyczące Stanów Zjednoczonych, wybierając właściwą
    odpowiedź.
    Zaznacz literę A, B, C lub D znakiem „X”. Za każdą poprawną odpowiedź
    otrzymasz 1 punkt.
    1. The President of the United States is elected every ……………. years.
    A. six
    B. five
    C. four
    D. three
    2. ………………… is an international coffeehouse chain founded in the 70s in Seattle.
    A. Taco Bell
    B. Starbucks
    C. Dunkin Donuts
    D. Burger King
    3. Lance Armstrong is a famous American ……………….. .
    A. cyclist
    B. jazz musician
    C. astronaut
    D. fashion designer
    4. Brad Pitt did not appear in …………………. .
    A.
    Troy
    B.
    Babel
    C.
    12 Monkeys
    D.
    Pirates of the Caribbean
    5. ‘The Oscars’ are commonly known in the US as …………………………
    A. Golden Globe Awards
    B. Academy Awards
    C. BAFTA Awards
    D. MTV Movie Awards .....….p. / 5p.
    Zadanie 2 (0 – 5)
    Uzupełnij brakujące informacje dotyczące Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
    Wpisz odpowiednie wyrazy w języku angielskim. Za każdą w pełni poprawną odpowiedź
    otrzymasz 1 punkt.
    1. ……………… ……………………
    (first name and surname)
    is the present Vice-president
    of the US.
    2. Nashville is the centre of the …………………. music industry.
    3. The Congress consists of two houses, the Senate and the House of …………………………
    4. The NBA stands for …………………… ………………..…… …………………..……..
    5. ……………… ……………………
    (first name and surname)
    was a film producer, creator and
    original voice of
    Mickey Mouse
    . .....….p. / 5p.
    2
    Zadanie 3 (0 – 5)
    Uzupełnij luki, przekształcając wyraz w nawiasie tak, aby otrzymać logiczne i poprawne
    gramatycznie zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych
    wyrazów. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
    1. His flat consists of a …………………….
    (SPACE)
    living room, a kitchen and a bathroom.
    2. Pushing into a queue is considered extremely ………………………….………
    (POLITE).
    3. Tom would like to live in a quiet ……………………………………… ..
    (NEIGHBOUR)
    .
    4. I am filled with ………………………………………………...
    (ADMIRE)
    for your work.
    5. His parents ……………………………
    (COURAGE)
    him to apply for the job in this bank.
    .....….p. / 5p.
    Zadanie 4 (0 – 5)
    Przetłumacz na język angielski podane w nawiasach fragmenty zdań, tak aby otrzymać
    logiczne i gramatycznie poprawne wypowiedzi. W częściach zdań w języku angielskim
    nie wolno niczego zmieniać. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
    1. Do you happen to know (jaki jest ich numer telefonu) ..…………………………………
    .………..……………………………... ?
    2. This bridge (zostanie zbudowany) ……………………………………………………….. by
    the end of September.
    3. (Gdybym był na jego miejscu) ……………………………..……………………… I would
    move to Warsaw.
    4. (Zapytajmy )……………………………..…………. a police officer for help.
    5. I told (mu, żeby się nie martwił) ………………………………………………………….
    but he looked really scared.
    .....….p. / 5p.
    Zadanie 5 (0 – 5)
    Wykorzystując podane tłustym drukiem wyrazy, uzupełnij każde z niedokończonych
    zdań tak, aby zachować znaczenie zdania wyjściowego. Nie wolno zmieniać podanych
    fragmentów zdań ani formy podanych wyrazów. Za każdą poprawną odpowiedź
    otrzymasz 1 punkt.
    1. It’s a pity you didn’t tell us about your problems.
    WISH
    I ………………………………………………….…… us about your problems.
    2. She behaves like she owns the school.
    AS
    She behaves ……………………………………………………….. the school.
    3. I’m sure they went to Italy.
    MUST
    They ……………………………………………..……………………. to Italy.
    3
    4. Jeff quit his studies with a view to becoming a dancer.
    ORDER
    Jeff quit his studies ……………………………………………….. a dancer.
    5. It’s a long time since she last visited her aunt.
    FOR
    She …………………………………………………………….…. a long time.
    .....….p. / 5p.
    Zadanie 6 (0 – 5)
    Przeczytaj poniższy tekst i zdecyduj, czy podane pod nim zdania są prawdziwe (T),
    czy fałszywe (F). Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
    What on Earth Are We Saying?
    A favourite English children’s
    riddle
    asks:
    What can go up a spout down but can’t go
    down a spout up?
    (Answer: an umbrella.) Children delight in the apparent contradiction of the
    question, and grown-ups may smile at the manipulation of the language. Yet few English
    people notice any contradiction in the expressions:
    go up on the downs, walk round the square
    or
    continue straight along the winding path.
    English is full of such illogicalities. You can eat cold hot dogs, write on a green
    blackboard, use a paper tablecloth, have nightmares during the day and grow white bluebells.
    In this crazy language a ladybird is not a bird but a beetle, a titmouse is a bird not a mouse.
    A pearmain is not a pear but an apple, whilst the fruit the English call a pineapple has no
    connection with either pine trees or apples. A guinea pig is not a pig nor does it come from
    Guinea. The only connection the fish lemon sole has with lemons is if it is
    sprinkled
    with
    lemon juice when cooked. A salt cellar is found on the dining-room table, not in the basement.
    A writer writes, a singer sings, but a grocer doesn’t groce, a haberdasher doesn’t
    haberdash and a butler doesn’t butle. You can toast with a toaster, beat with a beater, dig with
    a digger, but you can’t ham with a hammer nor whisk with a whisker – not without upsetting
    the cat.
    If you are familiar with Milne’s most popular English Bear – Pooh Bear, you may
    recall one of his favourite songs, which goes:
    Cottleston, Cottleston, Cottleston pie.
    A fly can’t bird, but a bird can fly.
    Similarly, a woman can
    man
    a boat or a station, but a man can never woman one. Why not?
    This is not only illogical but sexist, too. Is it logical that in the army
    a private
    eats in the
    general mess, whilst a general eats in the private mess?
    English proverbs often illogically contradict each other. Can we accept that
    Many
    hands make light work
    when we know that
    Too many cooks spoil the broth
    ?
    Or that
    A silent
    man is a wise one
    when we learn that
    A man without words is a man without thoughts
    ?
    Look
    before you leap
    cautions one proverb.
    He who hesitates is lost
    warns another. Which should
    we believe?
    Fine feathers make fine birds
    , says one, but another one asserts
    You should not
    judge
    a book by its cover
    . You may believe that
    Absence makes the heart grow fonder
    , and
    then find that
    Out of sight is out of mind
    . It’s very confusing.
    Beware, however, of sneering at the lack of logic in English. In Polish your face and
    hands are feminine, but your nose and fingers are masculine, and your eyes are neuter. Even
    more curious, you yourself were neuter as a child whether you later became a masculine boy
    or a feminine girl. So although English is often illogical, Polish people in glass-houses
    shouldn’t throw stones.
    Adapted from
    The World of English
    , no 2.2000 (47)
    4
     1. Children don’t like playing with words. ..……
    2. The meaning of some complex words does not always derive from their components. …….
    3. A guinea pig originates from Guinea. .…….
    4. Contradictions of some English proverbs may confuse the users of the language. .…….
    5. Not only the English language tends to be inconsistent at times. .…….
    .....….p. / 5p.
    Zadanie 7 (0 – 5)
    W tekście w zadaniu 6 wyróżnionych zostało 5 słów. Dopasuj te słowa do podanych niżej
    definicji (A – H), biorąc pod uwagę ich znaczenie w kontekście tekstu. Trzy definicje
    zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego wyróżnionego słowa. Odpowiedzi
    wpisz do tabeli. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
    A.
    to form or give an opinion about someone or something after considering all
    the details or facts
    B.
    a question that seems impossible or silly but has a clever or funny answer
    C.
    to provide a place, machine, or system with the people needed to operate it
    D.
    to take or provide goods, letters, packages etc. to a particular place or person
    E.
    something that you say or do to make people laugh, especially a funny story or trick
    F.
    the lowest rank of a soldier in the army
    G.
    a high position in the army, Marines, or the US air force.
    H.
    to shake small amounts of a liquid or a substance over the surface of something
    1. a riddle
    2. a private
    3. to judge
    4. to man
    5. to sprinkle
    .....….p. / 5p.
    Zadanie 8 (0 – 5)
    Uzupełnij poniższe zdania, wybierając właściwy wyraz lub wyrażenie.
    Zaznacz literę A,
    B, C lub D znakiem „X”. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
    1. Tina will never forgive you for ………………… You have just revealed her dearest secret.
    A.
    buying a pig in a poke.
    B.
    letting the cat out of the bag.
    C.
    putting the cat among the pigeons.
    D.
    killing two birds with one stone.
    5
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.opx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl.