Start Etap praktyczny czerwiec 2007 z komentarzem, Czerwiec 2007 Etap 1, Szkoła, Liceum, Chemia, Olimpiada chemiczna, 53. Olimpiada Etap 0, Szkoła, Liceum, Chemia, Olimpiada chemiczna, 51. Olimpiada esejfilozoficzny k4, CAŁE MNÓSTWO TEKSTU Etap 2 - Laborki, 48. Edycja Etapy rozwoju mowy dziecka, Dziecko Everything I do Ann Winsborn 02786, TEKSTY PIOSENEK esejfilozoficzny k3, CAŁE MNÓSTWO TEKSTU Eucken Rudolf - Wielcy myśliciele i ich poglądy na życie cz II, Do czytania(4) Everburing Lamps of the Ancients, Wisdom Ancient |
Etap 3 1, teoria BHP[ Pobierz całość w formacie PDF ]Politechnika Gdaska, Wydział Zarzdzania i Ekonomii Zakład Ergonomii i Eksploatacji Systemów Technicznych ERGONOMIA I OCHRONA PRACY: PROJEKT – ETAP 3. Analiza uci ąż liwo ś ci wysiłku psychicznego na stanowisku pracy. INSTRUKCJA: Nale ż y przeprowadzi ć analiz ę i ocen ę uci ąż liwo ś ci wysiłku psychicznego na wybranym stanowisku pracy. Analiza składa si ę z nast ę puj ą cych cz ęś ci: 1.Analiza czynników wpływaj ą cych na wysiłek psychiczny 1.1. Opieraj ą c si ę na z fotografii dnia roboczego z Etapu 2 nale ż y: opracowa ć zestawienie głównych grup zada ń (czynno ś ci percepcyjno-manipulacyjnych) oraz oceni ć czynno ś ci ze wzgl ę du na ich szacunkow ą czasochłonno ść oraz wa ż no ść (odpowiedzialno ść ); 1.2. Pogrupowa ć czynno ś ci wg kryteriów czasochłonno ś ci i wa ż no ś ci oraz posługuj ą c si ę zasad ą Pareto okre ś li ć grup ę czynno ś ci kluczowych z uwagi na czasochłonno ść i wa ż no ść . Wybra ć czynno ś ci równocze ś nie czasochłonne i wa ż ne. enia informacyjnego (cechy informacji) w zakresie trzech etapów: odbioru informacji, podejmowania decyzji i wykonywania czynno ś ci scharakteryzowa ć pod wzgl ę dem obci ąż ś ci 1.4. Sformułowa ć wnioski z analizy czynno ś ci. 2. Ocena wysiłku psychicznego 2.1. Oceni ć obci ąż enie psychiczne informacjami i monotoni ą wspólnie dla wszystkich ci wg arkusza oceny A . 2.2. Przeprowadzi ć analiz ę obci ąż enia trudno ś ci ą zadania na stanowisku pracy operatora wg diagramu oznaczonego B . 2.3. Przeprowadzi ś ć ocen ę obci ąż enia psychicznego prac ą i sytuacj ą ogóln ą , przy pomocy listy kontrolnej C . 2.4. Dla wybranego zadania operatorskiego (wybranej czynno ci percepcyjno- manipulacyjnej) obliczy ć szacunkowe prawdopodobie ń stwo bł ę du ludzkiego , posługuj ś ą c si ę metod ą TESEO wg kwestionariusza D . 2.5. Obliczy ć czas przerw na regeneracj ę sił po wysiłku psychicznym wg arkusza oceny E . 2.6. Je ś li głównym narz ę dziem pracy jest oprogramowanie, mo ż na dokona ć jego oceny z list kontrolnych zamieszczonych w materiałach pomocniczych na stronie WWW przedmiotu. ą c si ę jedn ą 3.1. Omówienie wyników analizy i zestawienie wniosków: • ń wnioski z analizy obci ąż enia psychicznego informacjami i monotoni ą wnioski z analizy obci ąż enia psychicznego prac ą oraz sytuacj ą ogóln ą , wnioski z analizy przy pomocy dodatkowych metod, wnioski z analizy obci ąż enia trudno ś ci ą zadania, wnioski z oblicze ń czasu przerw na regeneracj ę . 3.2. Poda ć propozycje usprawnie ń na stanowisku pracy w zakresie zmniejszenia uci ąż liwo ś ci wysiłku psychicznego oraz ograniczenia prawdopodobie ń stwa powstawania bł ę dów ludzkich. Strona WWW przedmiotu Ergonomia i ochrona pracy : 1 1.3. Wybrane w punkcie 1.2. czynno czynno ergonomicznej posługuj 3. Wnioski i propozycje usprawnie [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Oto smutna prawda: cierpienie uszlachetnia. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||